Vorige week heb ik door een grote stommiteit één van mijn harde schijven gewist. Na het downloaden (officieel) van een fantastisch programma heb ik na een kleine 10 uur alles kunnen recuperen. Dit gaat me geen twee keer voorvallen. Ik ben nu alles aan het overzetten van de ene schijf naar de andere en kom tot onthutsende vaststellingen. Ik heb steeds mijn foto's gewoon gekopieerd naar de harde schijf zonder verdere controle en dan bv. in Bridge/iView geopend en wat info toegevoegd. Vandaag bekijk ik directory per directory (nu via Lightroom) om kuis te maken en op dvd te zetten en ik constateer dat er zowat overal slechte pics tussen zitten, t.t.z. strepen doorheen de thumbs/foto's. Op de ene schijf (zelfde shoot) zijn het deze foto's, op de andere schijf weer andere. Ik vermoed dat dit met slechte sectoren van de harde schijven te maken heeft. Ik ga nu morgen twee extra harde schijven kopen maar het vertrouwen is toch ver zoek... Vanaf nu wordt het gegarandeerd omzetten naar dng met controle, onmiddellijk branden op dvd en dan nogmaals controle van de foto's op de dvd.
Zijn jullie zeker dat al jullie foto's nog "goed" zijn? Hoe lossen jullie dit op?
Zijn jullie zeker dat al jullie foto's nog "goed" zijn? Hoe lossen jullie dit op?
Comment