Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Model bied fotoshoots aan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Model bied fotoshoots aan

    Oorspronkelijk geplaatst door annouck Bekijk bericht
    volgens mij heb ik maar 1 keer afgezegd
    Hier was het WEL slecht weer, want hier heeft het geregent ,
    als mijn vriendin niet kan, is dat jammer, heb mn best gedaan nog iemand te vinden, als dat niet gaat moet je het maar gewoon snappen,
    Goede ingesteldheid
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #62
      Re: Model bied fotoshoots aan

      Oorspronkelijk geplaatst door annouck Bekijk bericht
      volgens mij heb ik maar 1 keer afgezegd
      Hier was het WEL slecht weer, want hier heeft het geregent ,
      als mijn vriendin niet kan, is dat jammer, heb mn best gedaan nog iemand te vinden, als dat niet gaat moet je het maar gewoon snappen, Jammer als het niet zo is,
      EN de opdringerigheid helpt je ook niet vooruit luc
      Ik ga hier niet moeilijk over doen, maar waren wel 2 keer, eerste keer
      op "Den Teut" in Zonhoven de maandag dat ik terug was uit verlof, waar voor ik begrip had gezien de weersomstandigheden op dat ogenblik.

      De 2e keer was het mooi weer, dat kan Paly (was de andere fotograaf) beamen.

      Vriendin is idd jammer, zeker als dat op het laatste moment is

      Opdringerigheid

      Als je dat vind, sorry dan daarvoor, dacht alleen dat je een fotoshoot wou doen, bij mij weten heb ik niet zitten smeken

      Tja, voor mij is deze zaak eigenlijk afgehandeld, of het mij vooruit gaat helpen of niet weet ik niet, maar ik heb nog enkele shoots in het vooruitzicht

      Voornaamste vind ik dat er duidelijke afspraken worden gemaakt tussen fotograaf en model, en dat die "wederzijds" worden nagekomen.

      Heb ook al van een model gehoord dat zij haar foto's niet gekregen heeft van de fotograaf, dat vind ik ook niet kunnen

      Maar ja, tegenwoordig bestaan er blijkbaar van alle soorten mensen

      Comment


      • #63
        Re: Model bied fotoshoots aan

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Ik bied mijne schoot gratis aan om op te zitten .

        "voor 50 voor 3 euro" : Toen kon IK niet meer volgen .

        Annouck...
        Veel gebruikte sites zijn o.a. :
        - modellennet.be
        - photograaf.be
        - dutchheaven.nl
        - modelmayem.com
        ...

        Mvg
        www.fotoshoots.be is ook een veel gebruikte website.
        Http://www.fotoshoots.be

        Comment


        • #64
          Re: Model bied fotoshoots aan

          Ik heb niet zoveel ervaring in dit soort modelshoots, maar organiseerde al wel zelf een SD-modelshoot en merk toch even volgende feiten op :

          Ik heb het gevoel dat er in de overeenkomst tussen (amateur)fotograaf en TFCD model maar een eenzijdige verzekering is. Modellen staan vaak op een contract, echter wordt dit meestal pas ondertekend op de shoot zelf en dus ook wanneer het model daadwerkelijk daar is Maw komt het model niet, geen contract maar ook geen foto's, en dan heeft de fotograaf geen poot om op te staan

          Voor de SD in Engsbergen hadden wij 5 modellen (4 vrouwelijke en 1 mannelijk) Het mannelijk model (ga de naam niet noemen, het is ook een BD'er) bood zich zelf aan !!! De 4 anderen werden via een school, modellennet en relaties aangetrokken.

          3dagen voor de shoot : 1 model belt af wegens operatie (heel begrijpelijk)
          2 dagen voor shoot : fotograaf vraagt of ie nog 2 bevriende modellen mag meebrengen, ik sta dit uit voorzorg toe.

          Avond voor de shoot : 2de model belt af wegens "ziekte", haar kennis die de dag zelf ook komt fotograferen zegt "tiens, die was gisteren toch niet ziek"

          Dag van de shoot : mannelijk model met wie ik nog verschillende berichten uitwisselde, daagt niet op en laat nooit niks meer van hem horen.

          Rekensommetje : 5-3 =2 modellen over !!!! (en ze moesten allemaal een contract hé )

          Was ik blij met de bijdrage van Roland zijn extra modellen

          Conclusie : TFCD modellen is een heel schone zaak, maar ze hebben jou in de macht, niet andersom

          Comment


          • #65
            Re: Model bied fotoshoots aan

            Rekensommetje : 5-3 =2 modellen over !!!! (en ze moesten allemaal een contract hé )
            Met dank aan Shana en Defney.

            en niet te vergeten de twee modellen van Roland.

            De 2e keer was het mooi weer, dat kan Paly (was de andere fotograaf) beamen.
            Die zaterdagnamiddag (1september) was het bij me thuis erg mooi weer.
            Last edited by paly; 13 september 2007, 11:56. Reden: datum toegevoegd
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #66
              Re: Model bied fotoshoots aan

              Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              Met dank aan Shana en Defney.

              en niet te vergeten de twee modellen van Roland.



              Die zaterdagnamiddag was het bij me thuis erg mooi weer.
              Uiteraard Patrick, 2+2 = 4

              Comment


              • #67
                Re: Model bied fotoshoots aan

                Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                Ik heb het gevoel dat er in de overeenkomst tussen (amateur)fotograaf en TFCD model maar een eenzijdige verzekering is. Modellen staan vaak op een contract,
                Ik heb nog nooit een contract/overeenkomst gehad tussen ik en de modellen. Ik "hoor" wel meestal de beginnende, onervaren modellen komen opdraven met "ik wil een overeenkomst".

                Ik begrijp dat een overeenkomst handig kan zijn, maar tot op heden is er daar géén wettelijke regeling rond, zolang het géén commerciële opdracht is. Dusja ... het papiertje dat je dan bv. in handen de dag van de shoot brengt je ook niet veel verder, als iemand plotseling beslist om niet meer model te staan kan je er niet veel aan doen.

                Ondertussen zijn er dit jaar op andere sites al 16564 (kan er eentje meer of minder zijn) modellen bijgekomen en er vallen er dagelijks evenveel af. Meisjes zien foto's van hun vriendin en beslissen van vandaag op morgen "dat wil ik ook".

                Ik maak me er niet druk in, ik heb tot op heden nog nooit een model gehad die niet kwam opdagen (geluk?). Als je als fotograaf een beetje selectief omgaat met de aanvragen die je binnen krijgt kan je al snel het kaf van de koren scheiden. En als er dan eentje gepland zou staan die niets meer van zich laat horen een week op voorhand dan zend ik zeker géén 2 berichten meer om te vragen of het nog door zal gaan, die periode ben ik voorbij. Net als het afleveren van 30 tot 50 foto's na een shoot ... reeds lange tijd is 15 foto's het maximum dat ik aflever achteraf.
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #68
                  Re: Model bied fotoshoots aan

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Ik heb nog nooit . Net als het afleveren van 30 tot 50 foto's na een shoot ... reeds lange tijd is 15 foto's het maximum dat ik aflever achteraf.
                  Oei, zal dan wat minder foto's moeten maken vrees ik, zit gemiddeld tussen de 200 en 300

                  Meeste krijgen ze van mij, toch zeker die voor mij gelukt zijn

                  Comment


                  • #69
                    Re: Model bied fotoshoots aan

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Luc Bekijk bericht
                    Oei, zal dan wat minder foto's moeten maken vrees ik, zit gemiddeld tussen de 200 en 300
                    Das idd. veel, had ik vroeger ook, nu +/- 100, waarvan ik zelf die 15 eruit selecteer.
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: Model bied fotoshoots aan

                      Modellen en fotografie, het leukste wat er is Kan er ondertussen een boekje over schrijven, maar lees toch liever jullie verhalen
                      http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Model bied fotoshoots aan

                        Oorspronkelijk geplaatst door Triker Bekijk bericht
                        Modellen en fotografie, het leukste wat er is Kan er ondertussen een boekje over schrijven
                        Zou niet twijfelen, waarschijnlijk wordt het een "bestseller"

                        Comment


                        • #72
                          Re: Model bied fotoshoots aan

                          Dit is het waarschijnlijk het laatste wat ik er over ga typen want ik vind dat gedoe van luc molenmans wel erg onterecht, en nog een bevriende fotograaf van hem die er vlijtig op los roddelt,

                          Ik wou in het begin geld vragen, maar be ndaar op terug gekomen en doe het nu enkel nog voor de fun, daar ik graag fotoshoots doe, en de fotograven normaal gezien ook wel tevreden zijn en iedere samenwerking al goed is verlopen, ik begrijp ook dat het vervelend als een shoot word afgezegd, maar ik heb mijn best gedaan toen een nieuw model te zoeken, Mijn vriend kon ook niet, aangezie ik dit allemaal graag doe zet ik mij er ook voor in, ik heb maar 1 keer afgezegd, De teut heeft Luc toen zelf veranderd in Achel!!! Dus dat is volgens mij maar 1 keer,Ook vind ik het niet raar dat ik niet alleen met 2vreemde mannen afspreek, ik denk niet dat zo raar is; En ik waan e trouwens ook geen topmodel zoals hier al beweerd werd, sta nog altijd volledig met 2 voeten op de grond, Fotoshoots zijn een hobby, en ik vind het ook jammer als dit geanuleerd word, maar soms kan het gewoon niet anders.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Model bied fotoshoots aan

                            Ewel ik bied ze gratis aan, ik zou blij zijn moest ik een goeie fotograaf vinden die van mij enkele foto's wil maken zonder er geld voor te vragen.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Model bied fotoshoots aan

                              ja, leuk dat je reactie geeft, het ging er wel om in het laatste bericht dat ik er geen GELD om vroeg

                              Comment


                              • #75
                                Re: Model bied fotoshoots aan

                                Oorspronkelijk geplaatst door annouck Bekijk bericht
                                Dit is het waarschijnlijk het laatste wat ik er over ga typen want ik vind dat gedoe van luc molenmans wel erg onterecht, en nog een bevriende fotograaf van hem die er vlijtig op los roddelt,

                                Ik wou in het begin geld vragen, maar be ndaar op terug gekomen en doe het nu enkel nog voor de fun, daar ik graag fotoshoots doe, en de fotograven normaal gezien ook wel tevreden zijn en iedere samenwerking al goed is verlopen, ik begrijp ook dat het vervelend als een shoot word afgezegd, maar ik heb mijn best gedaan toen een nieuw model te zoeken, Mijn vriend kon ook niet, aangezie ik dit allemaal graag doe zet ik mij er ook voor in, ik heb maar 1 keer afgezegd, De teut heeft Luc toen zelf veranderd in Achel!!! Dus dat is volgens mij maar 1 keer,Ook vind ik het niet raar dat ik niet alleen met 2vreemde mannen afspreek, ik denk niet dat zo raar is; En ik waan e trouwens ook geen topmodel zoals hier al beweerd werd, sta nog altijd volledig met 2 voeten op de grond, Fotoshoots zijn een hobby, en ik vind het ook jammer als dit geanuleerd word, maar soms kan het gewoon niet anders.
                                Annouck, gelieve mijn naam juist te spellen

                                Voor mij is deze zaak ook afgehandeld, ik heb nog fijn shoots gehad en jij ook (denk ik) en dat is het voornaamste

                                Ik heb tot nu toe nog steeds geen model moeten betalen, en zij waren allemaal tevreden, ook al kwamen ze soms niet met begeleiding, ze zijn veilig naar huis gegaan hoor

                                Kwestie van vertrouwen hebben tussen fotograaf en model, ik weet wel er zijn.............

                                Duca104 : geen seconde twijfelen, zo lopen er nog veel fotografen rond hoor, wel iets duidelijk afspreken en komen al dan niet met begeleiding

                                Comment

                                Working...
                                X