Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Model bied fotoshoots aan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Model bied fotoshoots aan

    Ik denk dat er genoeg meisjes zijn die mooie foto's van zich willen laten nemen zonder er geld voor te vragen. De foto's zijn al een cadeau op zich.
    fotofarah
    Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

    Comment


    • #17
      Re: Model bied fotoshoots aan

      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
      begrijpelijk dat je toch minstens 50 euro wil om 3 uur in je naakie te zitten.. dan heb je dat toch al
      He, ik dacht: "toch eens op die link uit je onderschrift klikken"
      Canon 350D
      Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

      Comment


      • #18
        Re: Model bied fotoshoots aan

        Persoonlijk vind ik het niet foutief van enkel nog te poseren voor de centjes, maar dan moet je het wel professioneel aanpakken er zorgen voor een goede portfolio, om daar aan te geraken kan je overwegen van TFP te poseren of je een degelijke portfolio laten maken door een gekende fotograaf.
        Je moet jezelf ook wel bewijzen als model, en Miss Balen of Miss Pierstraat is nu niet echt dat wat de meeste zoeken hé.

        Ik werk al enkele jaren met modellen, ik werk nog steeds gratis voor al die modellen, omdat ik van mijn hobby geen bijverdienste wil maken. De reden is dat ik wil vrij zijn, en vrijheid is het hoogste goed. Deze vrijheid wil dus ook zeggen dat ik altijd "neen" kan en mag zeggen. En me enkel wil bezighouden met modellen die me iets zeggen.

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #19
          Re: Model bied fotoshoots aan

          oei dan merk je dat ik geen foto's meer neem sinds 2006!

          wordt weer tijd om een imagesiteken aan te passen.. zucht
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #20
            Re: Model bied fotoshoots aan

            Oorspronkelijk geplaatst door Farah Bekijk bericht
            Ik denk dat er genoeg meisjes zijn die mooie foto's van zich willen laten nemen zonder er geld voor te vragen. De foto's zijn al een cadeau op zich.
            ik krijg altijd de kriebels als een amateur model geld vraagt.

            Even ervan uit gaan dat zowel model als fotograaf amateur zijn.

            TIJD

            - Meestal heeft het model zelf geen concreet idee. Dus de fotograaf moet op voorhand een idee uitwerken

            - Op de shoot zelf besteden zowel model als fotograaf evenveel tijd

            - De fotograaf mag dan achteraf nog eens wat tijd steken in het bewerken van de foto's

            ONKOSTEN

            - Het model heeft de verplaatsingsonkosten en onkosten voor make-up

            - De fotograaf zit met een paar duizend euro aan fotomateriaal dat verslijt

            RESULTAAT

            - Heel wat modellen vinden het normaal dat een fotograaf een model betaald

            ik krijg er kriebels van
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

            Comment


            • #21
              Re: Model bied fotoshoots aan

              Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
              ik krijg altijd de kriebels als een amateur model geld vraagt...
              Tja, ik denk dat de meeste portret- en modellenfotografen hier wel zullen beamen dat de meeste modellen op TFCD-basis werken en eventueel een tussenkomst in de verplaatsingsonkosten (wat trouwens meestal meer dan € 3 is, maar wel minder dan € 50).

              Je bent trouwens ook nog vergeten dat de modellen meestal voor de nodige kleding (natuurlijk niet bij naakt ) moeten zorgen.


              Dit is al wat beter
              Toch een spontaan model als je het mij vraagt.

              http://pic5.piczo.com/Annouck86/?g=41474667&cr=5
              Hier ben ik het volmondig met ladeti eens.
              Last edited by FestinaLente; 26 juli 2007, 15:55. Reden: Dudelijkheid omtrent de cijfers... zie RODE tekst.

              Comment


              • #22
                Re: Model bied fotoshoots aan

                hmm, ok

                ik kon het toch eens proberen er geld voor te vragen, Wel even naar de modellenfoto's kijken voor jullie alles afbreken, ik heb besloten voorlopig dan nog even verder te werken op tfcd basis, dat ik dan meer ervaring kan opdoen.

                groetjes

                Comment


                • #23
                  Re: Model bied fotoshoots aan

                  wie weet kunnen de BD fotografen nog een klein graantje meepikken, ze kunnen het toch ook maar eens proberen

                  mss zit er zelfs nog een webdesigner tussen!
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Model bied fotoshoots aan

                    Een wijs besluit, denk ik. Er lopen hier fotografen rond die, als je ze over de streep kan trekken, veel mooiere foto's van je maken dan degene die ik op de site gevonden heb.
                    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Model bied fotoshoots aan

                      hmm

                      de fotos van flash verhoeven zijn bij een prof genomen, de andere modellenfotos komen van een amateurfotograaf, maar deze vind ik zelf ook iets minder, maar daar kijk ik veel te zuur op

                      Comment


                      • #26
                        Re: Model bied fotoshoots aan

                        de fotos van flash verhoeven zijn bij een prof genomen
                        ...die bedoelde ik dus
                        Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

                        Comment


                        • #27
                          Re: Model bied fotoshoots aan

                          Oorspronkelijk geplaatst door annouck Bekijk bericht
                          hmm

                          de fotos van flash verhoeven zijn bij een prof genomen ...
                          Zonder afbreuk te willen doen aan iemands werk/talent moet ik toch zeggen dat deze fotos nog maar eens een bewijs zijn dat een prof het zeker niet altijd beter doet dan een gepassioneerd amateur.

                          Bekijk het subforum Mensen & Modellen eens en je zal zien wat ik bedoel.

                          Mvg,
                          TravelToy.
                          www.christian-bailleul.be | Blog

                          Comment


                          • #28
                            Re: Model bied fotoshoots aan

                            Als ik je boek als model, krijg ik dan een factuur?
                            www.fotofolio.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Model bied fotoshoots aan

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                              Als ik je boek als model, krijg ik dan een factuur?
                              Lap... zelfstandig zeker ? Die mannen kunnen ook alles inbrengen voor hun belastingen...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Model bied fotoshoots aan

                                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                                Lap... zelfstandig zeker ? Die mannen kunnen ook alles inbrengen voor hun belastingen...
                                Bekijk het zo : een model dat betaald moet worden zonder faktuur --> zwartwerken
                                www.christian-bailleul.be | Blog

                                Comment

                                Working...
                                X