Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jpg of tif???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Jpg of tif???

    Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
    Laat ik daar nu net NIET van uit gaan.




    Vooral tijdens de communieperiode zie ik die man veel, en dat is nu dus voorbij. Maar beloofd, vroeg of laat zet ik zijn bewijsvoering hier on-line. Kan er lekker verder gediscussieerd worden.

    En aan de anderen die het nodig vinden om het hier wat in het belachelijke te trekken, omdat hun "gezond (nu ja ) boerenverstand" iets anders voorschrijft: ik ben nog helemaal niet onder de indruk geraakt over de bewijsvoering à décharge... simpelweg omdat die hier (nog??) niet verschenen is. En nee, die link naar een site waar iemand uit het ijle true of false komt orakelen, is voor mij zeker geen bewijs. Dan was ik veel meer onder de indruk van de bewijsvoering van mijn bron.
    Maar zoals gezegd, na het opvragen en posten van bewijzen sta ik open voor elke verdere (ernstige!) discussie hierover.
    En hoe had je het dan graag bewezen gezien?
    Het openen van een file verandert niks aan het bsstand zelf! Ik wil anders gerust een programma schrijven die x -aantal keer een zelfde foto opent en weer sluit. Maar het is gewoon nutteloos werk. Bij openen en sluiten verandert geen enkele bit in de originele file.

    1x openen of 1.000.000 keer openen gaat echt geen verlies van kwaliteit leveren.


    /edit: nu pas gezien dat het al een oudere thread was en ik eigenlijk niks nieuws gezegd heb, sorry...
    Last edited by Destn; 16 april 2008, 12:08.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #62
      Re: Jpg of tif???

      @GroovBird: Je wordt volgens mij niet door iedereen begrepen...

      Comment


      • #63
        Re: Jpg of tif???

        hah, ok. Je hebt ons daar =)

        Maar het had me echt niets verwonderd als iemand dat nou voor echt zou beweren =)

        Toch een hele geruststelling ...
        bram de greve photography | gallery | myspace
        Canon EOS 50D, EOS 400D, EF-S 17-55 f2.8 IS USM - EF 50mm f/1.8 II - EF 100mm f/2.0 USM - speedlite 430EX - Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM

        Comment


        • #64
          Re: Jpg of tif???

          Oorspronkelijk geplaatst door bramz Bekijk bericht
          Maar het had me echt niets verwonderd als iemand dat nou voor echt zou beweren =)
          Mij ook niet. Misschien zelfs wel die leraar die ons hier elk jaar via een medium toespreekt.

          Comment


          • #65
            Re: Jpg of tif???

            Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
            Bon, iedereen zijn waarheid. Ik ben eerder geneigd een pro met jaaaaarenlange ervaring en bakken kennis (die mij bovendien al heel wat heeft bijgebracht) dan een wildvreemde naam op dit forum.
            Maar ik kan het verkeerd hebben........... wat dus even goed voor de non-believers geldt.
            Ik heb in mijn informatica-opleiding proffen kemels weten afschieten omdat ze de nieuwe programma's en veranderingen niet konden volgen... sommigen zelfs omdat ze gewoon niet begrepen wat ze gaven, via een D-cursus gaven ze het vak basiskennis informatica, terwijl ze graduaat economie waren.

            Dit is gewoon pure wiskunde, matrices,...

            éénmaal opgeslagen, lossy of lossless kan je een JPG oneindig laten herberekenen, ongewijzigd, op papier zelfs. Het is hier dan wel al een 'compromis' geworden tussen grootte en kwaliteit. Het is geen 'foto' die mettertijd versleten raakt, het is een binaire wiskundige formule op een medium die geopend wordt door een programma die dat omzet in een grafische schermweergave. Geopend met kladblok worden het karakters... Het bevat datum tijd en versie+manier van compressie.

            Er is een mogelijk verlies van kwaliteit bij de omzetting naar JPG en het opslaan, afhankelijk van de gekozen compressie. Maar dat is éénmalig tenzij je veranderingen aanbrengt in deze jpg met een prog en het opslaat.

            Een simpeler manier om aan te tonen bestaat niet : de cdrom met jpg

            cd ROM staat voor Read Only Memory maw schrijven is onmogelijk. Dus het openen kan niets veranderen aan de bron.

            Boven de gekozen persoonlijke waarheden staan altijd feiten.

            Niet altijd persoonlijk, soms ook per groep :

            een voorbeeld :

            in nederland leren ze dat Willem I welvaart bracht naar 'belgie' tuss 1815 en 1830 en de waalse hoogovens industrialiseerde, terwijl ze er al eeuwen lagen een groot stuk van europa te voorzien en wij vooral de schulden van de zuiderlijke nederlanden moesten inlossen. schilders en wevers uit 'vlaanderen' trokken al eeuwen voor de VOC bestond naar alle uithoeken van de beschaafde rijke wereld. maar de mythe van de domme belg en de superieure nederlander blijft bestaan. nu nog terwijl toeristen door ons schitterend cultureel erfhoed wandelen wanen er nog steeds dat wij 'belgen' zelfs geen tuinhuis kunnen bouwen.

            Het hangt er maar van af hoe je iets overlevert aan je leerlingen om te bepalen wat 'de waarheid' is...

            In dit geval is je leraar in de war geraakt met de feiten :
            -jpg openen en sluiten == > geen verandering
            -jpg openen, opslaan en sluiten ==> verandering

            zonder dat je ook maar 1 bewerking doet, verandert de file in samenstelling.

            om te vergelijken : een gewone kopij maken in windows is als een één-eiige tweeling, bijna identiek DNA. maar een bestaand bestand openen, opslaan en sluiten is als een goed gelijkende broer. ander 'DNA'

            hier verlies je kwaliteit, als je niet op 10/10 kwaliteit opslaat, bij elke stap dus meer en meer ...

            Comment


            • #66
              Re: Jpg of tif???

              -----
              Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:22.

              Comment


              • #67
                Re: Jpg of tif???

                Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                Maar ja, de man in kwestie komt me ook altijd heel geloofwaardig over. En bovendien: in de middeleeuwen leek het ook niet meer dan logisch dat de aarde plat was, dus...
                Dus die man leeft nog in de middeleeuwen .

                Comment


                • #68
                  Re: Jpg of tif???

                  Niet meteen on topic, maar wou er geen nieuw topic voor openen.

                  Is er een verschil tussen TIFF. en tiff.? en zoja, welk dan?

                  rubn
                  http://www.eyeflash.wordpress.com
                  www.facebook.com/eyeflashphotography

                  Comment


                  • #69
                    Re: Jpg of tif???

                    Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht

                    Is er een verschil tussen TIFF. en tiff.? en zoja, welk dan?
                    nope, dat is 't zelfde, zoals ook jpg en jpeg 't zelfde is....
                    Grtz, Tigra-Boy
                    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                    Comment


                    • #70
                      Re: Jpg of tif???

                      Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
                      Niet meteen on topic, maar wou er geen nieuw topic voor openen.

                      Is er een verschil tussen TIFF. en tiff.? en zoja, welk dan?

                      rubn
                      TIFF is de naam van de standaard (tagged image file format), en tiff is de naam van de extensie op bestanden (.tiff, en ook .tif).

                      JPEG is de naam van de standaard, en jpeg is de naam van de extensie (.jpeg, en ook .jpg).

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #71
                        Re: Jpg of tif???

                        okey
                        thx voor de info
                        http://www.eyeflash.wordpress.com
                        www.facebook.com/eyeflashphotography

                        Comment


                        • #72
                          Re: Jpg of tif???

                          EN TOCH HEEFT DIE LERAAR GELIJK !

                          .
                          .
                          .
                          .

                          nee, even serieus nu : hij heeft de kok wel horen fluiten, maar weet de lepel niet hangen
                          Verbazingwekkend hoe lang deze draad aansleept !
                          @ Leonidas:
                          Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                          And why do we fall, Bruce?

                          Comment


                          • #73
                            Re: Jpg of tif???

                            Ze noemen dit ook trollen alain...

                            Comment


                            • #74
                              Re: Jpg of tif???

                              Toch nog is goed gelachen deze morgend toen ik dit las.

                              Syntra op zijn best.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Jpg of tif???

                                Ik zag de eerste communiethreads alweer opduiken en dacht... het wordt voorjaar. Hét moment om te kijken of de Syntra-professor tot inkeer is gekomen. En gezien het wissen van de gewraakte posts
                                Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                                _____
                                Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                                _____
                                Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                                _____
                                Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                                -----
                                Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                                -----
                                Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                                -----
                                lijkt dat inderdaad het geval.

                                Comment

                                Working...
                                X