Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe bewaren jullie je lenzen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

    Bij leica en "ex" nikon objectieven toch wel Naar mij weten opent de diafragma enkel bij het opzetten van het objectief.Bij het nieuwe (Canon) straks toch eens kijken dan Gr,

    Doeme toch, ge verbetert niet alleen nederlands maar ook technisch
    Heb even in mijn tas gekeken en wat zie ik? Wat zie ik niet? Geen nokje! Allemaal electronisch...Had 't kunnen weten. Zo weer wat geleerd Gr,
    Last edited by Flotootje; 5 juli 2007, 14:30. Reden: toevoeging
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

    Comment


    • #47
      Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
      Doeme toch, ge verbetert niet alleen nederlands maar ook technisch
      Haha, ja, de enige reden dat mijn gezeur over het Nederlands hier nog enigszins getolereerd wordt is dat ik af en toe ook nog iets zinnigs te melden heb.

      Nu ben ik nooit te beroerd om een knuppel in het hoenderhok te gooien dus eens kijken of het volgende ook nog als ‘zinnig’ wordt beschouwd.

      Ik vind deze hele discussie over hoe lenzen te ‘stockeren’ maar grote onzin. Ik heb hier uit de jaren 80 nog drie Canon FD-lenzen liggen (<- let op: liggen) die dus, ofwel op de camera ofwel op de plank, ongeveer 25 jaar in horizontale positie zijn geweest, met altijd dezelfde kant beneden.

      [cynisch]Ik heb net nog even gekeken en wat blijkt: er ligt nu een plas olie waar de oliemaatschappijen jaloers op zouden zijn. Ik kreeg net nog een telefoontje van Shell of ze in mijn lens mochten komen boren. [/cynisch]

      Vreemd toch dat ik met die lenzen (en de even oude A1) een jaar geleden nog perfecte dia’s heb kunnen maken. Ik zou zeggen: als er een noodzaak is dat een lens op een bepaalde manier bewaard moet blijven, dan zou ik toch maar snel overstappen op een beter merk.

      Comment


      • #48
        Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

        Hoe ik mijn lenzen bewaar?

        Twee manieren:

        1) In de diepvries. Wel eerst even laten blancheren in kokend water alvorens in het snelvriesvak te stoppen.

        2) Inmaken. Lens in een Weck pot stoppen. Water + zout + kruiden toevoegen. Pot au bain marie opwarmen tot het kookt en dan direct afsluiten.
        Voor macrolenzen gebruik je best tijm i.p.v. rozemarijn.

        Roken kan natuurlijk ook. Als je de lens lang genoeg laat hangen spaar je een ND filter uit.

        Ik volg vooral de bemerkingen van Trebs. Lenzen zijn gebruiksvoorwerpen.
        Meer foto's op mijn website

        Comment


        • #49
          Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Haha, ja, de enige reden dat mijn gezeur over het Nederlands hier nog enigszins getolereerd wordt is dat ik af en toe ook nog iets zinnigs te melden heb.

          Nu ben ik nooit te beroerd om een knuppel in het hoenderhok te gooien dus eens kijken of het volgende ook nog als ‘zinnig’ wordt beschouwd.

          Ik vind deze hele discussie over hoe lenzen te ‘stockeren’ maar grote onzin. Ik heb hier uit de jaren 80 nog drie Canon FD-lenzen liggen (<- let op: liggen) die dus, ofwel op de camera ofwel op de plank, ongeveer 25 jaar in horizontale positie zijn geweest, met altijd dezelfde kant beneden.

          [cynisch]Ik heb net nog even gekeken en wat blijkt: er ligt nu een plas olie waar de oliemaatschappijen jaloers op zouden zijn. Ik kreeg net nog een telefoontje van Shell of ze in mijn lens mochten komen boren. [/cynisch]

          Vreemd toch dat ik met die lenzen (en de even oude A1) een jaar geleden nog perfecte dia’s heb kunnen maken. Ik zou zeggen: als er een noodzaak is dat een lens op een bepaalde manier bewaard moet blijven, dan zou ik toch maar snel overstappen op een beter merk.

          Ge hebt helemaal gelijk Gr,
          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

          Comment


          • #50
            Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
            Hoe ik mijn lenzen bewaar?

            Twee manieren:

            1) In de diepvries. Wel eerst even laten blancheren in kokend water alvorens in het snelvriesvak te stoppen.
            En doe je er dan nog een plasic zak om ?

            Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
            2) Inmaken. Lens in een Weck pot stoppen. Water + zout + kruiden toevoegen. Pot au bain marie opwarmen tot het kookt en dan direct afsluiten.
            Voor macrolenzen gebruik je best tijm i.p.v. rozemarijn.
            Doe er ook nog wat laurierbladen en kruidnagels bij, is een recept van mijn oma en dan zijn ze langer houdbaar.

            Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
            Ik volg vooral de bemerkingen van Trebs. Lenzen zijn gebruiksvoorwerpen.
            En dat is in mijn ogen het enige zinvolle commentaar in dit topic en daar ga ik ook in mee.
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

            Comment


            • #51
              Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

              Ik koop mijn materiaal met mijn zelfverdiende spaarcentjes en ik probeer het materiaal ook zou goed mogelijk te behandelen zodat het in optimale toestand blijft.

              Er zijn blijkbaar mensen er anders over denken
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #52
                Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                Ik koop mijn materiaal met mijn zelfverdiende spaarcentjes en ik probeer het materiaal ook zou goed mogelijk te behandelen zodat het in optimale toestand blijft.

                Er zijn blijkbaar mensen er anders over denken
                Wil jij dan zeggen dat mensen die hun lenzen niet in vertikale toestand bewaren hun lenzen niet zo goed mogelijk behandelen of hun materiaal niet met eigen geld gekocht hebben?

                Comment


                • #53
                  Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                  Ik koop mijn materiaal met mijn zelfverdiende spaarcentjes en ik probeer het materiaal ook zou goed mogelijk te behandelen zodat het in optimale toestand blijft.

                  Er zijn blijkbaar mensen er anders over denken
                  Mogen we nog eens lachen ook?

                  De prijzen van objectieven zijn al triestig genoeg.
                  Meer foto's op mijn website

                  Comment


                  • #54
                    Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                    Mogen we nog eens lachen ook?

                    De prijzen van objectieven zijn al triestig genoeg.
                    Natuurlijk, ik lach ook graag en mijn opmerking is ook niet specifiek op jouw post gericht.

                    Maar er is een verschil tussen lachen en ernstige gemeende opmerkingen in het belachelijke trekken.

                    Voor de rest doet iedereen waar goesting in heeft.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

                    Comment


                    • #55
                      Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                      Vandaag erg veel geluk gehad met mijn lenzen

                      Ik stap tegen 22h00 nog even naar buiten, en loop nog even het terras op en mijn 180L ligt op de salontafel, die was ik vannamiddag vergeten binnen te halen. Goed dat het niet geregend heeft....

                      sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #56
                        Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                        Vandaag erg veel geluk gehad met mijn lenzen

                        Ik stap tegen 22h00 nog even naar buiten, en loop nog even het terras op en mijn 180L ligt op de salontafel, die was ik vannamiddag vergeten binnen te halen. Goed dat het niet geregend heeft....

                        sugar
                        Gezien het weer van vandaag, goed dat ie niet gesmolten is...
                        Grtz, Tigra-Boy
                        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                        Comment


                        • #57
                          Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                          Pelicase 1650 met Dryzone silica erbij.

                          Comment


                          • #58
                            Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                            Zijn deze dryzone pro-technik zakjes ergens in België te verkrijgen?
                            meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                            Comment


                            • #59
                              Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
                              Zijn deze dryzone pro-technik zakjes ergens in België te verkrijgen?
                              Ik heb die gekocht bij Avventura in Gent. Misschien hebben ze die ook bij AS Adventure.

                              Comment

                              Working...
                              X