Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ligt het aan mij??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: ligt het aan mij??

    Het probleem is naar mijn mening ook nog eenvoudiger op te lossen.
    Beginners willen namelijk zo snel mogelijk hier hun foto’s plaatsen en doordat ze in showcase gelijk drie per topic kunnen plaatsen denk ik dat ze daardoor sneller kiezen voor showcase.
    Wanneer we de mogelijkheid geven om in fotodiscussie meerdere foto’s tegelijk per topic te plaatsen denk ik dat een beginner dan ook vanaf het begin zijn foto’s in fotodiscussie gaat plaatsen.
    Zelf denk ik aan minimaal 2 en maximaal 6 foto’s. Tevens moet verplicht worden gesteld dat iedere foto voorzien moet zijn van de exif gegevens (zonder deze gegevens is het niet mogelijk een onderbouwd advies te geven). Fotodiscussie extra is naar mijn mening dan overbodig. Op dit moment wordt er al weinig geplaatst in fotodiscussie extra. Dit komt waarschijnlijk omdat men daar weinig of geen respons krijgt.

    Mvgr
    Antoine200

    Comment


    • Re: ligt het aan mij??

      Ik ( en verschillende anderen) hadden eerder in deze draad reeds geoppperd om meerdere foto's in discussie toe te staan, zodoende dat je niet verplicht wordt om een reeks foto's in de showcase te plaatsen. Ik hoop vurig dat de werkgroep hier werk kan van maken.
      Ik post eerlijk gezegd bijna nooit meer in de gewone 'discussie' maar telkens in de 'discussie extra'. Of men de foto mooi vind of niet daar heb ik niets aan (enkel mijn ego) ik wil weten waarom en vooral... wat kan beter.
      Dus als je het onderscheid tussen beide laten varen dan creeër je (denk ik) een nieuw probleem.
      Laat de 'discussie' voor max. een drietal foto's waar je een kleine mening wil over horen. (en die niet echte in showcase horen)
      Laat de 'discussie extra' voor die ene foto (dus max. 1 foto) waar je gefundeerde comments op wil (zoals nu de bedoeling is).
      SITE: http://www.xraypictures.be
      FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

      Comment


      • Re: ligt het aan mij??

        Al die ideeën om het niveau omhoog te halen zijn prachtig en goed, maar ze helpen niet als de mensen niet veel zin meer krijgen om te posten.
        En jammer genoeg, daalt die zin bij mij geweldig.
        Ik heb een foto geplaatst in 'discussie' in de hoop reacties te krijgen.
        Maar echt veel reactie krijg ik niet.
        Dus leer ik niet echt iets bij.
        En dat is toch wel de manier om mijn niveau omhoog te krijgen.
        It's not the size that matters, it's how you use it.
        Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

        Comment


        • Re: ligt het aan mij??

          Hey juppekes

          Wat lees ik hier allemaal

          Ik ben ook nog beginneling en ik denk da ik ook mooie plaatjes maak

          Maar de laatste tijd post ik ze altijd in showcase en dan nog meestal eentje (omdat ik niet genoeg mooie heb om er 3 tesamen te plaatsen )

          En ik weet ook dat er veel mooiere fotokes zijn maar ik trek me daar niet veel van aan.

          Als ik geen of weinig commentaar of negatieve commentaar krijg trek ik mij nog minder van aan.

          En ik zal zeker niet stoppen met posten

          En als er iemand is die mijn fotokes niet mooi vindt moet die persoon maar één muisklik doen en hij is er vanaf

          Vraag me ook niet hoe ik de fotokes heb gemaakt.

          Ik ken er bijna niets van, meestal zijn het luckyshots

          Dus op naar de volgende posting

          Groetjes Mriya
          Bootjes

          Comment


          • Re: ligt het aan mij??

            Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
            Hey juppekes

            Wat lees ik hier allemaal

            Ik ben ook nog beginneling en ik denk da ik ook mooie plaatjes maak

            Maar de laatste tijd post ik ze altijd in showcase en dan nog meestal eentje (omdat ik niet genoeg mooie heb om er 3 tesamen te plaatsen )

            En ik weet ook dat er veel mooiere fotokes zijn maar ik trek me daar niet veel van aan.

            Als ik geen of weinig commentaar of negatieve commentaar krijg trek ik mij nog minder van aan.

            En ik zal zeker niet stoppen met posten

            En als er iemand is die mijn fotokes niet mooi vindt moet die persoon maar één muisklik doen en hij is er vanaf

            Vraag me ook niet hoe ik de fotokes heb gemaakt.

            Ik ken er bijna niets van, meestal zijn het luckyshots

            Dus op naar de volgende posting

            Groetjes Mriya
            Dit is nu wat wij bedoelen.
            Door het geleverde comentaar in showcase, weet Mriya nog steeds niet wat ze goed of fout doet.
            Geweldig hoor, zo schiet het aardig op.
            mvgr
            antoine200

            Comment


            • Re: ligt het aan mij??

              Hey juppekes

              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              Dit is nu wat wij bedoelen.
              Door het geleverde comentaar in showcase, weet Mriya nog steeds niet wat ze goed of fout doet.
              Geweldig hoor, zo schiet het aardig op.
              mvgr
              antoine200
              Sorry maar ik ben een manneke

              Maar ik post hier mijn fotokes niet aleen om bij te leren maar ook om ze met jullie te delen

              En leren doe ik uit mezelf met veeeeeeel te experimenteren en ook wel eens wat te lezen hier op forum
              Bootjes

              Comment


              • Re: ligt het aan mij??

                Ik ga hier eens een andere piste lanceren.
                Ipv te kijken hoe we "mindere" foto's uit showcase kunnen houden, moeten we misschien ook eens kijken naar een manier om meer (gefundeerde) reacties te krijgen op foto's in Discussie en Discussie Extra.
                Op die manier leert de persoon bij en gaat zijn/haar niveau omhoog en dus ook het algemene niveau van BD.

                Of heb ik hier een denkfout gemaakt?
                It's not the size that matters, it's how you use it.
                Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

                Comment


                • Re: ligt het aan mij??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Consiglieri Bekijk bericht
                  Ik ga hier eens een andere piste lanceren.
                  Ipv te kijken hoe we "mindere" foto's uit showcase kunnen houden, moeten we misschien ook eens kijken naar een manier om meer (gefundeerde) reacties te krijgen op foto's in Discussie en Discussie Extra.
                  Op die manier leert de persoon bij en gaat zijn/haar niveau omhoog en dus ook het algemene niveau van BD.

                  Of heb ik hier een denkfout gemaakt?

                  dIEN OP Tien!

                  Comment


                  • Re: ligt het aan mij??

                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Hier zitten tegenwoordig een paar (2) ongelooflijke spammers. Iedereen weet wel wie ik bedoel.
                    Ik snap niet hoe men dit nog kan verdragen.
                    Nu zijn ze al met 3

                    Comment


                    • Re: ligt het aan mij??

                      Ik ben nog niet zo heel erg lang actief op dit forum en merk de achteruitgang in kwaliteit in de Showcase dus ook niet echt. Ook ik post eigenlijk alleen in de Showcase in plaats van Fotodiscussie. Wellicht dat de Showcase dus mede door mijn foto’s daalt in kwaliteit. (ik ben soms toch best zelfkritisch… ). Ook denk ik dat ik, en vele anderen met mij, in de meeste gevallen beter zouden kunnen posten in Fotodiscussie. Om dit aantrekkelijker te maken denk ik alleen dat in de sectie Fotodiscussie wel een en ander moet worden aangepast. Mijn ideeën voor verbetering van de Fotodiscussie:

                      - 3 foto’s in één thread toestaan
                      - De Fotodiscussie opdelen in secties, net als bij Showcase. (dus Architectuur, Dieren, Macro, mensen/modellen etc.)

                      Met name het tweede punt zou ik een hele grote verbetering vinden. Ik vind de Fotodiscussie zoals die nu is namelijk erg rommelig. Bij een opdeling in secties verwacht ik dan ook dat er meer (ervaren) mensen zullen reageren. De meeste mensen hebben (volgens mij) toch tenslotte voorkeur voor bepaalde vorm(en) van fotografie en kunnen misschien ook beter gefundeerde commentaren geven op foto’s in zijn/ haar ‘vakgebied’. Wanneer deze foto’s makkelijker te vinden zijn zal de drempel om te reageren waarschijnlijk ook lager worden. Bovendien zullen dan de geplaatste foto’s misschien iets minder snel op pagina 2, 3 of nog verder verdwijnen. Ook dit zal in mijn optiek bijdragen aan het aantal reacties op de geplaatste foto’s.


                      Dan nog een (wat mij betreft minder belangrijke) hersenspinsel van mij :

                      Het zou mij een wel idee lijken om het eventueel zo te maken dat een foto in Fotodiscussie bij voldoende stemmen automatisch naar Showcase kan worden geplaatst of verplaatst… Dus het zo maken dat er een + of – aan een foto kan worden gegeven, en bij bijv. 10 plusjes dat de foto automatisch in Showcase wordt geplaatst. ‘k Heb geen idee of dit allemaal technisch mogelijk is maar het zou mij wel een leuke aanvulling lijken op het huidige systeem…

                      Naast dit alles vind ik dat de mensen ook iets verdraagzamer zouden moeten zijn, zowel zij die commentaar geven als degene die de commentaar ontvangt. Niet iedereen ligt nu één keer op hetzelfde niveau.
                      Ik ben altijd blij met reacties op mijn foto’s, ook als ze niet zo positief zijn. Hierdoor leer ik anders naar mijn foto’s te kijken en daar kan ik weer van leren. (ik ben tenslotte ook nog maar een groentje op fotografie-gebied) Beter negatieve commentaar dan geen commentaar. Als mijn foto’s vaak worden gezien maar er komen geen reacties, weet ik ook dat men ze niet oke vindt. Zonder commentaar is het alleen een stuk moeilijker om ervan te leren…

                      Just my 2 cents

                      Mark
                      Last edited by MarkEL; 14 mei 2007, 18:55.
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • Re: ligt het aan mij??

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        - 3 foto’s in één thread toestaan
                        - De Fotodiscussie opdelen in secties, net als bij Showcase. (dus Architectuur, Dieren, Macro, mensen/modellen etc.)
                        Je idee om de discussies op te splitsen ben ik niet ongenegen maar dan worden het wel heel veel secties. Alle opdelingen in fotodiscussie en dan nog eens showcase. Je moet je dan al bijna gaan toeleggen op bepaalde secties en zo ga je vaker mooie foto's missen.
                        Voorstel: in de discussie iedere titel beginnen met een categorie ter aanduiding.
                        vb.:
                        [sport] ronde van vlaanderen
                        [mensen/modellen] mijn modelleke
                        [natuur/landschappen] tafereeltje
                        Misschien kan dit door de webmasters geprogrammeerd worden dat je verplicht bent je foto zo'n aanduiding mee te geven.
                        Zo weet je in welke categorie de foto al een beetje thuishoort zonder alles te moeten gaan opdelen in aparte secties die je dan telkens weer apart moet gaan doorzoeken.
                        SITE: http://www.xraypictures.be
                        FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                        Comment


                        • Re: ligt het aan mij??

                          Voorstel: in de discussie iedere titel beginnen met een categorie ter aanduiding.
                          vb.:
                          [sport] ronde van vlaanderen
                          [mensen/modellen] mijn modelleke
                          [natuur/landschappen] tafereeltje
                          Misschien kan dit door de webmasters geprogrammeerd worden dat je verplicht bent je foto zo'n aanduiding mee te geven.
                          Zo weet je in welke categorie de foto al een beetje thuishoort zonder alles te moeten gaan opdelen in aparte secties die je dan telkens weer apart moet gaan doorzoeken.
                          Ik ben het je eens dat wanneer je de Fotodiscussie gaat splitsen, je wel erg veel secties krijgt. Jouw voorstel zou inderdaad wellicht een goede tussenweg kunnen zijn. Ik denk wel dat het dan belangrijk is dat een dergelijke invoer een verplicht veld wordt (bijv. d.m.v. een pull down menu of zo).
                          Ook lijkt het me dan zo wel prettig om de lijst met deze threads te kunnen selecteren op de volgorde van soort foto (bijv. via alfabetische volgorde, als elke titel begint met één van de keuzes) zodat je zelf toch een soort van selectie kunt maken als je dat wil.
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • Re: ligt het aan mij??

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Ik ben het je eens dat wanneer je de Fotodiscussie gaat splitsen, je wel erg veel secties krijgt. Jouw voorstel zou inderdaad wellicht een goede tussenweg kunnen zijn. Ik denk wel dat het dan belangrijk is dat een dergelijke invoer een verplicht veld wordt (bijv. d.m.v. een pull down menu of zo).
                            Ook lijkt het me dan zo wel prettig om de lijst met deze threads te kunnen selecteren op de volgorde van soort foto (bijv. via alfabetische volgorde, als elke titel begint met één van de keuzes) zodat je zelf toch een soort van selectie kunt maken als je dat wil.
                            Lijkt me inderdaad een goed voorstel, wellicht softwarematig ook haalbaar. Een pull down lijst waaruit je je categorie kan kiezen, en men kan dan in zijn profiel bvb aanvinken welke categorieën men wil volgen... Vraag is dan wel, worden de categorieën die niet aangevinkt werden dan "verborgen", of kan men een soort "mijn fotodiscussie" krijgen, een beetje zoals "discussies met een abonnement", waarbij de lezer dan de gewenste categorieën te zien krijgt?

                            Comment


                            • Re: ligt het aan mij??

                              je kunt nu ook alje bericht een avatar (bericht pictogram) mee geven, als we daar nu een aantal nieuwe bij maken en verbinden met een groep een poppetje voor model een beestje voor dieren een bloemetje voor natuur enz. zo kun je bij het openings scherm zien onder welke categorie hij valt.
                              Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                              Canon eos 7D Mijn site

                              Comment


                              • Re: ligt het aan mij??

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                                je kunt nu ook alje bericht een avatar (bericht pictogram) mee geven, als we daar nu een aantal nieuwe bij maken en verbinden met een groep een poppetje voor model een beestje voor dieren een bloemetje voor natuur enz. zo kun je bij het openings scherm zien onder welke categorie hij valt.
                                Dat zou natuurlijk ook kunnen, mits het een verplicht in te vullen veld wordt. Anders wordt het waarschijnlijk vaak vergeten en dan dit systeem zal het niet gaan werken... Maar zou het technisch dan ook mogelijk zijn dat je de weergave van de discussies hierop selecteert? Want dat zou mij toch het meest handig lijken.....
                                www.indetailfotografie.nl

                                Comment

                                Working...
                                X