Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

    Dat de volgorde van post behouden blijft vind ik een goede zaak maar om nu alles verdoken te doen is iets anders...
    Indien er geen "openheid" meer is sluipt een veel groter gevaar om de hoek namelijk bedrog...( eerste eigenaar? of tweede of zelfs derdehands?)
    Vroeger kon je bij wijze van spreken soms de "levensloop" van een lens of een body achterhalen...ja via zoeken....!!!!
    Nu heb je hier niet de minste houvast meer...veel informatie gaat nu verloren en moeten we straks gaan opvragen in chit-chat...of gaat men ook dit forumonderdeel gaan "herbronnen"???
    Als je hier nu nog niet op het forum "bekend" bent gaat het niet zo gemakkelijk zijn om geloofwaardig over te komen...
    Ik meen toch dat er in het verleden hier niet zo'n kabaal is gemaakt en moet een mod voor een misschien niet altijd directe reply steeds tussenbeide komen??? Als het door de beugel kan en niet beledigend moet dit toch kunnen niet...
    Dus mijn vraag: "Waarom moest dit in hemelsnaam veranderen?"

    Dit topic ziet er nu heel doods uit...geen openheid meer ...geen vertrouwen meer...dit is geen "forumonderdeel" meer waardig...
    Ik dacht dat je in een forum je mening kon uiten en je ook antwoorden mocht verwachten /of geven?
    Afwachten wat het wordt....
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

    Comment


    • #47
      Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

      Ervaren BD'ers kunnen hierop een verhelderende reactie geven, waardoor de verkoper enigzins terecht wordt gewezen, en hij wellicht geneigd zal zijn 'objectiever' te posten en/of zijn prijs te bepalen? Moet een 'beginner' dan bij elk aangeboden item waarin hij geïnteresseerd is, eerst gaan 'searchen' en 'googelen' om het 'eerlijkheidsgehalte' van de 'advertentie' te gaan controleren. Het vorig systeem was op dat gebied toch heel wat opener en toegankelijker.
      Ook deze regel is niet veranderd en nooit anders geweest. Forumleden die niet geïnteresseerd waren in het artikel zelf, werden dringend verzocht zich niet met de verkoop te bemoeien. Off-topic replies werden verwijderd.
      En nogmaals, het is aan de TS om meer openheid te geven. Je kunt een TS een PM sturen met je vragen. Krijgt een TS die vraag vaker zal hij dit in zijn topic zetten of niet. Het is nog altijd aan jezelf of je het objectief wilt kopen of niet.
      Verder kan een aanbod geëvalueerd worden in objectieven, accessoires of camera's. Ook dit heeft altijd in de regels gestaan van Aangeboden.

      Gr. Xarder

      Comment


      • #48
        Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

        Hi ,

        Nogmaals, als je wil weten wat iets waard is ga dan naar ebay.

        Trouwens Bij Fred Miranda hebben ze juist ook de marketplace afgeschermd. Op andere fora die ik ken kom je maar in aanmerking voor de marketplace als je een getrouwe poster bent. Dus niet een die gewoon maar de "te koop" afschuimt.

        Daar hebben we in Be-NL alleen al voldoende sites voor.

        Paul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #49
          Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

          Als totaly n00b (op dit forum) vind ik dit een ongeloofelijke achteruitgang, dagelijks kwam ik vraag/aanbod even checken (meestal uit nieuwsgierigheid).

          Er zijn genoeg vraag/aanbod fora's die wel naar behoren werken. Één van de duidelijkste voorbeelden hiervan is http://games.telenet.be/forum/forumdisplay.php?f=25 met hun duidelijke regels http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=451283.
          Zij slagen er wel in om alles naar behoren te laten verlopen.

          De manier hoe het nu is kan je dit forum beter afvoeren en alles via de veilingsites laten verlopen of je daar dan dezelfde prijs voor je unieke lens gaat krijgen of het unieke koopje kan doen betwijfel ik sterk. Wat je daar wel als voordeel hebt is de biedingen van de andere kopers. Zoals het nu is werkt het bedrog in de hand.

          Just my point van een passief-niet-lid-BDF-ganger

          Comment


          • #50
            Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door Rope Bekijk bericht
            Als totaly n00b (op dit forum) vind ik dit een ongeloofelijke achteruitgang, dagelijks kwam ik vraag/aanbod even checken (meestal uit nieuwsgierigheid).

            Er zijn genoeg vraag/aanbod fora's die wel naar behoren werken. Één van de duidelijkste voorbeelden hiervan is http://games.telenet.be/forum/forumdisplay.php?f=25 met hun duidelijke regels http://games.telenet.be/forum/showthread.php?t=451283.
            Zij slagen er wel in om alles naar behoren te laten verlopen.

            De manier hoe het nu is kan je dit forum beter afvoeren en alles via de veilingsites laten verlopen of je daar dan dezelfde prijs voor je unieke lens gaat krijgen of het unieke koopje kan doen betwijfel ik sterk. Wat je daar wel als voordeel hebt is de biedingen van de andere kopers. Zoals het nu is werkt het bedrog in de hand.

            Just my point van een passief-niet-lid-BDF-ganger
            ik hou er niet van op 2 hands site's materiaal aan te bieden.Daar zitten echte schuimers op ...die met belachelijke biedingen afkomen...ze kennen de waarde niet van materiaal .... en kunnen ze het niet kopen dan stelen ze het wel bij jou of een ander

            nu zie ik al dat er veel minder postings in " AANGEBODEN " gebeuren.......of zijn de meesten op reis

            Comment


            • #51
              Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

              Dan krijg je natuurlijk deze toestanden ...lijkt me ook niet de bedoeling, toch?

              Comment


              • #52
                Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                Dan krijg je natuurlijk deze toestanden ...lijkt me ook niet de bedoeling, toch?
                Ik weet niet, reacties schrijven en pm's beantwoorden was er vroeger toch ook bij? 't Is hier tenslotte geen e-bay...

                Jos
                Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

                Comment


                • #53
                  Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                  IK vind de regels een goede zaak voor aangeboden maar niet voor gezocht.
                  De replies in gezocht kunnen iedereen helpen, nu krijgt enkel de poster tips waar het gevraagde te vinden is
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #54
                    Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    IK vind de regels een goede zaak voor aangeboden maar niet voor gezocht.
                    De replies in gezocht kunnen iedereen helpen, nu krijgt enkel de poster tips waar het gevraagde te vinden is
                    Daar ben ik het mee eens.

                    Jos
                    Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

                    Comment


                    • #55
                      Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                      Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                      IK vind de regels een goede zaak voor aangeboden maar niet voor gezocht.
                      De replies in gezocht kunnen iedereen helpen, nu krijgt enkel de poster tips waar het gevraagde te vinden is
                      Hier kan ik me ook volmondig bij aansluiten.

                      mvg

                      Alain

                      Comment


                      • #56
                        Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                        zowel in te koop als aangeboden geen goede zaak

                        punt

                        Comment


                        • #57
                          Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                          Nu die beslissing genomen is zal het zo toch minstens een evaluatieperiode doorgaan.
                          Wat ik mij nu afvraag:
                          Is die evaluatieperiode nog lopende of reeds voorbij?
                          EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                          debruri.be

                          Comment

                          Working...
                          X