Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Je kan nooit weten of jouw bod via pm nu eerst was of niet, de verkoper kan op die manier zonder problemen iemand anders voorrang geven, dit is niet mogelijk als jouw reply eerder was, ik zou trouwens zelf nooit via PM werken als ik iets te koop aanbied, da's niet overzichtelijk tegenover diegene die intresse hebben.
    Uit de forumregels die iedereen kan lezen op Aangeboden:

    "Belgiumdigital is géén ebay! De volgorde van bieden of interesse vertonen is van ondergeschikt belang. De verkoper bepaalt nog steeds aan wie hij/zij wenst te verkopen. Vaak kan een koper die niet het hoogste bod deed of niet de vraagprijs wil geven toch de voorkeur krijgen omdat deze bijvoorbeeld in de buurt woont van de verkoper."

    Persoonlijk vind ik het een goede zaak, daar er toch altijd mensen zijn die vinden dat ze moeten posten dat het daar of daar maar zoveel kost. Niets belet ze om het daar dan te gaan kopen...

    Jos
    Last edited by Josp; 29 maart 2007, 15:37.
    Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

    Comment


    • #17
      Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
      ..Nu zal je niet meer weten aan welke prijs een lens is verkocht...
      Armani, vroeger kon je hoogstens zien hoeveel de vraagprijs was, en dat kan nu ook nog. Als het materiaal achteraf verkocht werd kon dat even goed aan de helft van de prijs zijn, de uiteindelijke verkoopprijs werd erg zelden op het forum gepost.

      Zelfs als de koper vooraf een bod geplaatst heeft in de topic, zou het nog kunnen dat de verkoopprijs ergens in het midden tussen vraagprijs en bod gelegen heeft .

      Groetjes
      K@rel
      Is this the real life? Is this just fantasy?
      Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

      Comment


      • #18
        Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

        moet eerlijk zeggen dat ik dit ook geen goede zaak vindt
        weet ook wel dat er soms of-topic werd geplaatst maar telkens ik BD bezoek ga ik als eerste naar de topic "aangeboden" in de hoop dat er iets tussen staat dat ik kan gebruiken en betalen
        nu weet ik zelfs niet meer hoeveel geïnteresseerden mij voor zijn geweest
        en voor de aanbieder
        die zijne bak zal snel overlopen
        en sorry dat ik het moet zeggen, maar iedereen weet dat als je moderator in een forum bent, je daar een hoop werk mee hebt
        dus nu stellen dat het voor de moderators makkelijker wordt, vind ik bij zijn haren gesleurd
        trouwens je hebt nu geen moderator meer nodig want die zit heel de tijd met zijn duimen te draaien wegens "gebrek aan werk"
        weer nen dopper erbij

        Comment


        • #19
          Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

          Ik vind dit een goed idee.
          Wel vrees ik een beetje voor dubbelposts (driedubbel...) aangezien de verkoper zijn topic niet kan 'uppen'.
          Mvg Tim

          Comment


          • #20
            Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

            Hi,

            Ik vind dit een zeer goed idee.
            Als ik een lens koop van iemand heeft niemand daar zaken mee, behalve de verkoper.
            Als ik een lens verkoop aan iemand, respecteer ik de privacy van die persoon, en is er geen enkel nut om de identiteit kenbaar te maken, noch de prijs.

            Als je de waarde van een lens wil kennen is er iets dat ebay heet, waar gemiddeld 15.000 lenzen op elk moment te koop staan. In de rubriek "voorbije veilingen" kan je eenvoudig te weten komen hoeveel een lens tweedehands waard is.

            Paul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #21
              Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

              forumleiding had beter eens in hun nieuwe regeltjes gemeld dat het bij AANGBEODEN verplicht is om de regio(stad) te vermelden...Ik pm niet graag gewoon om te vragen waar kan ik dit testen ....

              nu heb ik een topic staan waarin iemand een bod deed openlijk ,maar daarna
              zijn pm's wel leest maar niet meer reageert ....en het verdwijnt nu in de diepte
              hoe bij god'snaam gaan julle na 3 of 4 weken dat ik meld dat het verkocht is dit nog nagaan als het ergens op pag 10 staat ?


              Ik vind dat je openlijk moet kunnen bieden ,niet via pm !
              Last edited by Fabbe; 29 maart 2007, 18:41.

              Comment


              • #22
                Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                Fabbe, 'woonplaats melden 'verplichten kunnen we niet, adviseren wel en dat is deze week gebeurd bij mededelingen.

                Comment


                • #23
                  Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                  Blijkbaar heeft nog (bijna) niemand die in deze topic gepost heeft, de nieuwe aangepaste sticky gelezen

                  Daar staat oa het volgende in te lezen:

                  Een TS mag 2x verzoeken tot kicken van een topic zodat deze weer bovenaan in de lijst verschijnt. Besluit je als TS om eerst een pakket aan te bieden en later alsnog per artikel te gaan verkopen, geldt dit als 1 verzoek tot kicken voor elk artikel wat genoemd staat in de oorspronkelijke topic, in dit geval wordt de originele topic gesloten.
                  Breng je een wijziging/update aan in de topic (b.v. een prijsverlaging), raden wij aan dit ook in de topictitel te vermelden.
                  Belgiumdigital is géén ebay! De volgorde van bieden of interesse vertonen is van ondergeschikt belang. De verkoper bepaalt nog steeds aan wie hij/zij wenst te verkopen. Vaak kan een koper die niet de hoogste bod deed of niet de vraagprijs wil geven toch de voorkeur krijgen omdat deze bijvoorbeeld in de buurt woont van de verkoper.
                  En laatst genoemde is geen nieuwe regel .
                  Verder staat er in de forumregels dat crossposting niet mag, dus ook niet in aangeboden of gezocht.

                  Gr. Xarder

                  Comment


                  • #24
                    Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                    Ik had dat ook al voor vandaag....

                    Dit vindt ik inderdaad ook niet zo goed, wie weet hoeveel mensen je nu al voor zijn altijd + dat ik soms reacties wel goed vondt........zo kon men soms op een eerder topic geraken van deze verkoper en zien wat er al eerder allemaal gebeurd is (misschien zelfs al een hele tijd geleden), nu moet ik dat allemaal zelf gaan uitpluizen..!

                    Nu zal het ook zeker niet meer zo actief zijn + dat men dan plotseling ziet staan 'Verkocht'.
                    Dus ik zie hier enkel maar nog minder kansen om iets te kunnen kopen 2e hands.

                    R.
                    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                      Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                      Ik had dat ook al voor vandaag....

                      Dit vindt ik inderdaad ook niet zo goed, wie weet hoeveel mensen je nu al voor zijn altijd + dat ik soms reacties wel goed vondt........zo kon men soms op een eerder topic geraken van deze verkoper en zien wat er al eerder allemaal gebeurd is (misschien zelfs al een hele tijd geleden), nu moet ik dat allemaal zelf gaan uitpluizen..!

                      Nu zal het ook zeker niet meer zo actief zijn + dat men dan plotseling ziet staan 'Verkocht'.
                      Dus ik zie hier enkel maar nog minder kansen om iets te kunnen kopen 2e hands.

                      R.
                      Oorspronkelijk geplaatst door armani
                      Het werken via email en PM is ook een pak omslachtiger en gaat voorbij aan de snelle en directe communicatie die via het forum kan.
                      Ik ben voor openheid, ook hier dus.

                      Julie sommen het goed op, deze redenen zijn juist wat de Verkoop/Gezocht sectie zo interessant maakt.
                      Ik hoop, net als vele anderen hier, dat deze nieuwe regeling snel weer afgvoerd wordt.
                      Last edited by dleemans; 29 maart 2007, 20:27.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #26
                        Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                        Ik vind het persoonlijk ook geen goede zaak. Je kon weten hoeveel intresse er was voor het voorwerp dat er verkocht werd. Ook heb je minder vat op de prijs. Als deze onredelijk was, dan werd daar op gereageerd (soms te veel, dat is waar), maar nu weet je niet meer -als leek- wat nog een goede prijs is. Blijkbaar hebben het er nog meer mensen moeilijk mee, als je bekijkt wat er vandaag maar aangeboden is tot nu toe...
                        Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                        http://www.orlik.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                          Het probleem van niet weten wat er gaande is, is niet zo groot (of althans niet veel groter dan vroeger) als jullie het hier schetsen. Voorheen werd er OOK al heel veel via PM gedaan en dat kon ook niemand zien. Er zijn ook topics waarin totaal niet gereageerd is en toch verkocht is alsook topics waarin enkel vragen werden gesteld over de staat oid en het item ook werd verkocht. We verwachten ook hier input van de verkoper. De verkoper kan altijd nog zijn topic aanpassen. Door meer info te plaatsen in de topic over de staat van het aangebodene om maar iets te noemen of de tot dat moment hoogst geboden prijs. Daarin is feitelijk niks veranderd. Behalve dan dat het nu in de topic gebeurt ipv in een reply als TS dat wenst ... Het voordeel is nu dat elke verkoper een gelijke kans krijgt zonder dat er vrijwel oncontroleerbaar gekicked wordt.
                          Een van achterliggende redenen voor deze maatregel is de hoeveelheid werk die moderatie van Aangeboden met zich mee bracht. Per dag was ik daar minimaal 2 uur(!) mee zoet en dat hoofdzakelijk omdat men de sticky('s) niet leest .


                          Gr. Xarder

                          Comment


                          • #28
                            Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                            Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                            Een van achterliggende redenen voor deze maatregel is de hoeveelheid werk die moderatie van Aangeboden met zich mee bracht.
                            Nu zal je die tijd besteden aan het beantwoorden van threads als deze of PM's en email met de vraag: "waarom kan ik niet posten in aangeboden of gezocht."

                            Die melding als je probeert te posten "XXX, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn...." is nogal verwarrend. Hou u maar klaar voor het beantwoorden van PM's.
                            Last edited by armani; 30 maart 2007, 10:40.

                            Comment


                            • #29
                              Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                              Geen goede zaak dat nieuwe " aangeboden/gezocht " systeem.
                              Nergens zie je nu of er al interesse is in een produkt dat te koop wordt aangeboden. Dus welke prijs moet je dan gaan bieden ? Vroeger kon je zien wat er al was geboden en kon je beslissen van er eventueel boven te gaan.
                              Mijn oordeel naar de toekomst toe ? Deze topics gaan gewoon verdwijnen en we gaan weer naar Kapaza of 2dehands moeten gaan surfen en tussen alle rommel iets gaan proberen te viinden bij de één of andere charlatan.
                              Vroeger konden we op dit forum producten 2dehands kopen van "fotoliefhebbers" en dan was ik toch iets meer gerust dat ik een kwaliteitsprodukt kon kopen.
                              Dus : GEEN GOEDE ZAAK DIT NIEUWE SYSTEEM. En als ik de meningen hier lees zijn er velen die daar zo over denken.

                              Comment


                              • #30
                                Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                                Nieuwe systeem is -mijn inziens- een goede zaak. Je biedt je ding aan, en dat is het. Zoals een advertentie. Als iemand iets zoekt, moet hij maar scrollen tussen de advertenties, en daarna contact nemen via PM. Al dat omhoogschoppen vind ik maar niets. Wel moeten de aanbieders de status van hun advertentie "up to date" houden: (gereserveerd - verkocht - niet meer te koop)
                                En dit liefst in de titel?
                                https://waltertalboom.be-
                                Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                                Comment

                                Working...
                                X