Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
    En als ik de meningen hier lees zijn er velen die daar zo over denken.
    Ik heb uit nieuwsgierigheid de reacties eens geteld in de 30 postings die hier staan.
    Dit zijn de resultaten:

    Reacties RVB + mod's: 6

    Positief VZW leden: 7
    Positief niet-VZW leden: 4
    Positief totaal: 11

    Negatief VZW leden: 1
    Negatief niet-VZW leden: 7
    Negatief totaal: 8

    Berichten die geen duidelijk reactie bevatten: 5

    Zonder voorbarig te willen zijn of algemene conclusies te willen trekken (daarvoor zijn het aantal reacties te klein), lijkt het op het eerste zicht dat de meeste negatieve reacties van niet-VZW leden komen.

    Het zou misschien wel goed zijn eens een poll onder de VZW leden te houden (door hun financiële bijdrage blijft BD ten slotte bestaan) om te weten wat die er van denken.

    Jos
    Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

    Comment


    • #32
      Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

      Jos,

      Dit is totaal niet representatief. Een dergelijke poll moet anoniem zijn, of iederéén moet stemmen, anders heeft het geen waarde. Het is veel makkelijker een positieve posting te doen hier dan een negatieve. Of anders gezegd: iemand die positief staat tegenover het nieuwe systeem zal dat hier veel makkelijker posten dan iemand die er negatief tegenover staat.

      armani
      Last edited by armani; 30 maart 2007, 19:18.

      Comment


      • #33
        Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door Walt Bekijk bericht
        Al dat omhoogschoppen vind ik maar niets.
        Dat is slechts een beperkt aantal verkopers die dat doen (deden), en die kan je toch op een andere manier weren. Desnoods ban je ze voor een tijdje.
        Nu zijn het vooral de mogelijke kopers die gestraft worden.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #34
          Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

          Ik vind het idee van een poll geen slecht idee hoor!
          Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
          http://www.orlik.be

          Comment


          • #35
            Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
            Ik vind het idee van een poll geen slecht idee hoor!
            Ik sluit me hier bij aan.
            Als ik me niet vergis was er op de AV geopperd of af en toe voor VZW leden een poll te houden voor bepaalde beslissingen.

            Comment


            • #36
              Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

              Cool, nu komen de prijzen er zelfs al niet meer op te staan
              Da's niet fijn om dan altijd te moeten Pm'en en dan misschien zelfs de nieuwe prijs te horen te krijgen!

              Dat zou een richtlijn moeten zijn tegenover de nieuwe actie, enkel via pm gaat wel niet anders kunnen, maar aub de prijzen er direct bij plaatsen

              R.
              Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

              Comment


              • #37
                Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                Als men "aangeboden" herleidt tot een advertentiepagina, moet men ook verplichten dat men in zijn aanbod een prijs vermeldt. Zoniet blijft het toch een verkapte veiling en dan ben ik voor de grotere transparantie van het vroegere systeem, met de mogelijkheid om publiekelijk te reageren op zaken die nu het daglicht niet meer zullen zien (of je moet een aparte topic opstarten in chit chat, en daar gaan we weer.... )

                Ik ben ook altijd geïnteresseerd in wat collega BD- ers (die duidelijk meer op de hoogte zijn van materiaal en prijzen) dan bieden in zo'n geval...
                Ook de vermelding: gereserveerd voor X tot tijdstip Y voor Z euro vond ik open en transparant. Dat verdwijnt nu allemaal in de geheimzinnigheid.
                Ik weet, het is geen EBay, maar een beetje transparantie kan toch geen kwaad.

                Comment


                • #38
                  Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                  Het lijkt me toch allemaal eenvoudig? De aanbieder die geen prijs in zijn topic vermeldt wordt waarschijnlijk overstelpt door privéberichten betreffende de prijs.
                  Dat zal de persoon in kwestie misschien aanzetten tot de prijs wel te vermelden.
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #39
                    Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                    Nu zal je die tijd besteden aan het beantwoorden van threads als deze of PM's en email met de vraag: "waarom kan ik niet posten in aangeboden of gezocht."

                    Die melding als je probeert te posten "XXX, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn...." is nogal verwarrend. Hou u maar klaar voor het beantwoorden van PM's.
                    Dat zal toch niet veel meer zijn dan de PM's die verstuurd moesten worden vanwege de verwijdering van een offtopic posting en de reacties daarop .

                    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                    Geen goede zaak dat nieuwe " aangeboden/gezocht " systeem.
                    Nergens zie je nu of er al interesse is in een produkt dat te koop wordt aangeboden. Dus welke prijs moet je dan gaan bieden ? Vroeger kon je zien wat er al was geboden en kon je beslissen van er eventueel boven te gaan.
                    Nee dat is niet per definitie waar. Mensen konden voorheen ook al via PM reageren dus ook dan konden er al mensen eerder gereageerd hebben.
                    Verder is dat de verantwoordelijkheid van de verkoper. Die kan zijn topic nog altijd aanpassen. Als iets niet vermeld staat, zal de verkoper wel een keer extra achter zijn oren krabben na de zoveelste PM en die info alsnog in zijn topic plaatsen. Verder is een TS ook vrij om het tot dan toe hoogste bod te plaatsen in zijn topic maar dan nog ... lees de sticky nog eens ... Ook al plaats je het hoogste bod, dat wil dan nog niet zeggen dat je het dan ook kunt kopen. TS bepaalt aan wie hij wat verkoopt tegen welke prijs.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Walt Bekijk bericht
                    Nieuwe systeem is -mijn inziens- een goede zaak. Je biedt je ding aan, en dat is het. Zoals een advertentie. Als iemand iets zoekt, moet hij maar scrollen tussen de advertenties, en daarna contact nemen via PM. Al dat omhoogschoppen vind ik maar niets. Wel moeten de aanbieders de status van hun advertentie "up to date" houden: (gereserveerd - verkocht - niet meer te koop)
                    En dit liefst in de titel?
                    Precies

                    Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    Dat is slechts een beperkt aantal verkopers die dat doen (deden), en die kan je toch op een andere manier weren. Desnoods ban je ze voor een tijdje.
                    Nu zijn het vooral de mogelijke kopers die gestraft worden.
                    Dat beperkte viel nogal tegen. Er zijn heel wat PM's verstuurd tegen absurd veel en snel kicken. Die kicks werden ook verwijderd.

                    Gr. Xarder

                    Comment


                    • #40
                      Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                      Ook ik vind het oude systeem beter!
                      Canon eos350D - 50mm/1.8 - 60 mm macro - 17-40L

                      Comment


                      • #41
                        Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                        [/QUOTE=Xarder;1349504]

                        Ook al plaats je het hoogste bod, dat wil dan nog niet zeggen dat je het dan ook kunt kopen. TS bepaalt aan wie hij wat verkoopt tegen welke prijs.





                        Gr. Xarder[/QUOTE]


                        Ik dacht dat nederlanders altijd het onderste uit de kan wilden halen ,en hier breng je het anders aan ! Zou jij nu zo dom zijn om niet aan de hoogste bieder te verkopen

                        Eerlijk gezegd ik pas mij wel aanjullie regeltjes ,maar jullie maken er wel op deze manier een verdoken ebay van !

                        Comment


                        • #42
                          Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe
                          Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                          [/QUOTE=Xarder;1349504]

                          Ook al plaats je het hoogste bod, dat wil dan nog niet zeggen dat je het dan ook kunt kopen. TS bepaalt aan wie hij wat verkoopt tegen welke prijs.





                          Gr. Xarder

                          Ik dacht dat nederlanders altijd het onderste uit de kan wilden halen ,en hier breng je het anders aan ! Zou jij nu zo dom zijn om niet aan de hoogste bieder te verkopen

                          Eerlijk gezegd ik pas mij wel aanjullie regeltjes ,maar jullie maken er wel op deze manier een verdoken ebay van !
                          [/quote]


                          Het kan bv heel goed zijn dat iemand eerder langs kan komen of dat iemand dichter in de buurt woont en langs wil komen terwijl de hoogste bieder dat niet kan en het spul opgestuurd wil hebben. Als ik mijn eigen situatie neem, ik heb vrijwel geen mogelijkeheid om "even" langs het postkantoor te gaan. Als iemand dan in het weekend langs wil komen is me dat bv best wel € 15,00 waard ....

                          Verder, dit wordt er niet van gemaakt. Deze regel is er altijd al geweest. Hier is niks aan veranderd.
                          Enkel en alleen de mogelijkheid tot reageren via het forum is gewijzigd. Voor de rest helemaal niks.

                          Gr. Xarder

                          Comment


                          • #43
                            Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                            Ik ben zelf nog niet zolang bezig met digitale fotografie. Daarom volg(de) ik dagelijks ruime tijd het forum 'aangeboden' en 'gezocht'. Sedert de nieuwe forumregels is het meeste plezier als het ware verdwenen, en is de informatieve kant van het betreffende forum, voor mij als beginneling, verdwenen. Wat wordt verkocht, waarom wordt het verkocht, waarmee wordt het vervangen. Dikwijls werd verwezen waar je een aangeboden item aan de goedkoopste prijzen vindt. Al die informatie ontbreekt nu.Het is saai geworden. Daarom zou ik ook liever dit forum terug in zijn vorige vorm terug krijgen.
                            The problem of the male brain:
                            On the left side, there's nothing right.
                            On the right side, there's nothing left.

                            Comment


                            • #44
                              Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                              Oorspronkelijk geplaatst door Albert Motard Bekijk bericht
                              Ik ben zelf nog niet zolang bezig met digitale fotografie. Daarom volg(de) ik dagelijks ruime tijd het forum 'aangeboden' en 'gezocht'. Sedert de nieuwe forumregels is het meeste plezier als het ware verdwenen, en is de informatieve kant van het betreffende forum, voor mij als beginneling, verdwenen. Wat wordt verkocht, waarom wordt het verkocht, waarmee wordt het vervangen. Dikwijls werd verwezen waar je een aangeboden item aan de goedkoopste prijzen vindt. Al die informatie ontbreekt nu.Het is saai geworden. Daarom zou ik ook liever dit forum terug in zijn vorige vorm terug krijgen.
                              Hier zeg ik, kijk eens in Objectieven en/of camera's

                              Gr. Xarder

                              Comment


                              • #45
                                Re: kan geen berichten meer posten in aangeboden of bezocht

                                Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                                Hier zeg ik, kijk eens in Objectieven en/of camera's

                                Gr. Xarder
                                Akkoord, maar beide forums geven een nog completer en objectiever idee: een bepaalde lens die in 'objectieven' sterk wordt aangeprezen, wordt bvb toch frekwent te koop aangeboden, en de vraag ' waarom doe je ze weg' kan heel verhelderend zijn, voor nu en voor later, voor mij en voor anderen. Omgekeerd kan een te koop aangeboden lens door de verkoper mooier voorgesteld worden dan ze in 'objectieven' beoordeeld wordt. Ervaren BD'ers kunnen hierop een verhelderende reactie geven, waardoor de verkoper enigzins terecht wordt gewezen, en hij wellicht geneigd zal zijn 'objectiever' te posten en/of zijn prijs te bepalen? Moet een 'beginner' dan bij elk aangeboden item waarin hij geïnteresseerd is, eerst gaan 'searchen' en 'googelen' om het 'eerlijkheidsgehalte' van de 'advertentie' te gaan controleren. Het vorig systeem was op dat gebied toch heel wat opener en toegankelijker.
                                Het is niet mijn bedoeling hierover een polemiek te starten, enkel een verduidelijking van mijn mening.
                                The problem of the male brain:
                                On the left side, there's nothing right.
                                On the right side, there's nothing left.

                                Comment

                                Working...
                                X