Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotokonijneberg, rare jongens toch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotokonijneberg, rare jongens toch

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
    Toen ik onlangs mijn D50 kocht stond deze bij grobet dan weer goedkoper dan bij konijn.

Dat doen ze bij mijn weten in bovengenoemde zaak ook, en ik vermoed dat dat dit kan bij elke zichzelf respecterend handelaar.

Wat betreft die visa extra, dat heb ik nog nergens meegemaakt. Al wel heb ik het omgekeerde gehoord. Als je iets koopt en niet met visa betaalt krijg je nog extra korting.
    Zo is dat. En zo hoort dat. Maar, natuurlijk, dat maakt de cijfertjes en adverties niet zo mooi.

Ik denk niet dat ik er nog zo snel ga kopen, hun prijzen moet je mee opletten, en hun voorraden ook.
    Overigens, de lokale shops beginnen ook allemaal hun prijzen aan te passen.
    Grobet bijvoorbeeld, maar ook andere fotozaken, zouden beter ook eens hun prijzen afficieren, of een website met prijzen maken, ik denk dat veel mensen
    liever daar kopen, dan bij konijneberg achtige zaken. Maar, men denk altijd dat de prijzen zoveel schelen, mooi niet dus. Mogelijk gaan ze voor een paar € verschil het aan de Belgische lokale zaak gunnen. Waar je in "je eigen taal" aangesproken wordt. Belgen weten wel wat ik wil zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Zo is dat. En zo hoort dat. Maar, natuurlijk, dat maakt de cijfertjes en adverties niet zo mooi.

Ik denk niet dat ik er nog zo snel ga kopen, hun prijzen moet je mee opletten, en hun voorraden ook.
      Overigens, de lokale shops beginnen ook allemaal hun prijzen aan te passen.
      Grobet bijvoorbeeld, maar ook andere fotozaken, zouden beter ook eens hun prijzen afficieren, of een website met prijzen maken, ik denk dat veel mensen
      liever daar kopen, dan bij konijneberg achtige zaken. Maar, men denk altijd dat de prijzen zoveel schelen, mooi niet dus. Mogelijk gaan ze voor een paar € verschil het aan de Belgische lokale zaak gunnen. Waar je in "je eigen taal" aangesproken wordt. Belgen weten wel wat ik wil zeggen.
      toen ik mn D70s gekocht heb van de zomer was er de keuze of naar konijn gaan of buitenland of winkel in het leuvense.

buitenland was goedkoopst hier in de streek bij de kleinere zaken het duurst konijn zat er tussen. tis mn eerste DSLR en dan heb ik graag een winkel om naar toe te kunnen moest ik problemen hebben, maar het prijs verschil tussen leuvense winkels en konijn was meer dan 120 euro op de body met kit lens sorry dan rij ik liever even tot turnhout.

ik ben er goed geholpen geweest, vriendelijke oudere man (belg!!) die me geholpen heeft echt top, tijdens het afrekenen kreeg ik het wel op mn heupen van de hollandse zaakvoeder die u daar nog vanalles wilt aansmeren terwijl mn pa en ik al hadden laten verstaan van sorry maat doe geen moeite we hebben da wa we moeten hebben en ni meer vandoen en toch blijven proberen he.

nu ben ik geneigt om meer bij konijn te kopen maar het scheelt toch vaak erg veel met andere winkels die ik via dit forum leerde kennen en mn volgende nieuwe lens zal wss niet van bij konijn komen tenzij ze daar echt goedkoper blijkt te zijn
      BD0789BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Ik tik www.konijnenberg.be in, en zoek naar de tamron 17-50 2.8 voor Nikon.
        Kost 409 € of zo. Voldoende op voorraad in Belgie. Ikke in den auto, en naar ginder (Turnhout).
        Kom eraan, vraag naar die lens, oei mijnheer, het zou kunnen dat we die niet meer hebben. Ik zeg, website, voldoende op voorraad? Ja, maar als ie net verkocht is... ik zeg, maar daarvoor heb je toch de melding "beperkt beschikbaar"? Enfin, er staat er nog 1 in de vitrine, die heb ik nu.
        Dan de prijs , plotseling kost ie 415 of zo. Ik zeg, op de site 409, blabla, je weet wel. Ja mijnheer , moet je wel boven het Belgisch vlaggetje aanduiden. Ja hoh, ik heb wel de belgische website gekozen, maar inderdaad , je krijgt ongemerkt een redirekt naar .nl, met het welgekende verschil in btw.
        Dan komt de betaling, ow, mijnheer, met visa rekenen we 2% extra. Ik dacht dat dit niet mocht?
        Het zijn Nederlanders natuurlijk. En ik had geen zin om naar Fotokoch te rijden, 369€ staat ie daar. Moest hem s'avonds hebben.

Maar ik heb toch het gevoel dat het allemaal kantje boord is, ze missen dat commerciele extraatje in hun omgang.
        Ook al vermelden ze dat van extra kosten bij VISA, het mag niet en is tegen het beleid van VISA !

Melden aan VISA ! Ik deed dat lang geleden bij een goedkoop reisbureau in het Leuvense, vroegen ook extra kosten bij gebruik van VISA. Even een telefoontje gepleegd en de week nadien was de vermelding op een bordje in de zaak doorgestreept, toen bleef alleen American Express nog over met kosten

Comment

Dag

Ze zijn volgens mij verreweg de goedkoopste en meest uitgebreide zaak in Belgie (bij mijn weten toch). Ik heb vroeger veel via hun online winkel in Nederland gekocht, daar kon je kopen aan 19% BTW.....Sinds de winkel in Turnhout open is betaal je wel 21% ook al bestel je online via de Nederlandse site. Ik dacht ergens vernomen te hebben dat vanuit Belgie geen leveringen gedaan werden...althans niet direct na de opening van hun Belgische winkel. 2% is niet echt veel op een kleiner bedrag maar bij duurdere bestellingen kan dat toch wel wat verschil maken. Met het merendeel van de produkten blijven ze desondanks toch flink wat goedkoper dan de kleinere winkels.
          Last edited by RUPSELKOPKE; 10 januari 2007, 14:44. Reden: andere formulering.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

raar?

ik vind dat toffe jongens. alleen al omdat daar 3 a 4 verkopers rond lopen die er iets van kennen.
            ze hebbe ook wel veel lenzen in de vitrinne liggen! handig om eens uit te proberen maar eigenlijk zoude ze een tuin of zo moeten hebbe

al vraag ik me af waar te term "service" vandaag de dag nog op kan slagen.
            foto als spiegel of als venster?

Comment

was van plan voor mijn vrouw ook een camera (canon s3) te kopen , bij konijnenberg 140 euro goedkoper . Ben naar de winkel geweest waar ik mijn toestel gehaald heb (geen naam want zeer tevreden voor de rest ) Daar kreeg de reactie van : Konijnenbergs = grijze inport = garantieproblemen ; wij kunnen die camera nooit aan die prijs verkopen is zefs onder de verdelersprijs . Nu weet ik dus niet wat gedaan want 140 euro is toch heel veel geld . Iemand al problemen gehad met garantie ?
              Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Comment

maakt niet uit waar je je spullen vandaan haalt (voor mijn part uit Hongkong) maar zolang er een internationaal garantiebewijs bij zit (en je de aankoopbon bewaart) heb je gewoon internationaal één jaar garantie

Comment

Hmm, lastig ... ik heb de Canon S3 IS twee weken geleden besteld en vorige week gekocht bij Vanden Borre. Daar valt het toestel onder hun "laagste prijs-garantie". En inderdaad, tussen het bestellen en kopen had ik het toestel ergens anders 20 euro goedkoper gezien en ik heb het verschil teruggekregen. Als de prijs van Konijnenberg echt koosjer is, zou je het verschil bij Vanden Borre dus terug moeten krijgen.

Als ik een camera koop, is service en dienst na verkoop voor mij erg belangrijk. Daarom heb ik deze keuze gemaakt. Voor 50 euro meer zou ik kiezen voor een betere service, maar 140 euro is wel veel ...
                  Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K_immy Bekijk bericht
                    Hmm, lastig ... ik heb de Canon S3 IS twee weken geleden besteld en vorige week gekocht bij Vanden Borre. Daar valt het toestel onder hun "laagste prijs-garantie". En inderdaad, tussen het bestellen en kopen had ik het toestel ergens anders 20 euro goedkoper gezien en ik heb het verschil teruggekregen. Als de prijs van Konijnenberg echt koosjer is, zou je het verschil bij Vanden Borre dus terug moeten krijgen.

Als ik een camera koop, is service en dienst na verkoop voor mij erg belangrijk. Daarom heb ik deze keuze gemaakt. Voor 50 euro meer zou ik kiezen voor een betere service, maar 140 euro is wel veel ...
                    wou me ooit canon ixus 60 kopen, had hem gezien bij konijn voor 70 € minder dan vandenborre dendermonde... papieren van konijnenberg meegenomen en korting onmiddellijk aan kassa gekregen, zelfs geen waardebon moeten opgebruiken..

echter, ik ben laatste keren steeds tot turnhout gereden voor hun service.
                    ze geven uitleg en prijzen zijn volgens mij toch wel vrij scherp!
                    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                      maakt niet uit waar je je spullen vandaan haalt (voor mijn part uit Hongkong) maar zolang er een internationaal garantiebewijs bij zit (en je de aankoopbon bewaart) heb je gewoon internationaal één jaar garantie
                      En koop je in België heb je minstens 2 jaar

Maar weet jij veel zaken van Canon waar een "internationaal" garantiebewijs bij zit?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Is dat zo? Dat wist ik niet!

Maar weet jij veel zaken van Canon waar een "internationaal" garantiebewijs bij zit?
                        'k zou 't niet weten, maar bij de meeste elektronische apparatuur die je in NL koopt zit 'n garantiebewijs van de producent en daarmee heb je 1 jaar int. garantie, als de winkelier je extra lange garantie aanbiedt dan is dat extra service maar in NL niet verplicht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Vandaag mijn 1.4 II extender ontvangen van Eurovision, daar zat geen enkel (origineel Canon) garantiebewijs bij, enkel een beknopte handleiding in 8 talen.
                          Is wel recent gemaakt want lens code is UU1001 (oktober 2006).

mvg,
                          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Dat van die 2 jaar is niet enkel in Belgie , maar een EU goedgekeurde wet. Op elk artikel is een verplichte garantie van 2 jaar ook al staat er op t bewijs iets anders vermeld.
                            Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
                            Fuji : Fuji X10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SMcLean Bekijk bericht
                              Dat van die 2 jaar is niet enkel in Belgie , maar een EU goedgekeurde wet. Op elk artikel is een verplichte garantie van 2 jaar ook al staat er op t bewijs iets anders vermeld.
                              Dit is een Europese wet die elke lidstaat tot nu toe zelf kan doorvoeren of niet ... België heeft dit zeker al gedaan maar niet alle andere lidstaten.
                              Nederland heeft o.a. een ander systeem maar zeker geen verplichte 2 jaar.

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01
                              Vandaag mijn 1.4 II extender ontvangen van Eurovision, daar zat geen enkel (origineel Canon) garantiebewijs bij
                              Als je in een Belgische winkel koopt heb je automatisch recht op 2 jaar wettelijke garantie met je aankoopbewijs. Dat er nu een garantiekaart bij zit of niet maakt geen uitsluiting.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                                wou me ooit canon ixus 60 kopen, had hem gezien bij konijn voor 70 € minder dan vandenborre dendermonde... papieren van konijnenberg meegenomen en korting onmiddellijk aan kassa gekregen, zelfs geen waardebon moeten opgebruiken..
                                Misschien probeer ik dan toch maar om met een print-out van de website van Konijnenberg het verschil bij Vanden Borre terug te krijgen. We hebben het hier toch over een vrij groot bedrag ...
                                Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

Comment

Working...
                                X