Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 30 euro

    Neen, ik vind dit echt een goed onderhouden site. Tuurlijk zou er best een voordeeltje zijn voor betalende leden mischien eens overleggen met Nikon of Canon want zoveel leden dat betekent toch aardig wat publiciteit.
    Ik maak zelf ook 2 website en weet dus hoe moelijk die te onderhouden zijn.
    BD0724BE

    Nikon D 80

    Comment


    • #17
      Re: 30 euro

      gasten stop met zagen ...

      niemand is verplicht zich lid te maken van de vzw.
      ik doe het met plezier én ik organiseer ook met plezier
      binnen enkele maanden mijn 4de SD, volledig kosteloos.

      ik kom af en toe in aanvaring met de forumleiding,
      maar daar ben ik blij om, het bewijst dat dat ook
      maar mensen van vlees en bloed zijn.
      dus voor mij zeker geen reden om de vzw niet te steunen!

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #18
        Re: 30 euro

        Oorspronkelijk geplaatst door Cozze Bekijk bericht
        ...als arme student is een aan tal euro's storten.
        Als student is dit natuurlijk anders want dan heb je niet echt een inkomen (of je moet daar nog extra uurkes voor kloppen in horeca en co) maar voor die 30 euro op jaarbasis ga ik niet liggen vragen stellen over de hele reutemeteut.
        Als ik die 30 euro vergelijk met wat ik wekelijks aan andere zaken kwijt ben dan is dit peanuts.
        Het flitssetje ga ik natuurlijk ook eens afhalen en proberen want eentje kopen voor hetgene ik gebruik is te gek.
        En natuurlijk zou het leuker zijn mochten er als betalend BD-er wat meer deurtjes open gaan hier en daar. Maar die van het bestuur doen het ook maar tussendoor .
        Buiten de foto's voor de schoolsite nemen doe ik niet veel van vrijwilligerswerk dus van mij krijgen die al ne

        Dixie
        ooit ... .

        Comment


        • #19
          Re: 30 euro

          @ paparazzi

          tja dit zijn voorstellen die vrij makkelijk te realiseren zijn, en die op een gemakkelijke manier extra geld kunnen binnenhalen. Moesten er extra voordelen aan het lidmaatschap zitten dan laat ik mijn onmiddelijk aansluiten.
          Het is kwestie van een goede presentatie samen te steken en de geschikte mensen te contacteren. Ik vindt het persoonlijk jammer dat men dit niet doet. Daarom moet men ook niet zagen als er geen geld genoeg binnen zou komen.

          Misschien wat bot, maar het klopt wel. Ik moet als zelfstandige ook geen omhaling doen als het wat minder goed gaat. Ik moet dan maar een promotie doen of extra reclame gaan maken. Het lot heb je meestal zelf in handen.

          Ik hoop dat de "hoge raad" iets doet met deze suggesties, want dan kan het ooit uitgroeien dat er indd een 0-tje achter het huidige leden aantal komt.

          Comment


          • #20
            Re: 30 euro

            Oorspronkelijk geplaatst door moeikketreimeloe Bekijk bericht
            Als student is dit natuurlijk anders want dan heb je niet echt een inkomen (of je moet daar nog extra uurkes voor kloppen in horeca en co) maar voor die 30 euro op jaarbasis ga ik niet liggen vragen stellen over de hele reutemeteut.
            Als ik die 30 euro vergelijk met wat ik wekelijks aan andere zaken kwijt ben dan is dit peanuts.
            Het flitssetje ga ik natuurlijk ook eens afhalen en proberen want eentje kopen voor hetgene ik gebruik is te gek.
            En natuurlijk zou het leuker zijn mochten er als betalend BD-er wat meer deurtjes open gaan hier en daar. Maar die van het bestuur doen het ook maar tussendoor .
            Buiten de foto's voor de schoolsite nemen doe ik niet veel van vrijwilligerswerk dus van mij krijgen die al ne

            Dixie
            ja en de hobby is alles behalve goedkoop te noemen

            nu ja als het plaatje BD voor mij meer begint te betekenen dan louter virtueel dan zal ik me wss ook wel lid maken. echter zie ik het zo als je in een club gaat dan betaal je ook maar je hebt de wekelijkse contacten irl en raad en tips van man op man met je camera in ja handen.

            nu het feit dat ik geen lid ben weerhoud met niet om een SD te organiseren zie maar in het board SD der staan er twee op de planning een in samenwerking met Mac Quoy en de andere alleen, ik weet totaal niet waar ik me aan moet verwachten heb der zelf nog nooit een mee gedaan. we zien wel en als alles wat mee zit doe ik er voor die datum nog wel een mee. dan ben ik toch zo groen ni meer achter mn oren
            BD0789BE

            Comment


            • #21
              Re: 30 euro

              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
              Zo'n lidmaatschap houdt eigenlijk niets aan meerwaarde in.
              Sitehosting kortingactie voor VZW-leden
              idImager kortingactie voor VZW-leden
              De Belgiumdigital studioflitsset
              Tot 70 Gratis afdrukken dankzij Belgiumdigital

              En dan nog nummerke 5 van het Forumnieuws :
              5 - VZW-leden als usersgroep
              Dit stelt ons in staat om extra voordelen te voorzien voor alle VZW-leden. Op wat langere termijn zullen we alle VZW-leden de mogelijkheid geven om een portfolio met x-aantal van de beste foto's samen te stellen en te presenteren op de BD-server.

              Vzw leden zijn ook verzekerd tegen ongevallen wanneer ze op SD gaan.

              Verder nog voor ieder lid een gratis BD hesje.

              Ik kan je ook verzekeren dat de ledenbijdragen maar een fractie van de kosten dekt, die nodig zijn op BD te laten verderbestaan.

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Ik vrees dat de starters van dit forum er geld in hebben gestoken en niet verdiend. Een forum als dit draait al lang niet meer op een gratis homepage.

              Je hebt een stevige server nodig die heel wat hits aankan. Die server op het internet zetten kan alleen via een provider die dat ook niet gratis doet. Ik betaal 41Euro per maand om te kunnen downloaded. Zo'n server moet uploaden!.
              Om je een idee te geven van de BD server, hier enkele foto's http://www.belgiumdigital.com/fotos/p907_sectionid/87

              Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
              172 x 30 euro is 5160 euro, een heel bedrag lijkt mij, maar daar wordt dus niks extra's voor de leden mee gedaan?

              de topicstarter maakt 't dan wel helemaal bont met nog 'n nulletje er achter willen, dat zou dan 1720 x 30 euro is 51.600 euro! dan kan de forumeigenaar zo onderhand wel gaan stoppen met werken als ie zoveel zou kunnen verdienen aan z'n site
              Ik denk dat het dan net break-even is, want dat zou zo eens ruwgeschat de jaarlijkse werkingskosten kunnen zijn.

              Vergis u niet, achter BD zit niet één persoon die er ook maar iets aan verdiend, de ruwgeschat 40 medewerkers doen dit volledig belangeloos en gratis.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #22
                Re: 30 euro

                Oorspronkelijk geplaatst door jocca Bekijk bericht
                Met een goed lopende site kan indd veel geld verdient worden.

                En vergeet indd niet de banners bovenaan, hier wordt (volgens mij) een ferme frank (euro) aan verdient. Ik sponser op een andere (niet fotosite) ook een forum en dit kost aardig wat geld. Als ik dan rekening hou met het feit dat er daar nog 7 andere ook op het forum staan, dan verdient de mod meer dan dat de modale werkmens in een gans jaar overhoud.

                Maar waarover klagen we, iedereen is vrij van het zelf te proberen. Wie niet waagt blijft maagd zeggen ze bij ons ...

                Maar om een idee te geven hoe men hier echt geld kan gaan verdienen aan een populair forum/site. Er is hier al eens geopperd dat een lidmaatschap niets inhoud.
                Awel laten we ervoor zorgen dat leden een exclusief voorrecht hebben als ze zich lid laten maken. Ga een samenwerkingsovereenkomst aan met één (of enkele) fotowinkel en probeer overeen te komen dat elk lid 5% korting (of iets meer) krijgt bij hun aankopen in die winkel. Laat die winkel dan hun reclame hier op de site (niet het forum zetten, maar op de indexpagina). En ik ben er 100% zeker van dat je direct een winkel vindt die hieraan wilt meewerken. Als je op jaarbasis de extra omzet zal zien van die winkel(s) dan is die 5% een klein gebaar. 5% op de aankopen een mooie korting en is die 30 euro makkelijk terug verdient ... (of toch gedeeltelijk)
                Koppel hieraan dan eventueel een welkomsgeschenk (iets wat niet gek veel geld kost (max 10 euro, boek of zo) maar dat iedere fotograaf kan gebruiken) en je ledenaantal zal spectaculair stijgen.
                De lidkaart kan bv ook gebruikt worden als kortingsbon op vakbeurzen. Ga gesprekken aan met organiserende partners en ik ben er zeker van dat je een korting in de brand zal kunnen slepen op de inkomsprijs.

                Man man man, een dergelijk forum dat zo veel bezoekers trekt, bied een massa aan mogelijkheden en vooral onderhandelingsmogelijkheden. Men kan immers duidelijke cijfers op tafel neerleggen.
                Och wat kan het leven soms gemakkelijk zijn é.

                groeten
                Inderdaad...ik ben er ook van overtuigd dat er hier een enorm potentieel inzit, en dat je het aantal betalende leden op een mum van tijd minstens kan verdubbelen. Het idee van een korting bij aankopen is een enorme stimulans, denk ik.
                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                Comment


                • #23
                  Re: 30 euro

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cozze Bekijk bericht

                  nu het feit dat ik geen lid ben weerhoud met niet om een SD te organiseren zie maar in het board SD der staan er twee op de planning een in samenwerking met Mac Quoy en de andere alleen, ik weet totaal niet waar ik me aan moet verwachten heb der zelf nog nooit een mee gedaan. we zien wel en als alles wat mee zit doe ik er voor die datum nog wel een mee. dan ben ik toch zo groen ni meer achter mn oren
                  Hier vindt je het SD draaiboek http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=114821

                  Neem eens contact op me de Shootingday werkgroep van BD, zij kunnen je helpen.
                  SD werkgroep coördinator
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #24
                    Re: 30 euro

                    allez zunoel heeft me overtuigd.

                    (allez kga hier ff de mama en papa overtuigen (of toch proberen) da zij het betalen, ze willen toch da hun jongste zoontje in goeie handen is op een SD)
                    BD0789BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: 30 euro

                      @ zunoel
                      "Ik denk dat het dan net break-even is, want dat zou zo eens ruwgeschat de jaarlijkse werkingskosten kunnen zijn.

                      Vergis u niet, achter BD zit niet één persoon die er ook maar iets aan verdiend, de ruwgeschat 40 medewerkers doen dit volledig belangeloos en gratis."


                      Met deze uitspraak heb ik toch ferm mijn bedenkingen hoor.
                      55000 euro om deze site nog maar online te kunnen houden is echt wel een PAK geld hoor. 40 medewerkers die dit belangeloos en gratis doen, hm hm ikzelf heb ook in een vzw gezeten en daar werden alle leden wel betaald voor iedere dag dat ze kwamen helpen met de organisatie (40 euro per halve dag netto) en de bestuursleden mogen zichzelf (of ieder lid dacht ik) elk jaar 1000 euro uitbetalen ter compensatie voor hun werk.
                      Dus gratis, ik zou het wel eens willen zien.

                      Nu ik ben er niet jaloers van hoor, verre van. Van mij mag je het allemaal hebben en doen, ik zou het niet kunnen opbrengen om mijn vrije tijd erin te steken.

                      Ik wil gewoon aanhalen dat het eenvoudig moet zijn om het leden aantal op te krikken.
                      Ik heb de acties gezien dat jullie nu doen, maar die zijn volgens mij niet genoeg gekend en niet transparant genoeg. Voorzie in het ledenabonnement een paar grote voordelen die veel transparanter zijn en maak hierover een apparte titel in de site zelf, zo is het voor nieuwe leden makkelijk om de voordelen van het lidmaatschap te weten of te vinden. Zelf zou ik er ook voor zorgen dat nieuwe leden direct bij hun lidkaart al een geschenk van tastbare waarde krijgen. Op deze manier heeft de "klant" het gevoel dat hij ook echt iets krijgt zonder dat hij er moeite moet voor doen.

                      groeten

                      Comment


                      • #26
                        Re: 30 euro

                        Ik stort mijn bijdrage niet enkel om het forum financieel te helpen, eerder uit solidariteit . . . de kennis en informatie die je hier kan opdoen is eigenlijk niet uit te drukken in cijfers . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: 30 euro

                          Oorspronkelijk geplaatst door jocca Bekijk bericht
                          @ zunoel
                          Met deze uitspraak heb ik toch ferm mijn bedenkingen hoor.
                          55000 euro om deze site nog maar online te kunnen houden is echt wel een PAK geld hoor. 40 medewerkers die dit belangeloos en gratis doen, hm hm ikzelf heb ook in een vzw gezeten en daar werden alle leden wel betaald voor iedere dag dat ze kwamen helpen met de organisatie (40 euro per halve dag netto) en de bestuursleden mogen zichzelf (of ieder lid dacht ik) elk jaar 1000 euro uitbetalen ter compensatie voor hun werk.
                          Dus gratis, ik zou het wel eens willen zien.

                          Nu ik ben er niet jaloers van hoor, verre van. Van mij mag je het allemaal hebben en doen, ik zou het niet kunnen opbrengen om mijn vrije tijd erin te steken.

                          Ik wil gewoon aanhalen dat het eenvoudig moet zijn om het leden aantal op te krikken.
                          Ik heb de acties gezien dat jullie nu doen, maar die zijn volgens mij niet genoeg gekend en niet transparant genoeg. Voorzie in het ledenabonnement een paar grote voordelen die veel transparanter zijn en maak hierover een apparte titel in de site zelf, zo is het voor nieuwe leden makkelijk om de voordelen van het lidmaatschap te weten of te vinden. Zelf zou ik er ook voor zorgen dat nieuwe leden direct bij hun lidkaart al een geschenk van tastbare waarde krijgen. Op deze manier heeft de "klant" het gevoel dat hij ook echt iets krijgt zonder dat hij er moeite moet voor doen.

                          groeten
                          Als je lid wordt kan je elk jaar op de Algemene vergadering de boeken inzien.

                          Elk nieuw lid krijgt bij zijn lidkaart een BD nekstrap om zijn likaart aan te hangen + een BD fluohesje.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #28
                            Re: 30 euro

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Ik stort mijn bijdrage niet enkel om het forum financieel te helpen, eerder uit solidariteit . . . de kennis en informatie die je hier kan opdoen is eigenlijk niet uit te drukken in cijfers . . .
                            Inderdaad!
                            BD0680BE Flickr
                            α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

                            Comment


                            • #29
                              Re: 30 euro

                              Hallo,

                              Ik kan u verzekeren dan NIEMAND van al de vrijwilligers die BD draaiende helpt houden ook maar EEN euro betaald krijgt.

                              Het is bovendien zeer duidelijk dan veel "nieuwe" leden de geschiedenis van BD en de noodzaak van het oprichten van een VZW niet kennen.
                              Dat is geen verwijt, integendeel, gewoon een vaststelling en misschien ook een tip naar de RvB toe (héhé ) om het ontstaan en de geschiedenis van BD eens ergens permanent online te zetten.

                              En wat betreft de "acties", het is niet de bedoeling van BD om een "winstgevend bedrijf" te worden, dat mag als VZW niet eens - wel om de onkosten te kunnen betalen.
                              Een langere termijnvisie wordt langzamerhand ontwikkeld, maar dat is een werkje van lange adem.

                              Kortom, BD medewerkers - en dan bedoel ik ze allemaal - werken zonder enige vorm van vergoeding, en dat betekent dat er duidelijk nog wel mensen zijn die zich belangloos voor een gemeenschap kunnen inzetten, en voor al die medewerkers doe ik m'n (BD)petje af ...

                              Jaja

                              Oorspronkelijk geplaatst door jocca Bekijk bericht
                              @ zunoel
                              "Ik denk dat het dan net break-even is, want dat zou zo eens ruwgeschat de jaarlijkse werkingskosten kunnen zijn.

                              Vergis u niet, achter BD zit niet één persoon die er ook maar iets aan verdiend, de ruwgeschat 40 medewerkers doen dit volledig belangeloos en gratis."


                              Met deze uitspraak heb ik toch ferm mijn bedenkingen hoor.
                              55000 euro om deze site nog maar online te kunnen houden is echt wel een PAK geld hoor. 40 medewerkers die dit belangeloos en gratis doen, hm hm ikzelf heb ook in een vzw gezeten en daar werden alle leden wel betaald voor iedere dag dat ze kwamen helpen met de organisatie (40 euro per halve dag netto) en de bestuursleden mogen zichzelf (of ieder lid dacht ik) elk jaar 1000 euro uitbetalen ter compensatie voor hun werk.
                              Dus gratis, ik zou het wel eens willen zien.

                              Nu ik ben er niet jaloers van hoor, verre van. Van mij mag je het allemaal hebben en doen, ik zou het niet kunnen opbrengen om mijn vrije tijd erin te steken.

                              Ik wil gewoon aanhalen dat het eenvoudig moet zijn om het leden aantal op te krikken.
                              Ik heb de acties gezien dat jullie nu doen, maar die zijn volgens mij niet genoeg gekend en niet transparant genoeg. Voorzie in het ledenabonnement een paar grote voordelen die veel transparanter zijn en maak hierover een apparte titel in de site zelf, zo is het voor nieuwe leden makkelijk om de voordelen van het lidmaatschap te weten of te vinden. Zelf zou ik er ook voor zorgen dat nieuwe leden direct bij hun lidkaart al een geschenk van tastbare waarde krijgen. Op deze manier heeft de "klant" het gevoel dat hij ook echt iets krijgt zonder dat hij er moeite moet voor doen.

                              groeten
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment


                              • #30
                                Re: 30 euro

                                Jocca, ik denk dat je wat meer moet lezen op het forum. Alles wordt hier al in zevenvoud geschreven, maar te weinig gelezen.
                                We kunnen niet voor elke vraag of goeie hint, hier een heel epistel antwoorden. Zunoel heeft al aardig zijn best gedaan. Met dank Zunoel.

                                De RvB leest heus wel mee. Maar gezien alles op vrijwillige basis gebeurt, moeten we ook opletten om niet te lopen, waar gewoon gaan al moeilijk is.
                                Serieuze ledenuitbreiding heeft ook zo z'n consequenties, waar we zeker over nadenken en in de mate van het mogelijke handelen.

                                [Edit: Onze voorzitter was net iets rapper met zijn reply ]

                                Comment

                                Working...
                                X