Re: Gearresteerd in Spanje bij het fotograferen :-(
Over dat Vietnamese meisje dus, nou, 't is misschien benzine op 't vuur gooien, maar toch. Velen vinden dit dus een sterke foto, nou, mij doet het niets (wat voor mij een sterke foto uitmaakt, gevoel), maar voor nieuwsgaring kan het natuurlijk wel tellen.
Gewoon even een afwijkende mening posten, aangezien er toch telkens naar die foto gelinkt wordt.
Trouwens, google eens op "vietnam girl napalm" en lees het BBC artikel eens. 'k Denk niet dat het "meisje" er nog iets zal tegenin brengen.
Kan dan wel zijn, maar ik heb net eens tussen m'n eigen fotos gebrowsed en degene die ik bekeken heb, waarvan ik weet dat ik +- 1 meter van de persoon af was, zijn getrokken met 50-60mm.
Nu, het stapje makend van 50mm naar 200mm.... portretfotos op straat maken vanaf 3 a 6m afstand, 't is maar wat je voyeurisme noemt.
Trouwens, doe straatfotografie met 'n 4MPx met 50mm en "zoom" dan op de pc digitaal in..... je zal nog genoeg pixels over hebben om 'n herkenbare foto op internet te zetten.
Om het maar even in de internet-context te plaatsen.
Met de tegenwoordige pixelboom heb je echt geen 1600mm lens nodig om iemand van veraf herkenbaar te fotograferen, enkel misschien 'n statief.
Deze foto is zeer sterk
Gewoon even een afwijkende mening posten, aangezien er toch telkens naar die foto gelinkt wordt.
Mochten haar ouders toen of zijzelf nu (want ze leeft nog steeds, dacht ik) protest aantekenen en kunnen aanwijzen dat die foto haar schade berokkent, dan ...
Zoals Sugar al aangaf zijn de "straatfotografen" van de laatste 150 jaar geen kerels met telelenzen en kanonnen. En ja, juist daar zit het verschil voor mij, en anderen.
Nu, het stapje makend van 50mm naar 200mm.... portretfotos op straat maken vanaf 3 a 6m afstand, 't is maar wat je voyeurisme noemt.
Trouwens, doe straatfotografie met 'n 4MPx met 50mm en "zoom" dan op de pc digitaal in..... je zal nog genoeg pixels over hebben om 'n herkenbare foto op internet te zetten.
Om het maar even in de internet-context te plaatsen.
Met de tegenwoordige pixelboom heb je echt geen 1600mm lens nodig om iemand van veraf herkenbaar te fotograferen, enkel misschien 'n statief.
Comment