Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dit moet ik even kwijt.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Dit moet ik even kwijt.

    Misschien zijn deze mensen niet tevreden met het beeld van een compact camera?

    Ik zou het erg vinden als ze de winkel binnenkomen met de bedoeling een compact camera te kopen en uiteindelijk de verkoper hun zo heeft omgeklapt en buitegaan met een DSLR.
    Zo geklikt.
    Nikon D300 - Nikon 18-200mm VR - Nikon 85mm f1.8D - Nikon 35mm f1.8G - Nikon SB600

    Comment


    • #47
      Re: Dit moet ik even kwijt.

      mic zei:
      Maar ge gaat lachen.. ik ken zelfs mensen die een wagen kopen met een automatische versnelling !
      Nee, nee, nie lachen die bestaan echt hoor!
      weer ff lekker helemaal off-topic:

      heu, jawel...

      en het is met automatische versnelling zoals met keyless go en met cruise control en met airco en met de elektrische knopjes om de ruiten op en neer te laten gaan en met de rembekrachtiging en met ABS en met servostuur en met automatische choke en met elektrische startmotor...

      ik heb sinds vijf jaar een automatische versnelling en cruise control, en NOOIT meer koop ik nog een handgeschakelde bak!

      wat vandaag een gadget is voor verwijfde k.tchauffeurtjes (enfin, een gadget dat je zelf nog niet hebt he) is morgen standaard en overmorgen totaal onmisbaar

      erik
      erik, Nikon materiaal

      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

      Comment


      • #48
        Re: Dit moet ik even kwijt.

        Ik wou met mijn tegenvraag eigenlijk de topic starter even laten nadenken over het feit dat er zoveel gekocht wordt wat eigenlijk "onder het niveau" gebruikt wordt. Niet alleen een D80 op automatic, maar ook professionele toestellen voor wat zondagsfotografie... (of: jeeps om naar de bakker te rijden)...

        Comment


        • #49
          Re: Dit moet ik even kwijt.

          Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
          of: jeeps om naar de bakker te rijden
          Maar dat kan zéér nuttig zijn hoor ... je hebt soms hoge trottoirs om op te parkeren
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #50
            Re: Dit moet ik even kwijt.

            OOOh wat een elitair gezwam hier.

            Laat de mensen toch kopen wat ze willen. Als ze gelukkig zijn met een D80 en met de foto's die ze er mee nemen, laat ze dan.
            Gaan jullie tegen elke eigenaar van een compactje roepen dat het sukkelaars zijn....
            Niet iedereen heeft fotografie als hobby, en zelfs als het je hobby wordt, dan nog heb je mensen die er een uurtje per week aan (kunnen) spenderen, en anderen die dag en nacht in de weer zijn met hun machien. En er zijn mensen die veel geld hebben en willen spenderen, en anderen veel minder.

            Als ik gewoon wat famieliekiekjes wil maken, dan zet ik hem ook gemakkelijk op auto, en een heel stel van mijn foto's zijn geslaagd. Op dat moment ben ik aan het feesten, en niet de hele tijd aan het prutsen aan mijn machien (asociaal..).

            Ach, het gaat toch om de foto's en niet om de toestellen....
            En hééél dikwijls zijn die familiefotootjes heel dierbare herinneringen, en ik denk dat je die bijna altijd goed geslaagd krijgt op auto. En als dat niet het geval is heeft Nikon in dit geval een slecht algoritme ontwikkeld...
            Een kleine correctie kan achteraf nog altijd, en veel labo's doen het zonder dat ze het melden aan de gewone consument....

            Comment


            • #51
              Re: Dit moet ik even kwijt.

              Wat was het merk van de groene auto ?

              Comment


              • #52
                Re: Dit moet ik even kwijt.

                Oorspronkelijk geplaatst door ciscoo Bekijk bericht
                Mensen ,het gaat hier wel over de D80 , dus waarschijnlijk gekocht enkel omdat het een 10 mega is.

                Akoord in auto stand kun je prima foto's maken , maar ik had in hun plaats een D40 of 50 gekocht en wat meer geinvesteerd in een beter objectief dan enkel te focusen op die 10 mega.

                Alvast bedankt voor de reacties.
                Misschien hebben die mensenin handen genomen:

                d50, d80, 400d en d30, en besloten dat de d80 best in de hand ligt???

                Ik ben absoluut niet akkoord met jou stellingen, p is ideaal voor veel mensen.
                En, 10 mpixels is en blijft toch wel beter dan 6, draai of keer hoe je het wil. Geen argument misschien voor jou, maar voor anderen?

                Comment


                • #53
                  Re: Dit moet ik even kwijt.

                  tja, die mensen wilden waarschijnlijk gewoon mooie foto's, en als je dat aan eender welke verkoper vraagt, zal hij zeggen dat je met een dslr kwalitatief de mooiste foto's kan nemen (ik heb het helemaal niet over creativiteit, want dat kan je zelf met je gsm camera )
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #54
                    Re: Dit moet ik even kwijt.

                    wie zich hier druk maakt om dit soort zaken, verkort zijn leven met minstens tien jaar...
                    En ik ben van plan nog lang te leven
                    mvg
                    Caro
                    www.myspace.com/photocaroline

                    Comment

                    Working...
                    X