Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfde regels voor iedereen!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: zelfde regels voor iedereen!!!

    Amai zoveel reacties in zo'n korte tijd

    Het voordeel is wel dat er niemand door elkaar praat
    Bootjes

    Comment


    • #47
      Re: zelfde regels voor iedereen!!!

      Eigenlijk vind ik de situatie een beetje grappig, alles bij mekaar genomen is deze post iets typisch Belgisch ( ben zelf ook Belg hoor )
      De forum regels zijn gevolgd, daar kan je niets aan veranderen, alleen zijn ze anders geinterpreteerd, het omzeilen van regels op een correcte manier, daar zijn wij Belgen toch echt wel goed in, die achterpoortjes opzoeken en die op de gepaste en volgens de regels correcte manier gebruiken is natuurlijk ook een kunst . . .
      Forum regels zijn correct toegepast als je ze letterlijk opneemt, aan de andere kant . . . heeft de poster ( en dat kan hij niet ontkennen ) geprobeerd om de forumregels op een correcte manier te omzeilen . . . geef toe, het getuigt wel van vindingrijkheid . . .
      Ikzelf ( maar wie ben ik he) zou als poster er geen hetze van maken en bij wijze van spreken tussen pot en pint met de mods naar een correcte en misschien iets duidelijkere omschrijving van de regels zoeken, niks aan veranderen hoor, maar misschien iets verfijnen.
      Vergeet niet, verschillende interpretatie kunnen leiden tot hevige discussies, kijk maar naar ons rechtssysteem.
      Al bij al, vindingrijkheid is een onschatbare eigenschap, en zeer nuttig in de fotografie . . . eigenlijk moet je alleen het positieve ervan inzien . . .we leren weer allemaal iets bij en . . . . is het niet dat telt?

      Just my 2 cents . . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #48
        Re: zelfde regels voor iedereen!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door JLP
        Daarnaast zorgen grote bestanden ook voor meer ""traffic" en daar moet je ook meer voor betalen. Stel je voor dat de bestandsgrootte van 200 naar 300kB gaat, dan kun je heel kort door de bocht zeggen (ik ben altijd van de gemakkelijke rekensommen, mijn excuses daarvoor ) dat de traffic ook met 1/3 toeneemt heel grof genomen dan. En dat kost veel geld, dat ook weer ergens vandaan gehaald moet worden.
        Dat is een zaak voor de topic starters!! Zij betalen al dan niet de traffic gegenereerd door het tonen van hun afbeelding. De [IMG]-tags sluiten tenslotte rechtstreeks bestanden in vanaf 3d party servers en de extra traffiek van de eventueel grotere bestanden zal dus nooit ten laste van BD worden gelegd, behalve als deze in de hof staan (die dacht ik althans ergens gelezen te hebben op de bd server zelf worden gehost)...

        Buiten de resolutie van de foto's (er zijn ongetwijfeld mensen die nog op 1027x786 surfen) kan ik mij niet inbeelden dat grotere bestanden (in Kb) tegenwoordig nog enig probleem vormen. Misschien dat jullie ff de statistieken doornemen, misschien kan je daar afhankelijk van de providers in terugvinden hoevel % van de bezoekers nog klassiek inbellen.

        Over die collage's: 3 foto's per topic = 3 foto's per topic! 3 'legale' bestanden (hoor ons bezig, 'legaal' )met elk 2 foto's er in zijn nog altijd 6 foto's. Groot verschil met het posten van 3 legale bestanden om een tot één grotere afbeelding te komen imho! Dat zijn 3 img-tags voor 1 foto, dus volledig in orde, als je't mij vraagt.

        Samenvattend: waar is het probleem? als je 6 foto's post ben je in wezen in overtreding, aangezien er maar 3 foto's toegestaan zijn. Met één drieluik heb je dan in principe al genoeg voor 1 topic, maar foto's in drieluik tonen vaak meer samenhang dan bijv. een resem dieren uit de zoo of vliegtuigen tijdens een airshow. Gezond verstand van de TS is hier toch de bepalende factor.

        Trouwens, waarom 6 foto's in één topic steken? Toch leuker als je de dag erna of een paar dagen later nog een topic opent? Hoeveel deel I, II of III topics van dezelfde TS rond één thema duiken hier niet op?

        Ik vind het probleem van onverzorgde, slechtgepresenteerde foto's en soms ronduit lelijke foto's in showcase eerder iets om van wakker te liggen dan dit.
        Maximum 3 foto's = maximum 3 foto's en dan is iedereen tevreden!

        Comment


        • #49
          Re: zelfde regels voor iedereen!!!

          Ach ja, dg wist dat hij reactie zou krijgen door zijn foto's op deze manier te posten. En ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het hem precies daarom te doen was. Wel, hij is er in geslaagd, de reactie is er geweest. dg zal tevreden zijn dat hij op zoveel bijval kan rekenen. En ik moet toegeven: hij is spitsvondig geweest.

          Deze spitsvondigheid is echter niet het doel van dit forum.
          Daarom vind ik het logisch dat de mod's hierop ingrijpen. Waar eindigt het anders? En je kan toch niet alles in regeltjes gieten ...

          Gr's, Wim
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #50
            Re: zelfde regels voor iedereen!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
            a-z
            Akkoord
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #51
              Re: zelfde regels voor iedereen!!!

              Mja, regels zijn regels en deze zouden moeten gelden voor iedereen. 3 foto's van 900 x 900 pixels onder de 200kb, er is dus geen regel verbroken. Natuurlijk begrijp ik dat dit een truukje was om de bestaande regels "creatief" in te vullen. Dan is het nu aan jullie om de regels aan te passen he. Anders mag je dit soort postings niet aanpakken. Dan stellen jullie zich boven de regels.
              Ben benieuwd of hier enig gevolg van zal komen...
              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

              Comment


              • #52
                Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Jdude
                Mja, regels zijn regels en deze zouden moeten gelden voor iedereen. 3 foto's van 900 x 900 pixels onder de 200kb, er is dus geen regel verbroken. Natuurlijk begrijp ik dat dit een truukje was om de bestaande regels "creatief" in te vullen. Dan is het nu aan jullie om de regels aan te passen he. Anders mag je dit soort postings niet aanpakken. Dan stellen jullie zich boven de regels.
                Ben benieuwd of hier enig gevolg van zal komen...
                Er zijn geen 3 foto's gepost maar 3 collages met in totaal 6 foto's.

                3 Foto's zijn 3 foto's en zo moeilijk is dit ook niet om dit te verstaan "zonder" regelkes aan te passen ... behalve als je wil moeilijk doen.

                Als je dan toch nog de punt op de i wil zetten ... er zijn 6 foto's te zien en geen 3, al dan niet gemonteerd in een collage.

                Het is als met 2 fietsers naast elkaar rijden waar het niet mag en als je een PV krijgt afkomen met het excuus dat je als koppel rijdt en dus maar 1 geheel vormt

                Inderdaad zoals reeds ergens gezegd ... Belgen hé ... als ze maar iets vinden

                De dag dat de foto's zo uit je camera komen, dan zal het wel kunnen
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                  3 Foto's zijn 3 foto's en zo moeilijk is dit ook niet om dit te verstaan "zonder" regelkes aan te passen ... behalve als je wil moeilijk doen.

                  Als je dan toch nog de punt op de i wil zetten ... er zijn 6 foto's te zien en geen 3, al dan niet gemonteerd in een collage.

                  (...snap...)

                  De dag dat de foto's zo uit je camera komen, dan zal het wel kunnen
                  En wat is dit dan?

                  Comment


                  • #54
                    Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                    Puur correct gezien ... 24 foto's
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                      verseg,

                      en hoe reageer je dan op de 24x posting van trebs?
                      of de 2700px pano's van birdsey?

                      persoonlijk vind ik dat in deze drie gevallen (en ook andere)
                      de mods moeten toegeven aan de originaliteit van de posters,
                      en àls het probleem zich stelt dat daardoor plots iedereen
                      gebruik gaat maken van die vindingrijkheid,
                      dàn pas kan daarop gereageerd worden.

                      ik blijf er dus bij dat het verwijderen van de foto's van dg
                      en het daaruit volgende afsluiten van de topic
                      een foute actie van de mod (in kwestie of na overleg) was.

                      en de vergelijking van het 'naast elkaar rijden' van de fietsers gaat niet op!
                      want daar worden geen regeltjes creatief ingevuld, maar genegeerd!

                      trouwens,
                      als een verliefd koppeltje met zo'n uitleg afkomt,
                      (maar ... wij voelen ons één ... smelt smelt ... )
                      vind ik dat het moet kunnen dat dit door de vingers wordt gezien.
                      dus: geen boete, maar wel aangespoord
                      om tijdelijk de éénheid te verbreken.

                      een beetje menselijkheid
                      is veel aangenamer
                      dan harde represailles ...

                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #56
                        Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door mm
                        een beetje menselijkheid
                        is veel aangenamer
                        dan harde represailles ...
                        Eek, gaat dit nu al zo ver ??

                        Gr's, Wim
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                        Comment


                        • #57
                          Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door mm
                          verseg,

                          en hoe reageer je dan op de 24x posting van trebs?
                          of de 2700px pano's van birdsey?

                          persoonlijk vind ik dat in deze drie gevallen (en ook andere)
                          de mods moeten toegeven aan de originaliteit van de posters,
                          en àls het probleem zich stelt dat daardoor plots iedereen
                          gebruik gaat maken van die vindingrijkheid,
                          dàn pas kan daarop gereageerd worden.

                          ik blijf er dus bij dat het verwijderen van de foto's van dg
                          en het daaruit volgende afsluiten van de topic
                          een foute actie van de mod (in kwestie of na overleg) was.

                          en de vergelijking van het 'naast elkaar rijden' van de fietsers gaat niet op!
                          want daar worden geen regeltjes creatief ingevuld, maar genegeerd!

                          trouwens,
                          als een verliefd koppeltje met zo'n uitleg afkomt,
                          (maar ... wij voelen ons één ... smelt smelt ... )
                          vind ik dat het moet kunnen dat dit door de vingers wordt gezien.
                          dus: geen boete, maar wel aangespoord
                          om tijdelijk de éénheid te verbreken.

                          een beetje menselijkheid
                          is veel aangenamer
                          dan harde represailles ...

                          mm
                          De foto's van dg zijn weggehaald (trouwens niet allemaal, hij heeft zelf de rest verwijderd omdat zijn "plannetje" nu niet meer werkt) omdat nieuwe (of gewoon andere) forumleden daaruit konden denken/afleiden dat 6 foto's posten mag!

                          en wat die harde represailles betreft....
                          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                          Comment


                          • #58
                            Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                            Puur correct gezien ... 24 foto's
                            Waarmee ik maar aan wil aangeven dat het niet zo eenvoudig is. Er wordt nu een niet vastgelegde regel (zelfde soort foto's) bijgehaald om een onderscheid te kunnen maken. Maar verder wil ik me niet mengen in de discussie: ik vind alles goed als het maar consequent is. En omdat het een Belgisch 'iets' schijnt te zijn.

                            Ik onderschrijf wel de klachten over de 200 kB-grens. Ook ik moet nu twee versies van foto's op mijn site uploaden, wat mij dus geld en tijd kost.

                            Comment


                            • #59
                              Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                              De foto's van dg zijn weggehaald (trouwens niet allemaal, hij heeft zelf de rest verwijderd omdat zijn "plannetje" nu niet meer werkt) omdat nieuwe (of gewoon andere) forumleden daaruit konden denken/afleiden dat 6 foto's posten mag!
                              gewoon een mededeling (edit door mod, zonder weghalen van foto's)
                              had hetzelfde, en misschien wel een beter effect gehad.

                              en stop nu met die reden "... omdat anders ..."
                              want diezelfde reden zou jullie moeten verplichten
                              trebs' 24x en birdseye's pano's te blocken!
                              en daarover zeg ik net dat dat NIET moet!

                              het zes-luik van dg had een bedoeling!
                              hij had die in gedachten en wou die zo weergeven.
                              én hij had gevonden hoe hij dat kon.
                              als door een ingreep van de mods
                              deze opzet wordt tenietgedaan,
                              dan vind ik dat harde maatregelen, ja.

                              [even opmerken dat ik dit probleem gewoon aankaart
                              en compleet géén bad feelings tegenover wie ook op dit forum heb hé!]


                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment


                              • #60
                                Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door mm
                                verseg,

                                en hoe reageer je dan op de 24x posting van trebs?
                                of de 2700px pano's van birdsey?
                                Eerst en vooral even duidelijk stellen dat ik niet de klager ben hé ... ik reageer gewoon op een topic met mijn idee erover.
                                Die van Birdseye betreft een maximum van 3 foto's die niet over de limieten gaan, ze zijn enkel mooi tegen elkaar gepost. Er staan geen 6 verschillende foto's.

                                ik blijf er dus bij dat het verwijderen van de foto's van dg
                                en het daaruit volgende afsluiten van de topic
                                een foute actie van de mod (in kwestie of na overleg) was.
                                Net als met alles ... diegene die slimmer denkt te zijn en de regeltjes probeert te ontkomen (als echte Belg) zal wel altijd de andere lastig vinden ...

                                en de vergelijking van het 'naast elkaar rijden' van de fietsers gaat niet op!
                                want daar worden geen regeltjes creatief ingevuld, maar genegeerd!
                                En hier dan? Slim 2 foto's met een blanco aaneen hangen en het is er maar 1 meer

                                trouwens,
                                als een verliefd koppeltje met zo'n uitleg afkomt,
                                (maar ... wij voelen ons één ... smelt smelt ... )
                                vind ik dat het moet kunnen dat dit door de vingers wordt gezien.
                                dus: geen boete, maar wel aangespoord
                                om tijdelijk de éénheid te verbreken.
                                Als ik dan ooit eens betrapt wordt op overdreven snelheid (kans is klein maar kan altijd) dan zal ik ook eens afkomen dat het gemiddelde met mijn reservewiel lager ligt dan de gemeten snelheid ... eens zien of ze compassie hebben met mijn vindingrijkheid

                                een beetje menselijkheid
                                is veel aangenamer
                                dan harde represailles ...
                                En respect hebben voor de regeltjes zonder "anders" te willen doen is een goed begin om represailles te voorkomen

                                En als zo dikwijls hebben anderen er weer meer last van dan de betrokkene zelf
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X