Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfde regels voor iedereen!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: zelfde regels voor iedereen!!!

    Het is inderdaad heel simpel om dit zo te doen. En feitelijk staat er ook niets over in de forumregels. Toch is het niet de bedoeling om dit soort collages te posten, want het gaat hier wel degelijk om meer dan 3 aparte foto's. Want het zijn aparte foto's, er zit geen samenhang in (behalve dan dat het om dieren gaat). En dat is het grote verschil met eerder geposte collages op dit forum.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #32
      Re: zelfde regels voor iedereen!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door dg
      Oei, ja ... gelukkig is mijn oplossing net klaar ...
      met dezelfde achtergrondkleur als deze op het forum. Klik HIER om ze te zien.
      En dokter via de bovenstaande link maar eens uit hoe simpel het is om zes breedgecropte foto's perfect "legaal" te posten.
      htm knap proficiat
      dank voor de les
      I it
      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #33
        Re: zelfde regels voor iedereen!!!

        hoeveel maal heb ik die zin al niet gebruikt ( imoticoms genoeg hoop ik)

        ja mods die de spamregels ( mijn naam viermaal vermelden in een zelfde post) overtreden dat kan hè, als dat niet op de man spelen is ..... ,een zin omdraaien, ja dat kan alleen een mod, bewijs moet ik wel niet meer leveren hé. ( zie reply shooting days ) naast de kwestie antwoorden kan ook, oplossen via PM zodat niemand iets kan volgen wat achter de schermen gezegd wordt kan ook, post volledig verwijderen zodat niemand nog de oorzaak van het probleem kan volgen of achterhalen kan ook, showcase gebruiken als chit chat , ja dat kan zeker ..... om je eigen foto’s terug naar voor te brengen via een reply op een andere post( link naar foto) kan ook, maar .... en ja ik weet het hé, ben dit jaar terug gast en dank daarvoor, maar ik weet waarom en ik zal maar verder mijn foto’s posten die door velen bekeken worden maar ....
        Ja de post van een Mod is zeker niet gemakkelijk, maar de reacties van sommigen zijn erg doorzichtig en soms wel dubieus, maar zeker niet altijd gemeend , (dit geld voor sommige althans) en op de man afgemeten en zeker niet zoals al eerder getracht te verwoorden voor iedereen gelijk.

        Ik zal maar verder mijn fotoke ’s ook hier posten indien ik nog mag, anders ban je mij maar, als de actiefste posters het hier zouden laten afweten… dan zou er niet veel meer overblijven hé of misschien ja …. en zo niet ook geen probleem hoor…. En reageer je nooit of nog minder, ( kan niet hé) geen probleem en reageer je alleen om dommigheden te verkondigen ( je moet je niet aangesproken voelen hoor) ook goed, we hebben dit allang door, “en nu ga ik foto’s nemen en posten “ een veel gebruikt stopwoord voor het je gemakkelijk te maken.

        en ja ik reageer hier niet verder meer op want het heeft toch geen zin ....
        want aan politiek doe ik niet mee

        Comment


        • #34
          Re: zelfde regels voor iedereen!!!

          @ ********** : Watte?
          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

          Comment


          • #35
            Re: zelfde regels voor iedereen!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door dg
            @ ********** : Watte?
            de wet zou normaal voor iedereen dezelfde moeten zijn en niet gewijzigd mogen worden omdat de verkiezingen eraan komen
            groetjes Dolly: het halve bed van **********

            Comment


            • #36
              Re: zelfde regels voor iedereen!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
              Wat betreft de maximale bestandsomvang van 200 KB... ach, dat helpt je ook een beetje om je eigen website niet al te zwaar te maken. Ik vraag me af of het veel kwaliteitverbetering zal opleveren als we nog grotere platen laten zien.
              Een kleine bemerking hierbij met alle respect voor de regeltjes, maar die regeltjes dateren van een periode waar de gemiddelde camera 4 tot 6 MPX had en tijden veranderen snel op dat gebied.
              Met mijn 10D (6 MPX) had ik er meestal geen probleem mee om aan die 200K te komen als eindresultaat maar met mijn 5D (12 MPX) moet ik toch al veel meer zitten wringen hoor ... en ja dat zie je aan de kwaliteit.
              Je voordeel van meer megapixels valt hierdoor toch grotendeels weg.
              Ik moet nu veel lager in kwaliteit opslaan en het formaat 100 à 150 pixels kleiner maken om er te geraken.
              Als ik zodanig wil opslaan dat ik het verschil tussen 10D en 5D merk, dan kom ik voor de 5D steeds uit op +- 250 à 300 KB per foto.
              De foto's die ik hier post staan ook op mijn website en dus wil ik die ook wat redelijk houden van formaat en kwaliteit. Ik kan toch moeilijk alles dubbel gaan uploaden naar mijn hosting hé ...
              Formaat van max 900 vind ik persoonlijk wel meer dan genoeg want zitten scrollen om een foto te zien is ook niet alles (met uitzondering voor pano's en dergelijke speciallekes).
              Mvg,
              Last edited by VerSeg; 8 juni 2006, 00:22.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                @ vdbulcke,

                Voor dit soort berichten zul je niet gebanned worden. Daarvoor moet je het wel heel erg veel bonter maken.

                Wij doen allemaal ons best en ja, daar worden wel eens foutjes gemaakt door iedereen (ook ik jammer genoeg). En natuurlijk mag daar wat van gezegd worden, graag zelfs. Maar de reden dat er destijds is gekozen om bij problemen een pm naar de desbetreffende mod te sturen in plaats van daar een topic over te beginnen (staat zelfs ergens in de forumregels ) heeft niets met achterkamertjespolitiek te maken, maar meer met het feit dat het forum niet overspoeld wordt met allemaal uitleg van ons handelen. Een voorbeeld. Ik ontvang wel eens pm over de ingrepen die ik doe. Bijvoorbeeld een topic sluiten, of een topic niet direct terug openen omdat ik nog niet online ben geweest, of met een vraag over de regels en nog meer. Als iedereen hierover een topic begint, dan is chit chat meer een soort vraagbaak over de forumregels en de uitleg daarvan en dat wil men nu juist voorkomen.

                En ja, soms zijn de forumregels niet zo duidelijk en laten ze ruimte over voor creatieve ingevingen. Er is destijds bewust voor gekozen om dit zo te doen. Het zou jammer zijn moest dit veranderen.
                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                --------

                Comment


                • #38
                  Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door JLP
                  @ vdbulcke,

                  Voor dit soort berichten zul je niet gebanned worden. Daarvoor moet je het wel heel erg veel bonter maken.

                  Wij doen allemaal ons best en ja, daar worden wel eens foutjes gemaakt door iedereen (ook ik jammer genoeg). En natuurlijk mag daar wat van gezegd worden, graag zelfs. Maar de reden dat er destijds is gekozen om bij problemen een pm naar de desbetreffende mod te sturen in plaats van daar een topic over te beginnen (staat zelfs ergens in de forumregels ) heeft niets met achterkamertjespolitiek te maken, maar meer met het feit dat het forum niet overspoeld wordt met allemaal uitleg van ons handelen. Een voorbeeld. Ik ontvang wel eens pm over de ingrepen die ik doe. Bijvoorbeeld een topic sluiten, of een topic niet direct terug openen omdat ik nog niet online ben geweest, of met een vraag over de regels en nog meer. Alsiedereen hierover een topic begint, dan is chit chat meer een soort vraagbaak over de forumregels en de uitleg daarvan en dat wil men nu juist voorkomen.

                  En ja, soms zijn de forumregels niet zo duidelijk en laten ze ruimte over voor creatieve ingevingen. Er is destijds bewust voor gekozen om dit zo te doen. Het zou jammer zijn moest dit veranderen.
                  moest iedere mod als jij reageren het was de hemel op aarde en weet dat velen weten dat je een van de betere ( ook al is niemand zonder fouten) bent maar laat de creativiteit zijn beloop "in eer en geweten "gebeuren, amaai wat een link de ingewijden weten wat ik bedoel

                  Comment


                  • #39
                    Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                    De regels voor wat betreft de bestandsgrootte zijn zo ingesteld om mensen met een wat minder snelle pc en verbinding toch snel de foto's te kunnen tonen. Er zijn nog voldoende mensen die niet zo'n snelle verbinding hebben en het wachten totdat een foto is ingeladen, daar hebben maar weinigen het geduld voor.

                    Daarnaast zorgen grote bestanden ook voor meer ""traffic" en daar moet je ook meer voor betalen. Stel je voor dat de bestandsgrootte van 200 naar 300kB gaat, dan kun je heel kort door de bocht zeggen (ik ben altijd van de gemakkelijke rekensommen, mijn excuses daarvoor ) dat de traffic ook met 1/3 toeneemt heel grof genomen dan. En dat kost veel geld, dat ook weer ergens vandaan gehaald moet worden.
                    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                    --------

                    Comment


                    • #40
                      Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door mm
                      je post IS en WAS legaal,
                      daarom startte ik deze topic op!
                      mm
                      Het is gewoon een truk om meer te doen dan je mag, meer niet ...
                      Persoonlijk vind ik zoiets ook storend, ook al ga je niet over de aantal KB's of pixels. Die van Birdseye daarentegen zijn foto's die mooi 1 geheel vormen.

                      Het was toch de bedoeling zich te beperken tot 3 foto's en niet tot 3 collages?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                        Het is gewoon een truk om meer te doen dan je mag, meer niet ...
                        Persoonlijk vind ik zoiets ook storend, ook al ga je niet over de aantal KB's of pixels. Die van Birdseye daarentegen zijn foto's die mooi 1 geheel vormen.

                        Het was toch de bedoeling zich te beperken tot 3 foto's en niet tot 3 collages?
                        beste, in feite kan ik je geen volledig ongelijk geven, maar wees eens objectief wat ziet je tegenwoordig niet allemaal dat in chit-chat thuis hoort en dat de zo goede bedoelingen om het forum te splitsen teniet doet, de bandbreedte, laat mij lachen, enkel als het in bepaalde mensen hun kastje past, he ...sorry hoor hypocrisie
                        Last edited by Guest9; 8 juni 2006, 00:36. Reden: emoticoms toegevoegd

                        Comment


                        • #42
                          Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door JLP
                          De regels voor wat betreft de bestandsgrootte zijn zo ingesteld om mensen met een wat minder snelle pc en verbinding toch snel de foto's te kunnen tonen. Er zijn nog voldoende mensen die niet zo'n snelle verbinding hebben en het wachten totdat een foto is ingeladen, daar hebben maar weinigen het geduld voor.

                          Daarnaast zorgen grote bestanden ook voor meer ""traffic" en daar moet je ook meer voor betalen. Stel je voor dat de bestandsgrootte van 200 naar 300kB gaat, dan kun je heel kort door de bocht zeggen (ik ben altijd van de gemakkelijke rekensommen, mijn excuses daarvoor ) dat de traffic ook met 1/3 toeneemt heel grof genomen dan. En dat kost veel geld, dat ook weer ergens vandaan gehaald moet worden.
                          Klopt volledig en ik klaag ook niet en snap het ook wel, was maar een bemerking die ik erover had ... maar men kan ook niet ontkennen dat tijden en specificaties veranderen en bepaalde zaken vallen nu eenmaal moeilijk tegen te houden.
                          Nieuwe camera's krijgen alsmaar meer megapixels en dus ook grotere bestanden als resultaat ... en hoe groter ze worden, hoe meer men moet zakken in kwaliteit om ze te mogen tonen.

                          Dat trafiek en hosting geld kost en ook meer als je er meer van gebruikt is zekers waar maar ten opzichte van 5 jaar geleden betaal ik nu 1/3 minder voor mijn hosting om 5 maal zoveel inbegrepen opslagruimte en transfiek te hebben ... ook providers moeten zich genoodzaakt aanpassen aan de grotere vraag.

                          En neen, ik wijs nu niemand van BD met de vinger
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                            Je hebt helemaal gelijk.
                            Maar ondanks dat de traffic minder kost is het aantal gebruikers op BD flink toegenomen. Het is nu normaal dat er tussen de 150 - 200 forumleden online zijn en zo'n 250 gasten en zoekrobots, maar nog niet zolang geleden was dit ondenkbaar.

                            Maar goed, hoe de ontwikkelingen op forumregelgebied zijn voor wat betreft de bestandsgroottes kan ik niet zeggen. Maar ik kan wel zeggen dat er regelmatig over van gedachten wordt gewisseld (over de forumregels in het algmeeen) tussen de mods. Wij zien die ontwikkelingen ook en daar wordt ook zeker over nagedacht.
                            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                            --------

                            Comment


                            • #44
                              Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                              beste, in feite kan ik je geen volledig ongelijk geven, maar wees eens objectief
                              Ok ... objectief zijn in het aangehaalde geval ...

                              Van de 3 foto's vind ik nummer 5 knap
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                                beste, in feite kan ik je geen volledig ongelijk geven
                                Oorspronkelijk geplaatst door JLP
                                Je hebt helemaal gelijk.
                                Wat gebeurt er vandaag? Ik ga slapen want ik begin te dromen
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X