Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfde regels voor iedereen!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: zelfde regels voor iedereen!!!

    Dag allemaal, hier nog eens de aansteker van deze .
    Na wat analyse kom ik zelf tot de volgende conclusie.
    De reeksen van Trebs wil ik nog als collages omschrijven, maar ...

    ook dit is een regel uit de forumrichtlijnen ...

    De foto mag aan geen enkele zijde groter zijn dan 900 pixels kader inbegrepen en moet kleiner zijn dan 200 kB of 204.800 Bytes.
    In deze regel spreekt men duidelijk over één aparte foto.
    De foto's die Birdseye post zijn aan één zijde véél grote dan 900 pixels,
    en in totaal ook groter dan 200 kB.
    want het gaat hem in zijn geval toch over één foto hé?
    En die foto kan je toch ook maar moeilijk een collage noemen vind ik.
    Voor mij houdt Birdseye zich dus ook niet aan de regels.
    Misschien heeft Birdseye een betere reputatie hier, zoals "guRuh" al zei.

    Als een moderator simpelweg (in rode tekst) een opmerking gemaakt had in de oorspronkelijke topic met mijn "beestenboel-reeksje", was deze hele heisa er waarschijnlijk niet geweest. Want de mod-van-dienst wiste mijn foto's maar schreef dan nog zelf er bij dat ik de regeltjes niet had overtreden. Slim hé, zo lok je toch een discussie uit.

    Als ik hier op BD iets te zeggen had ... dan zou dat het volgende zijn:
    "Ofwel mijn "beestenboel-reeks" er terug op, ofwel de foto's van Birdseye er ook af."
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

    Comment


    • #92
      Re: zelfde regels voor iedereen!!!

      Hallo,

      Hoeveel reklame-inkomsten van banners?
      Als je VZW-lid bent en naar de AV komt, dan wordt dat heel nauwkeurig voorgesteld door de penningmeester.
      Irrelevant dus om hier die vraag te stellen ...

      Jaja

      Oorspronkelijk geplaatst door jeb bas
      Zo'n voorstellen zullen het niet halen want je moet 2 soorten inkomsten zien op zo'n forum en dat zijn ledenbijdragen (iedereen weet hoeveel dat die zijn) en reclame-inkomsten van banners (wie weet hoeveel dat opbrengt?).
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #93
        Re: zelfde regels voor iedereen!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door dg
        Als ik hier op BD iets te zeggen had ... dan zou dat het volgende zijn:
        "Ofwel mijn "beestenboel-reeks" er terug op, ofwel de foto's van Birdseye er ook af."
        En maar mekkeren, en maar mekkeren...
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #94
          Re: zelfde regels voor iedereen!!!

          De foto's van Birdseye eraf ?!
          Dat zou pas een schandaal zijn

          Comment


          • #95
            Re: zelfde regels voor iedereen!!!

            Waarom mag hij wél de slimmerik uithangen, en ik niet ???
            Het gaat hem hier dan blijkbaar toch écht over die reputatie.
            Oei, ik moet stoppen ...
            anders krijg ik meteen weer een verwijt naar mijn hoofd geslingerd.
            David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

            Comment


            • #96
              Re: zelfde regels voor iedereen!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door dg
              Waarom mag hij wél de slimmerik uithangen, en ik niet ???
              Het gaat hem hier dan blijkbaar toch écht over die reputatie.
              Oei, ik moet stoppen ...
              anders krijg ik meteen weer een verwijt naar mijn hoofd geslingerd.
              Verwijten zult ge van mij niet horen

              Maar 'Birdseye' zijn foto's zijn gewoonweg prachtig om naar te kijken en daarvoor
              mag hij van mij gerust dat ene regeltje breken...
              Het blijft ook altijd één geheel...

              Bij mijn weten is hij hier de enige op BD die zulke projecten kan uitvoeren +
              vergeet niet welke moeite die man daar allemaal insteekt (zijn website al eens bekeken ?)...

              Uw geval is niet echt origineel te noemen (mooie foto's, dat wel), buiten het feit dat je een omwegske gevonden hebt om 6 foto's in 1 thread te krijgen...
              En zoals Johan al zei:
              Oorspronkelijk geplaatst door Yowankenobi
              Trouwens, waarom 6 foto's in één topic steken? Toch leuker als je de dag erna of een paar dagen later nog een topic opent? Hoeveel deel I, II of III topics van dezelfde TS rond één thema duiken hier niet op?
              Ik zeg niet dat het zo is, maar je thread lijkt imho een beetje op 'uitlokkerij'...
              Je bent al lid van 2003, dus zou je toch al goed moeten weten dat dit gevolgen zou hebben...


              Aan de andere kant ben ik wel akkoord met MM om de regels als volgt aan te passen:

              bv:
              "collages/montages kunnen,
              als het onderwerp dit rechtvaardigt.
              de beslissing hierin ligt bij de moderator van dienst"

              Comment


              • #97
                Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                en als er nu over een fotobestand zou gesproken worden in de regels ipv. foto. Zo is het duidelijk voor de nieuwe bezoekers (3 bestanden/fotos) en kunnen de meer ervaren leden zich uitleven met collages, panorama's, ...

                Knut
                Oly E500 met dubbele lenzenkit

                Comment


                • #98
                  Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                  Hoeveel reklame-inkomsten van banners?
                  Als je VZW-lid bent en naar de AV komt, dan wordt dat heel nauwkeurig voorgesteld door de penningmeester.
                  Irrelevant dus om hier die vraag te stellen ...
                  Van de hele discussie hier is dit het enig onderdeeltje dat je eruit haalt en waarop je reageert? Wel eens van een retorische vraag gehoord? Tjonge jonge.

                  @Knut: ik denk inderdaad dat de hele zaak niet opgelost kan worden tot de definitie van 'foto' is vastgelegd. Is het een bestand of is het één opname uit een camera?

                  Comment


                  • #99
                    Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                    man man man............ Zo'n discussie waar het eigenlijk niet nodig was. Ik denk dat we gewoon het volgende kunnen stellen: dg heeft creatief willen zijn maar ontduikt daarmee de forumregels. OK leuk... Maar hij hadelt wel tegen de geest van de regels. De moderator had wat mij betreft dit topic niet moeten sluiten maar eerder een duidelijke vermaning moeten schrijven dat dit ondanks origineel niet de bedoeling kan zijn. En dus vriendelijk aan dg vragen om zijn post aan te passen of dit in ieder geval in de toekomst niet meer zo te doen.

                    Verder denk ik dat dit soort gevalletjes elk afzonderlijk dient bekeken te worden. De collage van Trebs zou op een andere manier nooit de impact kunnen hebben die ze nu heeft. Hetzelfde geldt voor de panorama opname. Dus ik denk dat het gebruik van de achterpoortjes enkel moet getolereerd worden als dit een wezenlijke bijdrage levert aan het getoonde werk. In dit geval dus niet. Het zijn op zich elk mooie opnames van dieren maar of je ze nu per drie, per zes of elk afzonderlijk zou posten maakt weinig uit.

                    Misschien kan men ook het volgende doen: Als je een creatief post wil doen die wat in de schemerzone van de regels ligt neem dan eerst eens contact op met de moderators. Zij kunnen dan aanraden om zaken eventueel anders aan te pakken en dus een polimiek als deze vermijden.

                    alléz, 'k heb ook mijn zegske gedaan en nu ga'k nog wat foto's bezien

                    wouter.
                    Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

                    Comment


                    • Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door wouterdhoye
                      .... De moderator had wat mij betreft dit topic niet moeten sluiten maar eerder een duidelijke vermaning moeten schrijven dat dit ondanks origineel niet de bedoeling kan zijn.....
                      Het teveel aan foto's is door de mod verwijderd, en een uitleg geschreven. Toen vond de TS het nodig de overgebleven foto's te verwijderen, een topic zonder foto's, wordt inderdaad direct gesloten ja....

                      Oorspronkelijk geplaatst door wouterdhoye
                      ....Verder denk ik dat dit soort gevalletjes elk afzonderlijk dient bekeken te worden. De collage van Trebs zou op een andere manier nooit de impact kunnen hebben die ze nu heeft. Hetzelfde geldt voor de panorama opname. Dus ik denk dat het gebruik van de achterpoortjes enkel moet getolereerd worden als dit een wezenlijke bijdrage levert aan het getoonde werk. In dit geval dus niet. Het zijn op zich elk mooie opnames van dieren maar of je ze nu per drie, per zes of elk afzonderlijk zou posten maakt weinig uit......
                      Denk dat dat gedaan wordt.....

                      Oorspronkelijk geplaatst door wouterdhoye
                      ....Misschien kan men ook het volgende doen: Als je een creatief post wil doen die wat in de schemerzone van de regels ligt neem dan eerst eens contact op met de moderators. Zij kunnen dan aanraden om zaken eventueel anders aan te pakken en dus een polimiek als deze vermijden.

                      alléz, 'k heb ook mijn zegske gedaan en nu ga'k nog wat foto's bezien

                      wouter.
                      Denk dat dit al veel onheil kan voorkomen, ipv bij het begin van de post al aan te geven dat je de "regeltjes" tracht te omzeilen...
                      Last edited by LJ Tom; 9 juni 2006, 13:14.
                      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                      Comment


                      • Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                        Hallo Leonidas,

                        Ik kan ik enkel m'n persoonlijke mening weergeven, maar daar schiet niemand wat mee op.
                        De forumreglementering - en alles wat daar mee samenhangt - is iets wat bij elke vergadering van de Raad van Bestuur van BD ter sprake komt - en daar waar nodig gebeuren ook aanpassingen.
                        Ook dit item zal waarschijnlijk tijdens een volgende vergadering besproken worden.

                        En wat betreft die "retorische vraag" ... ik kan je verzekeren dat dit zeker GEEN retorische vraag was ...

                        Jaja


                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                        Van de hele discussie hier is dit het enig onderdeeltje dat je eruit haalt en waarop je reageert? Wel eens van een retorische vraag gehoord? Tjonge jonge.
                        Last edited by jaja; 9 juni 2006, 13:20.
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                          Na 5 jaar gaat er ene afwijken en plots is alles van de voorbije 5 jaar zever ... regeltjes zijn niet duidelijk meer, alles moet veranderen, blablabla ...

                          Gaat het dan nog wel enkel om fotografie zoals sommigen beweren?
                          Als het daarom alleen draaide, dan zou je net als de paar duizend anderen al content zijn dat je 3 foto's "mag" tonen
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                            Wat is een Super Moderator?
                            En is er ook nog een Opper Moderator?

                            Neen, ik vind dat er zeker regels moeten zijn maar als de regels de creativiteit beknotten dan is er iets mis met de regeltjes.

                            En ik vind ook dat er soms met 2 maten en gewichten wordt gewogen. De moderatie in de koopjeshoek is niet rechtlijnig met als trieste hoogtepunt een dagenlange discussie over de verkoop van een topcamera. Mensen die niet geïnteresseerd waren in de aankoop maar wel pagina's volschrijven over het feit dat er wat stof op de camera lag. Zonder enige reactie van de moderators. En er zijn nog voorbeelden.

                            Comment


                            • Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door armani
                              Wat is een Super Moderator?
                              Awel.... ik zal hem eens voorstellen...
                              De super moderator is de voorzitter van belgiumdigital...

                              Comment


                              • Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                                Je zou eens moeten gaan kijken naar foto's van een maand terug... of was toen de communie periode niet? Niemand zei iets als 3 collages stonden met meerdere foto's in, het enige verschil was dat er plaats was gelaten tussen de verschillende geposte collages. Was er hier een blanco plaats tussen de beestenboel foto's had er ook geen haan naar gekraait. Ikzelf heb vroeger, lang geleden ook eens een collage met 9 kleine beeldjes gepost 900 * 900px, niemand die er wat van zei. Nu is er gewoon niet goed opgelet, en er zijn foto's uit de post gehaalt (m.i. onterrecht!), want het was altijd een ongeschreven regel geweest dat je wel meer beelden kon plaatsen via een collagevorm als die de regels van het forum respecteerd (we gaan niet flauw doen, want nooit heeft er iemand gezegd dat er teveel foto's stonden als er een collage gepost was).

                                Wij zijn allemaal maar mensen en iedereen maakt zijn fouten, het enige wat ik kan concluderen is dat niemand straks nog zo iets durft te posten, wat een zeer spijtige zaak zou zijn...

                                Comment

                                Working...
                                X