Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfde regels voor iedereen!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: zelfde regels voor iedereen!!!

    Zal m'n zegje ook maar eens doen zeker.

    Vooral dat gebroebel over traffiek slaat echt op niets...
    Ten eerste heeft de bestandsgrootte NIETS, maar dan ook NIETS te maken met de traffiek op de server van Belgiumdigital, integendeel.
    We hosten onze foto's ZELF, de enige vorm van traffiek voor BD zijn de url's die wij hier plaatsen, de IMG tag is niet meer en niets minder om de foto op het scherm te laten verschijnen.

    Je zou zelf kunnen stellen dat een foto van 5 mb voor minder traffiek zorgt dan een foto van 20 kb, je moet er namelijk langer op wachten en op die tijd bezorg je "de fantastische BD server" geen traffiek.
    Think about that

    Daarom ben ik er voorstander van dat de 200kB norm als STREEFDOEL, als richtlijn wordt aangenomen, niet als een regeltje.
    201 kb? So what??
    En kom nu niet aankakken met vergelijkingen naar het verkeer waar 1 km/uur té snel is, no matter what. OK moesten een foto van 205 kB mensenlevens in gevaar brengen, dan heb ik er geen probleem mee dat je begint te vergelijken.

    Ik ben dus duidelijk VOOR het afschaffen van de (in mijn ogen) max. bestandsgrootte regels.
    Bovenvermeld voorstel tot aanpassing lijkt mij redelijk

    En dan is er nog, in mijn ogen, die vriendjespolitiek en vergedreven subjectiviteit van de mods betreffende deze kwestie. Deze thread had er niet geweest moest dg een reputatie hebben van hier tot in Tokyo (no offence buddy, Minoltians e ). Wat niets is kunnen we niet weten, dus daar ga ik maar niet verder op in.

    Ik weet het, het is een ondankbare taak moderator te zijn voor een internet community op bepaalde momenten...
    flickr

    Comment


    • #77
      Re: zelfde regels voor iedereen!!!

      Offtopic;
      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
      [VOORSTEL]

      De +- 250 vzw leden betalen met hun bijdragen een groot stuk van de trafiek en hostig kosten voor al de ruim 10000 forumleden.
      In ruil daarvoor zou er bvb een leden forum kunnen gecreërd worden waar de regels een beetje soepeler zijn (max ruimte van ..x.. pixels die je mag opvullen naar believen met een max groote van 900 KB (3 x 300 kB).
      Dit soort Forum zou meerdere forumleden kunnen overhalen om vzw lid te worden.
      meer vzw leden = meer inkomsten voor de extra trafiek.
      Dit soort forum bied dan de ruimte aan creatieve ideën (collages, pano's,...) die nu door de strikte BD regels bijna niet aan bod komen.
      Ook de betere portfolio foto's zouden hier beter tot hun recht kunnen komen (hogere resolutie)

      [/VOORSTEL]

      Greetz
      Meer vzw leden aantrekken... pff... de meesten zeggen dan "waarom zou ik betalen... ik krijg er toch niks voor in de plaats"

      Tja,... kortingen voor enkele programmakes die ik ni gebruik..., misschien daar nog eens een duidelijk beeld in maken... en voorstellen vanuit het bestuur??..??!
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #78
        Re: zelfde regels voor iedereen!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
        Je bent iets vergeten ...

        dit =>

        (Ik hoop toch dat je het als grap bedoelde)
        Om heel eerlijk te zijn: deze hele draad - en dan vooral de aanleiding, is een flauwe grap. Of er zijn regels, en iedereen houdt zich er aan, of er zijn richtlijnen, en dan zijn er vermaningen. Het meest logische, in mijn ogen, zou zijn om een waarschuwing bij de originele thread te zetten, en de regels zo aan te passen dat ze duidelijk zijn in zo'n geval. Dus zoals voordien al geformuleerd/gesuggereerd is. Dan is iedereen happy, is er geen zeverthread, en de modjes zijn ook happy, want ze kunnen zonder problemen de eerste de beste na-aper er van zwieren (de foto's bedoel ik dan), want dan zijn de regels wel overtreden.

        Da's toch hetzelfde als "gewone" wetgeving? Er zijn wetten, en er zijn - vooral in Belgie - achterpoortjes. Awel, als de wetgever zo'n achterpoortje ontdekt sluit je die. Zodat in het vervolg dat niet meer kan gebeuren. Zo simpel is da.

        IMHO natuurlijk
        ViV - Mijn foto's

        Comment


        • #79
          Re: zelfde regels voor iedereen!!!

          Hey juppekes

          Kunnen zulke colages en dergelijke niet gewoon verplaatst worden naar fotobewerking.

          Het is toch leuk eens iets speciaals te tonen aan de anderen
          Bootjes

          Comment


          • #80
            Re: zelfde regels voor iedereen!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door viv
            Da's toch hetzelfde als "gewone" wetgeving? Er zijn wetten, en er zijn - vooral in Belgie - achterpoortjes. Awel, als de wetgever zo'n achterpoortje ontdekt sluit je die. Zodat in het vervolg dat niet meer kan gebeuren. Zo simpel is da.

            IMHO natuurlijk
            Viv, hier steun ik je nu eens 100% in
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #81
              Re: zelfde regels voor iedereen!!!

              Mijn mening (voor zover die er toe doet) is het volgende :

              De regels zeggen dat je 3 (DRIE) foto's mag posten, X kb groot en Y pixels aan de langste zijde.

              Ik versta hieronder 3 APARTE foto's en niet een collage aan foto's binnen de toegelaten grootte OF 1 foto van 600kb en 2700 pxels lang. Dus voor mij zou het simpel zijn, meer dan 3 foto's zou niet kunnen, of 3 aan alkaar "geplakte" foto's ook niet. Heel simpel.

              Als men van de ene een collage of pano toestaat, dan moet je een collage van X aantal foto's BINNEN de toegestane grootte OOK toestaan ONGEACHT de inhoud.

              Of pas de regels aan en vermeldt EXPLICIET dat er 3 aparte foto's gepost moeten worden.

              Comment


              • #82
                Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door viv
                Da's toch hetzelfde als "gewone" wetgeving? Er zijn wetten, en er zijn - vooral in Belgie - achterpoortjes. Awel, als de wetgever zo'n achterpoortje ontdekt sluit je die. Zodat in het vervolg dat niet meer kan gebeuren. Zo simpel is da.
                Mensen die achterpoortjes gebruiken zijn er zich ook bewust van ... correcter zou zijn dat je niet steeds naar achterpoortjes zou zoeken om toch maar meer of anders te kunnen doen dan de anderen ... m.a.w. opvallen.

                Als iedereen zich daaraan met een klein beetje gezond verstand houdt, dan zijn er helemaal geen nieuwe regeltjes nodig.

                Binnenkort zijn er zoveel regeltjes dat de mensen gaan reageren dat ze niet alles kunnen lezen en dit de oorzaak van hun "fouten" is

                Er werd zeer bewust gekozen naar een manier om toch maar meer foto's te posten dan toegelaten (bewuste toepassing van een achterpoortje zoals sommigen dit noemen).

                Hoe kun je nu zoveel zitten lullen over iets om toch maar te zeggen dat je MEER mag dan een ander?

                Vanaf morgen rij ik achteruit in de zones 30 ... heb ik een achterpoortje want in de wet staat niet dat je achteruit ook niet te hard mag rijden
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #83
                  Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                  En ik ga hier op BD maar eens een tijdje stoppen want dat "gezeur" heeft echt niets meer met mijn hobby te maken,
                  en deze hobby is nog altijd "fotograferen".
                  Over een paar weken nog maar eens komen kijken of alles weer een beetje "normaal" draait, misschien dat het betere weer anderen ook ertoe aanzet om wat minder achter de PC te zitten en er maar alles neer te schrijven wat in ze opkomt.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #84
                    Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
                    En ik ga hier op BD maar eens een tijdje stoppen want dat "gezeur" heeft echt niets meer met mijn hobby te maken,
                    en deze hobby is nog altijd "fotograferen".
                    Jan, ik ben het volkomen met je eens. Dit gaat eigenlijk gewoon te ver, alhoewel iedereen uiteraard (goede) argumenten heeft omtrent dit punt.
                    Mijn mening is ook dat het om het fotograferen gaat en niet om de regels. Tuurlijk moeten de regels er zijn en nageSTREEFD worden, maar kom op jongens, we zitten hier niet op school. Laten we allemaal nu wat "relaxter" zijn en zorgen dat het leuk blijft en het fotograferen in het middelpunt laten staan.
                    KM 5D, 18-70 3.5-5.6 / 17-70 2.8-4.5 / 28-75 2.8 / 50 2.8 / 75-300 4-5.6 / 2 Gb @ Velbon

                    Comment


                    • #85
                      Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
                      En ik ga hier op BD maar eens een tijdje stoppen want dat "gezeur" heeft echt niets meer met mijn hobby te maken,
                      en deze hobby is nog altijd "fotograferen".
                      Showcase is daar anders nog een goede remedie voor en om dit gezever niet te lezen moet je hier maar 1 topic overslaan
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #86
                        Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                        Showcase is daar anders nog een goede remedie voor en om dit gezever niet te lezen moet je hier maar 1 topic overslaan
                        Niet te serieus op ingaan. Hij had sowieso z'n vakantie al geboekt maar probeert nu het forum een schuldgevoel aan te praten voor als-ie weg is.

                        Comment


                        • #87
                          Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                          Niet te serieus op ingaan. Hij had sowieso z'n vakantie al geboekt maar probeert nu het forum een schuldgevoel aan te praten voor als-ie weg is.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                          Comment


                          • #88
                            Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                            Showcase is daar anders nog een goede remedie voor en om dit gezever niet te lezen moet je hier maar 1 topic overslaan
                            Of anders een nieuwe rubriek: "Vraag het VerSeg"

                            Chris

                            Comment


                            • #89
                              Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
                              En ik ga hier op BD maar eens een tijdje stoppen want dat "gezeur" heeft echt niets meer met mijn hobby te maken,
                              en deze hobby is nog altijd "fotograferen".
                              In de US zeggen ze dan: "...and don't let the door hit your ass on the way out" Ow, en fijne vakantie

                              Comment


                              • #90
                                Re: zelfde regels voor iedereen!!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
                                [VOORSTEL]

                                De +- 250 vzw leden betalen met hun bijdragen een groot stuk van de trafiek en hostig kosten voor al de ruim 10000 forumleden.
                                In ruil daarvoor zou er bvb een leden forum kunnen gecreërd worden waar de regels een beetje soepeler zijn (max ruimte van ..x.. pixels die je mag opvullen naar believen met een max groote van 900 KB (3 x 300 kB).
                                Dit soort Forum zou meerdere forumleden kunnen overhalen om vzw lid te worden.
                                meer vzw leden = meer inkomsten voor de extra trafiek.
                                Dit soort forum bied dan de ruimte aan creatieve ideën (collages, pano's,...) die nu door de strikte BD regels bijna niet aan bod komen.
                                Ook de betere portfolio foto's zouden hier beter tot hun recht kunnen komen (hogere resolutie)

                                [/VOORSTEL]

                                Greetz
                                Zo'n voorstellen zullen het niet halen want je moet 2 soorten inkomsten zien op zo'n forum en dat zijn ledenbijdragen (iedereen weet hoeveel dat die zijn) en reclame-inkomsten van banners (wie weet hoeveel dat opbrengt?). Wanneer je het forum gaat afsplitsen zal dat invloed hebben op de reclame-inkomsten.
                                Dus de vraag zal zijn, kiezen we voor reclame of voorbijdragen.
                                Als de reclame-inkomsten minder zijn dan de ledenbijdragen en mijn blijft kiezen voor reclame dan is er misschien iets anders aan de hand.

                                Comment

                                Working...
                                X