Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe leden met concrete vragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nieuwe leden met concrete vragen

    Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
    Oef, eindelijk iemand die het begrijpt. Ik vind het toch wel grappig hoe mijn eerste post uitgroeit tot iets waar het totaal niet mee te maken heeft.
    Nu niet doen of je neus bloeit, hé
    Je hebt namelijk zelf de aanzet gegeven!
    Je schreef immers eerder in dit topic:
    Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
    Is het misschien daarom handig om te denken aan een afgeschermd deel voor echte BD'rs
    Gr's, Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #47
      Re: Nieuwe leden met concrete vragen

      Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
      Nu niet doen of je neus bloeit, hé
      Je hebt namelijk zelf de aanzet gegeven!
      Je schreef immers eerder in dit topic:

      Gr's, Wim

      misschien lees je niet goed, maar dit heb ik al zelf aangehaald dat ik deze suggestie heb gemaakt in een vorig antwoord. Mij gaat het erom dat mijn startvraag is uitgegroeid naar een 'neven'vraag waarvoor ik een suggestie heb gegeven. Heeft niets te maken met mijn eerste vraag dus

      Greetz, RonnyE

      Comment


      • #48
        Re: Nieuwe leden met concrete vragen

        @Hombre, bedankt voor de toelichting. Als ik het deelforum objectieven open zie ik effectief maar zeven pagina's. Onderaan bij weergave-opties staat er bij mij standaard gesorteerd "vanaf deze maand". Dat was me nog nooit opgevallen. Als ik kies voor "sinds begin" heb ik inderdaad de 76 pagina's. Zou het niet handiger zijn indien men standaard de threads "sinds begin" toont?

        @ RonnyE
        Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
        Heeft niets te maken met mijn eerste vraag dus
        Greetz, RonnyE
        Ik denk niet dat je een vraag gesteld had in je eerste posting maar bon.

        Maar als ik het dus goed begrijp:

        Als je ongevraagd een mailtje krijgt met een misschien directe vraag, is het alle hens aan dek, en wil je het forum laten opsplitsen in een "afgeschermd deel voor echte BD'rs". Als je eveneens ongevraagd een mailtje krijgt van een forumlid van BD die je een broncode heeft geschreven voor je website, heb je er een goede vriend bij.

        Tja...
        Last edited by armani; 27 maart 2006, 00:46.

        Comment


        • #49
          Re: Nieuwe leden met concrete vragen

          Oorspronkelijk geplaatst door armani
          @Hombre, bedankt voor de toelichting. Als ik het deelforum objectieven open zie ik effectief maar zeven pagina's. Onderaan bij weergave-opties staat er bij mij standaard gesorteerd "vanaf deze maand". Dat was me nog nooit opgevallen. Als ik kies voor "sinds begin" heb ik inderdaad de 76 pagina's. Zou het niet handiger zijn indien men standaard de threads "sinds begin" toont?

          @ RonnyE


          Ik denk niet dat je een vraag gesteld had in je eerste posting maar bon.

          Maar als ik het dus goed begrijp:

          Als je ongevraagd een mailtje krijgt met een misschien directe vraag, is het alle hens aan dek, en wil je het forum laten opsplitsen in een "afgeschermd deel voor echte BD'rs". Als je eveneens ongevraagd een mailtje krijgt van een forumlid van BD die je een broncode heeft geschreven voor je website, heb je er een goede vriend bij.

          Tja...

          Hey proficiat , je leest mijn blog

          Ten eerste: ik vraag niet alle hens aan dek en een opsplitsing van het forum "omdat ik een ongevraagde mail krijg"


          Ten tweede: inderdaad heb ik er een goede vriend bij die me geholpen heeft met de openingspagina van mijn homepage (goed gelezen), maar die vriend was niet 1 dag lid op het forum en ook ik niet.

          Greetz, RonnyE

          ps. voor mij mag het onderwerp en de reacties gesloten worden, blijkbaar voelt men zich aangevallen.

          Comment


          • #50
            Re: Nieuwe leden met concrete vragen

            Oorspronkelijk geplaatst door armani
            Mannen mannen mannen toch. Menen jullie dat nu echt allemaal wat jullie hier schrijven?

            Wat een onverdraagzaamheid, wat een arrogantie.
            Een oud gezegde: De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet......is dat hier niet een beetje van toepassing.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

            Comment


            • #51
              Re: Nieuwe leden met concrete vragen

              Oorspronkelijk geplaatst door armani
              @Hombre, bedankt voor de toelichting. Als ik het deelforum objectieven open zie ik effectief maar zeven pagina's. Onderaan bij weergave-opties staat er bij mij standaard gesorteerd "vanaf deze maand". Dat was me nog nooit opgevallen. Als ik kies voor "sinds begin" heb ik inderdaad de 76 pagina's. Zou het niet handiger zijn indien men standaard de threads "sinds begin" toont?
              Neen, toch niet voor de regelmatige bezoeker van het forum. Als je kiest voor "sinds begin" moet je tekens álle pagina's gaan binnenhalen van de server, dat is een enorme verhoging van datatraffiek plus een tragere opbouw van de webpagina's terwijl je in 99% van de gevallen niet verder dan de lopende week gaat lezen.
              Zoekopdrachten gaan vanzelfsprekend verder kijken dan de ingestelde periode.

              De meeste actieve forumleden die quasi dagelijks inloggen kunnen best de weergave opties instellen op "één week".
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #52
                Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                Laat de zon toch voor iedereen schijnen...
                "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

                Comment


                • #53
                  Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                  Neen, toch niet voor de regelmatige bezoeker van het forum. Als je kiest voor "sinds begin" moet je tekens álle pagina's gaan binnenhalen van de server, dat is een enorme verhoging van datatraffiek plus een tragere opbouw van de webpagina's terwijl je in 99% van de gevallen niet verder dan de lopende week gaat lezen.
                  Zoekopdrachten gaan vanzelfsprekend verder kijken dan de ingestelde periode.

                  De meeste actieve forumleden die quasi dagelijks inloggen kunnen best de weergave opties instellen op "één week".
                  Ok Hombre, nu snap ik het. Het is juist dat die weergave-opties daar zo onopvallend onderaan staan. Maar nu weet ik het Misschien toch tijd voor een brilleke

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                    Oorspronkelijk geplaatst door armani
                    Ok Hombre, nu snap ik het. Het is juist dat die weergave-opties daar zo onopvallend onderaan staan. Maar nu weet ik het Misschien toch tijd voor een brilleke
                    Ge moogt de mijne hebben,ik moet toch ne nieuwe kopen.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                      Ge moogt de mijne hebben,ik moet toch ne nieuwe kopen.
                      Is het een brilleke met L -glazen?
                      Anders moet ik het niet hebben

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                        Oorspronkelijk geplaatst door armani
                        Is het een brilleke met L -glazen?
                        Anders moet ik het niet hebben
                        Ja,met armani montuur....
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                          Om toch even op de oorsponkelijk vraag te antwoorden :
                          Nee, ik heb dat soort niet echt correcte vragen nog niet gekregen.

                          Maar ik zou met zo'n vraag ook geen probleem hebben. Het antwoord kan ja of nee zijn, afhankelijk van wat ik ervan vind. Daarmee is alles gezegd.

                          Hoe langer hoe meer mensen beschouwen internet als een reuzegrote bron van informatie die veelal gratis te verkrijgen is. Dit soort vragen zal in de toekomst dus niet in aantal afnemen...

                          En in verband met het daarop volgende deel van de discussie :
                          Ik heb er 20 jaar analoge (amateur-) fotografie op zitten en pas eind vorig jaar digitaal begonnen. Dankzij de antwoorden die ik kreeg op mijn eerste twee/drie (domme) vragen hier, heb ik heel snel bij het digitale gebeuren aansluiting gevonden en een goede keuze voor een camera kunnen maken. Dank aan de mensen die me toen geantwoord hebben !

                          Ik kan jullie in elk geval verzekeren dat ik nu geen lid zou zijn van BD, en dat ik hier ook geen derde post geplaatst zou hebben, als ik op mijn eerste twee vragen als antwoord "gebruik de zoekfunctie maar eens" gekregen zou hebben. Ook al is het mogelijk niet onvriendelijk bedoeld, het kan wel heel bot over komen. Ofwel help je iemand, ofwel zwijg je beter vind ik.
                          Ofwel post je iets in de zijn van: "via de zoekfunctie kan je onder andere dit terugvinden <<xxxxxxxx>>" en geef je dus meteen een deel van het antwoord terwijl je terloops wijst op het bestaan van de zoekfunctie. Zou in elk geval vriendelijker over komen.

                          Ik kan jullie verzekeren dat niet iedereen meteen stil staat bij een zoekfunctie als hij/zij na het registeren nog maar pas op een forum terecht komt zoals BD, waar en masse posts verschijnen in heel wat verschillende rubrieken. De meesten beginnen nu eenmaal eerst gretig in de informatiebak te graaien in plaats van eerst de structuur/het grotere geheel te bekijken en te zien hoe daar iets zinvols mee te doen.
                          Sommigen weten in zo'n forum heel snel de weg te vinden, maar voor anderen gaat dit een stuk moeizamer, oa afhankelijk van de tijd die op internet en fora doorbrachten tot dan toe.

                          In twee zinnen wil ik eigenlijk gewoon zeggen: hou het plezant voor iedereen, ook voor beginners. Dat is de beste garantie voor een leuke toekomst van dit forum.

                          Over het algemeen vind ik het hier trouwens best goed .
                          Last edited by K-2; 1 april 2006, 21:35.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                            ...Ik kan jullie in elk geval verzekeren dat ik nu geen lid zou zijn van BD, en dat ik hier ook geen derde post geplaatst zou hebben, als ik op mijn eerste twee vragen als antwoord "gebruik de zoekfunctie maar eens" gekregen zou hebben...
                            hehe... dit is niet slecht bedoeld, maar kon het niet laten...

                            Dit was je 2e vraag... en wat kreeg je als antwoord...
                            http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=92315
                            en lid blijven hé... (ik kon het echt ni laten...)

                            Lesley.
                            -=- Light is the key...

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nieuwe leden met concrete vragen

                              Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                              hehe... dit is niet slecht bedoeld, maar kon het niet laten...

                              Dit was je 2e vraag... en wat kreeg je als antwoord...
                              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=92315
                              en lid blijven hé... (ik kon het echt ni laten...)

                              Lesley.
                              Hey Lesley, geen probleem. Ik wist trouwens dat dit ging komen...
                              Je hebt trouwens zeker ook gezien dat er op net hetzelfde moment ook een tweede reactie op mijn (domme) vraag was, met een iets gemakkelijker antwoord voor de beginner
                              En het feit dat op de eerste vraag ook al een gewoon antwoord gevolgd was, betekende al heel wat.

                              Fijne nacht nog
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #60
                                concrete vraag

                                Ik heb er misschien over weg gelezen, maar waar zit nu juist de grens tussen Junior Members, Members en Senior Members?
                                Heeft dit enkel te maken met het aantal berichten van een lid, of komen er ook nog andere factoren bij kijken?
                                David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                                Comment

                                Working...
                                X