Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Makro Vilvoorde toont BD foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Makro Vilvoorde toont BD foto's

Is dit om te lachen of wat?.

Velen posten hier foto’s om te lezen hoe goed een ander ze wel vind .Anderen om te leren.
    Nu de foto’s in H.O.F. zijn er niet om te leren maar om te laten hoe goed ze wel zijn of zouden moeten zijn .Maar dat laatste is een andere materie . Nu kan iedereen die het wil deze foto’s bekijken en in huishoudelijk kring mee doen wat hij of zij wil . Meermaals heb ik aan mensen de link gegeven waar je deze prachtige foto’s kan bekijken. Dat is wel de laatste keer dat ik dat gedaan heb hoor . En maak BD dan ook maar enkel voor betalende leden en laat de foto’s uit de HOF ook maar alleen toegankelijk voor die leden. Ik denk( en nu haal ik me hoogstwaarschijnlijk een hoop miserie op mij maar kan me geen donder schelen ) er zijn er hier velen die het wat hoog in hun bolleke hebben . Je foto’s staat dan in HOF iedereen kan ze bewonderen en nu laat iemand die zelfde foto’s zien aan mensen die ze anders ook kunnen zien en iedereen vind dat hier precies broodroof .?????????. Maar als diezelfde mensen een monitor gaan kopen willen zie die wel in actie zien en van alles en nog wat kunnen bewonderen alvorens te kopen. Brengen die dan zelf een cd mee met hun eigen foto’s op om te vergelijken ????. verkoopt makro deze foto’s neen toch .Staan deze foto’s in de folder neen toch . Mensen aub toch, en neen ik werk niet bij Makro en neen er staan geen foto’s van mij in HOF en neen ik heb daar geen problemen mee . Maar als ik hier een foto zet en iedereen mag die zien want ik zet ze hier .Wat kan mij dat dan schelen dat morgen half België die ziet.

Maak dan foto’s en laat ze enkel thuis zien aan vrienden of familie zoals vroeger met uw albumke .

Ik vraag mij af een fotograaf die zijn foto’s in de etalage zet die kan toch ook iedereen zien of niet soms .

Groetjes
    Henri
    Groetjes
    http://www.vehe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri
      Is dit om te lachen of wat?.

Velen posten hier foto’s om te lezen hoe goed een ander ze wel vind .Anderen om te leren.
      Nu de foto’s in H.O.F. zijn er niet om te leren maar om te laten hoe goed ze wel zijn of zouden moeten zijn .Maar dat laatste is een andere materie . Nu kan iedereen die het wil deze foto’s bekijken en in huishoudelijk kring mee doen wat hij of zij wil . Meermaals heb ik aan mensen de link gegeven waar je deze prachtige foto’s kan bekijken. Dat is wel de laatste keer dat ik dat gedaan heb hoor . En maak BD dan ook maar enkel voor betalende leden en laat de foto’s uit de HOF ook maar alleen toegankelijk voor die leden. Ik denk( en nu haal ik me hoogstwaarschijnlijk een hoop miserie op mij maar kan me geen donder schelen ) er zijn er hier velen die het wat hoog in hun bolleke hebben . Je foto’s staat dan in HOF iedereen kan ze bewonderen en nu laat iemand die zelfde foto’s zien aan mensen die ze anders ook kunnen zien en iedereen vind dat hier precies broodroof .?????????. Maar als diezelfde mensen een monitor gaan kopen willen zie die wel in actie zien en van alles en nog wat kunnen bewonderen alvorens te kopen. Brengen die dan zelf een cd mee met hun eigen foto’s op om te vergelijken ????. verkoopt makro deze foto’s neen toch .Staan deze foto’s in de folder neen toch . Mensen aub toch, en neen ik werk niet bij Makro en neen er staan geen foto’s van mij in HOF en neen ik heb daar geen problemen mee . Maar als ik hier een foto zet en iedereen mag die zien want ik zet ze hier .Wat kan mij dat dan schelen dat morgen half België die ziet.

Maak dan foto’s en laat ze enkel thuis zien aan vrienden of familie zoals vroeger met uw albumke .

Ik vraag mij af een fotograaf die zijn foto’s in de etalage zet die kan toch ook iedereen zien of niet soms .

Groetjes
      Henri
      Reactie ga je toch krijgen! Maar ik geef je 200% procent gelijk!
      Makro overtreedt volgens mij geen enkele regel. Het zou natuurlijk netter geweest zijn als ze dat hadden meegedeeld aan BD.

Sommige denken hier precies geld uit te slaan adv 1 foto! Als je geld wilt verdienen ga dan werken als pro fotograaf of biedt je foto's aan bij een stock bedrijf. Trouwens de foto's die hier gepost worden zijn door de fotograaf zelf erop gegooid en hierbij ook openbaar gemaakt! Vermits het forum voor iedereen zichtbaar is.

Zoals ik al op voorhand zei, als Makro een list gemaakt heeft met alle urls van de .jpg's in de HOF en deze laat loaden at random is er zeker niets aan de hand. Niet elke pc daar zal internet hebben en daarom zullen ze de foto's lokaal opslaan. Hier op de site staat nergens dat je de jpg's niet mag saven! Anders zouden ze hier wel beveiligd zijn tegen opslaan op HD.

Ik ken genoeg van copyright vermits ik veel reclame films maak voor nationale tv. Daar moet ik elke foto die ik gebruik respecteren of betalen. Tenzij ik ze zo edit dat je het niet meer kan onderscheiden van het origineel.
      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
        Makro overtreedt volgens mij geen enkele regel.
        Ik ken genoeg van copyright vermits ik veel reclame films maak voor nationale tv. Daar moet ik elke foto die ik gebruik respecteren of betalen.
        DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
          Bij een reclame film link je de bewuste foto aan het product!
          Zoals Pfaff bij bingogoal hoort!

Dat is hier niet het geval. De foto's dienen puur als illustratie van de beeldkwaliteit. Een groot verschil.
          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

De foto's dienen puur als illustratie van de beeldkwaliteit. Een groot verschil.
            ...maar zonder toestemming van de maker van de foto. Daarbovenop komt nog dat de foto "gebruikt" wordt voor een commerciële activiteit, nl het verkopen van beeldschermen. We zijn toch niet zo naief om te denken dat makro hier de foto an sich wil showen.

Wat jij zegt is dat Makro een CD van Clouseau mag copiëren en afspelen om de geluidskwaliteit van zijn hifi ketens te demonstreren en daar dan bovenop ook nog geen Sabam op betalen. Of begrijp ik dit verkeerd?
            Last edited by DigiCam; 23 maart 2006, 19:23.
            DigiCam

Comment

Hallo,

De enige bedoeling vanuit BD was Makro erop attent te maken dat ze de foto's gebruikt hebben zonder enige vorm van toestemming.
              Een winkel is toch een openbare plaats - en daar gelden de auteursrechten dus ook.
              De reactie van BD naar Makro toe was in geen enkele wijze gerelateerd aan het verkrijgen van enige compensatie - op gelijk welke wijze dan ook en voor gelijk wie. De enige bedoeling was er hun op attent te maken.

Als ze op hun schermen de BD website zetten, dan is dat toch een verschil met foto's downloaden en ze dan laten zien

Vandaag is er reactie gekomen van Makro waarin de afdelingsverantwoordelijke ruiterlijk en op een zeer beleefde en professionele wijze toegeeft dat er inderdaad fouten zijn gemaakt.
              Makro biedt dan ook zijn verontschuldigingen aan.

Voor wat ons betreft, case closed ...
              De zaak is opgelost zoals het hoort
              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Voilà, hier hebben we iets aan. Ik denk trouwens dat de meesten onder vooral met het gevoel zaten dat Makro op zijn minst toestemming had kunnen vragen. Ik ben ervan overtuigd dat de auteurs (en BD) het gebruik wellicht zonder uitzondering en zonder vergoeding hadden toegestaan mocht de vraag gesteld zijn. Fijn van Makro dat ze tenminste de moeite nemen om te reageren en fijn dat ze BD én een amateurfotograaf au serieux nemen.
                DigiCam

Comment

[QUOTE=DigiCam]...maar zonder toestemming van de maker van de foto. Daarbovenop komt nog dat de foto "gebruikt" wordt voor een commerciële activiteit, nl het verkopen van beeldschermen. We zijn toch niet zo naief om te denken dat makro hier de foto an sich wil showen.QUOTE]

Neen aan hun klanten en diezelfde klanten kunnen die foto's hier ook gratis en voor niets zien .Wat is dan het verschil??????.
                  Last edited by Henri; 23 maart 2006, 20:14.
                  Groetjes

Comment

[QUOTE=Henri]
                    ...maar zonder toestemming van de maker van de foto. Daarbovenop komt nog dat de foto "gebruikt" wordt voor een commerciële activiteit, nl het verkopen van beeldschermen. We zijn toch niet zo naief om te denken dat makro hier de foto an sich wil showen.QUOTE]

Neen aan hun klanten en diezelfde klanten kunnen die foto's hier ook gratis en voor niets zien .Wat is dan het verschil??????.
                    het comerciele aspect denk ik.
                    Zij gebruiken deze fotos om hun waar aan te prijzen en de kwaliteid van het produkt wat in de verf te zetten.
                    Dat ze zelf hun eigen fotos daarvoor gebruiken he, maar het zijn ook geen krakken als het op foto techniek aankomt.
                    Ben daar eens indertijd inlichtingen gaan vragen en ze wisten bijgod niet welk opslagmedium een canon eos 300D gebruikte

Grts
                    Formatje

Comment

De foto's staan hier in hun context... onder naam van de auteur. Bij Makro stonden ze los van hun context. Dat is naar mijn idee het grote verschil. Het is zoals Jaja al schreef.. dat ze de website van bd op hun schermen tonen. Dan blijft de copyright ongeschonden.

Comment

[QUOTE=Formatje13]
                        Ben daar eens indertijd inlichtingen gaan vragen en ze wisten bijgod niet welk opslagmedium een canon eos 300D gebruikte
                        't is nu niet om de makro-verkopers hier vrij voor te pleiten, maar dat heb ik zelfs al meegemaakt in een gereputeerde fotozaak... En nog wel erger dan dat... Je zult maar eens de achteloze consument zijn die gewoon op zoek is naar een camera...
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                          Voor wat ons betreft, case closed ...
                          De zaak is opgelost zoals het hoort
                          Jaja
                          Zo is het! Prima werk Jaja en BD

@ Henri: Je reactie illustreert dat iedereen anders kijkt t.a.v. "intellectueel eigendom". En ik respecteer je mening evengoed als die van de mensen die vonden dat Makro hier te ver ging.
                          Maar ik heb het wel moeilijk met je stelling dat diegenen die respect vragen voor hun copyright het hoog in de bol hebben.
                          Ja, ik sta er op dat mensen die mijn foto's wensen te gebruiken dat vragen. Niet uit pretentie. Voor mij is dit gewoon elementaire beleefdheid. That's all.

Om Jaja te citeren: case closed. De zaak is opgelost zoals het hoort.
                          Meer foto's op mijn website

Comment

Voilà, hier hebben we iets aan.
                            Het zal wel aan mij liggen maar ik snap niet wat je daar nu aan hebt ...
                            Je verliest niets, wint niets, hebt niet meer of minder last of inkomsten ...
                            Gewoon het gedacht dat ze weg zijn?

Fijn van Makro dat ze tenminste de moeite nemen om te reageren en fijn dat ze BD én een amateurfotograaf au serieux nemen.
                            Dat is wat jij er van maakt ... ik denk eerder dat ze gewoon uit beleefdheid geantwoord hebben en voor de rest denken dat we een bende zeveraars zijn ...
                            Nu eerlijk mijn idee ... copyright even opzij gelaten ... ik durf in de Makro niet hardop meer zeggen dat ik lid ben van BD zelle ...

Om nog verder te gaan ...
                            Er zijn zoveel plaatsen waar men normaal zelfs geen foto's mag nemen en waar eenieder hier content is als ze er via via eens binnen geraken om dit toch te kunnen doen. Als ze allen zo pietjejuist zouden zijn, dan werd 1/4 van de hier geplaatste foto's niet eens gepost. Foto's die hier niet in huiskring worden getoond maar openbaar worden gesteld om (eveneens) de BD-site te sieren ...

En dit heeft niets te maken met gelijk hebben of niet hé ...
                            Last edited by VerSeg; 24 maart 2006, 01:12.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

@ Pendragon

Wat ik hiermee wil zeggen Pendragon is dat er hier al dadelijk met allerlei instantie's word gedreigd hier foto's worden weggehaald ,terwijl heel wat problemen met enkele simpel woorden kunnen opgelost worden. En ook ik heb respect voor een ander zijn mening maar de manier waarop men zijn of haar (rechten) wil doen gelden steken mij enorm tegen. Als je buur zijn tv wat te hard zet ga je dan direct de politie bellen of spreek je hem er eerst eens op een beleefde manier over aan ?.

Ik moet op mijn werk toezien dat 10 mensen hun werk naar behoren uitvoeren en geregeld loopt er eens iets mis . Als ik dan begin te roepen en te dreigen bereik ik helemaal niets . Dan verlies ik ook op termijn mijn betere mensen en kan ik het allemaal zelf doen.
                              Groetjes

Comment

Working...
                              X