Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Makro Vilvoorde toont BD foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Makro Vilvoorde toont BD foto's

In kader van naambekendheid van BD, is het misschien een idee dat dergelijke fotos enkel gepost mogen worden mits duidelijke vermelding van de bron en auteur?

Zo krijgt BD en de auteur wat erkenning.

Wat niet wil zeggen dat Makro niet beboet mag worden.

De brave burger mag niks illegaal doen, en kapitalisten kunnen dit zonder te worden?

Misschien kan Makro als sponsor fungeren?

Comment

Als ik betrokken fotograaf was, ik liet het hier bij voor de eer

Morgen krijgt MAKRO weet van de klachten, zij stoppen gewoon de slideshows, weg bewijs, het gaat hier niet om een gedrukte publicatie hé, je hebt niets meer in handen dan een getuigenis. Dan moet je nog een zaak aanspannen BD versus MAKRO, wie heeft het meeste centjes en de beste advocaten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
        Als er een minderjarige een paar dagen geleden opgepakt wordt en ter beschikking gesteld van de jeugdrechter omdat hij auteursrechterlijk beschermd werk illegaal copieert, dan heeft een argeloze fotograaf evenveel recht op gepaste actie waneer een zo gekend bedrijf als Makro hier in de fout gaat.
        Daar ben ik het wel mee eens zolang diezelfde argeloze fotograaf ook geen illegale Windows en Photoshop op zijn / haar PC heeft staan. Anders is het wel een beetje hypocriet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
          Daar ben ik het wel mee eens zolang diezelfde argeloze fotograaf ook geen illegale Windows en Photoshop op zijn / haar PC heeft staan. Anders is het wel een beetje hypocriet.
          Voila

Comment

@ Hermen: Je hebt hier wat op gang geschoten nietwaar Allez, we weten weer waar over gesproken morgen op het werk

Ja wat doe je in zo'n geval? Ik heb nogal mixed feelings over dit gebeuren.
            Enerzijds ben ik gevleid dat mijn foto's blijkbaar de moeite zijn om te downloaden en illegaal te gebruiken

Anderzijds heb ik het er wel moeilijk mee gezien mijn foto ongevraagd gebruikt wordt voor commerciële doeleinden. Er zijn al meerdere mensen (bv. natuurpunt) die mij gevraagd hebben om deze of gene foto te mogen gebruiken voor een presentatie over vlinders of insecten. En dat heb ik nog nooit geweigerd. Maar niet vragen en dan nog commercieel gebruiken, dat zit me toch niet lekker.

Is het tijd voor een mars op Brussel? Moeten we nu de toegangswegen tot alle Makro-vestigingen gaan blokkeren?

Gelijk heb je
            Maar bij mij is al die software wel officieel. Mag ik dan met een gerust geweten vragen stellen bij het ge(mis?)bruik van mijn intellectueel eigendom als amateur? Of ben ik stom geweest om te betalen voor die licenties?
            Last edited by pendragon; 19 maart 2006, 17:47.
            Meer foto's op mijn website

Comment

Als hij illegale programma's heeft staan, is hij geen argeloze fotograaf, maar een fotograaf die illegale software gebruikt. Als je het gebruikt, moet je betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                Of ben ik stom geweest om te betalen voor die licenties?
                Nee, juist niet. Anders had je geen poot om op te staan...

Comment

Voila zie, je hebt gelijk dat het wellicht zover gekomen is dat men er per definitie al van uitgaat dat iedere modale computergebruiker illegaal download. Misschien is dat wel zo, maar daarom moet men een bedrijf dat uit winstoverwegingen de auteursrechten met de voeten treed nog niet zijn gang laten gaan.
                  Net als men ervan uitgaat dat elke Belg iets in't zwart doet, centen in Luxemburg staan heeft, een illegale versie van Office op zijn pc heeft geïnstalleerd enz. Ik bestrijd met klem dat - omdat men denkt dat iedereen het doet - dit een vrijgeleide is om een bedrijf als Makro zomaar te laten verder doen.
                  Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                  Morgen krijgt MAKRO weet van de klachten, zij stoppen gewoon de slideshows, weg bewijs, het gaat hier niet om een gedrukte publicatie hé, je hebt niets meer in handen dan een getuigenis. Dan moet je nog een zaak aanspannen BD versus MAKRO, wie heeft het meeste centjes en de beste advocaten ?
                  Ik denk dat een rechtzaak niets uithaalt. Maar voor één enkel negatief persbericht is men bij een dergelijk bedrijf zeker even gevoelig dan voor één in de annoniemiteit gevoerde rechtzaak. Trouwens op BD zitten minstens enkele honderden Makro klanten.
                  Last edited by DigiCam; 19 maart 2006, 19:20.
                  DigiCam

Comment

Voila zie, je hebt gelijk dat het wellicht zover gekomen is dat men er per definitie al van uitgaat dat iedere modale computergebruiker illegaal download. Misschien is dat wel zo, maar daarom moet men een bedrijf dat uit winstoverwegingen de auteursrechten met de voeten treed nog niet zijn gang laten gaan.
                    Net als men ervan uitgaat dat elke Belg iets in't zwart doet, centen in Luxemburg staan heeft, een illegale versie van Office op zijn pc heeft geïnstalleerd enz. Ik bestrijd met klem dat - omdat iedereen het doet - dit een vrijgeleide is om een bedrijf als Makro zomaar te laten verder doen.
                    Eigenlijk heeft hij gelijk hé, MAKRO zijn Hollanders en die moeten uit de Belgische foutmarge blijven

Sorry noorderburen, grapje

Comment

Ik weet niet wie er per definitie al van uitgaat... Feit is wel dat de Makro als bedrijf niks verkeerd doet - het zijn namelijk de werknemers van zo'n bedrijf. En als die thuis een bepaalde opvatting hebben over goed / fout qua andermans eigendommen, tja, dan nemen ze dat mee naar hun werk ook he. En dan kunnen zulke dingen gebeuren.

In dat licht slaat
                      Oorspronkelijk geplaatst door Carlos63
                      De brave burger mag niks illegaal doen, en kapitalisten kunnen dit zonder te worden?
                      ook helemaal nergens op. Het zijn bepaalde gewone werknemers binnen zo'n bedrijf die op het idee komen en denken dat het allemaal wel mag. Thuis zijn die de 'brave burger' waar over gesproken wordt.

Comment

- omdat men denkt dat iedereen het doet - dit een vrijgeleide is om een bedrijf als Makro zomaar te laten verder doen.

Bwa, we zitten hier zonder meer te weten, direct op een bedrijf als makro bezig. Maar wie zegt er, dat het bedrijf hiervan op de hoogte is ? Dit kan gewoon een werknemer zijn, die deze slide show erop gezet heeft, zonder eigenlijk verder na te denken.....

Ipv van direct over rechtzaken e.d. te beginnen, gewoon eerst eens een vriendelijk mailtje sturen, om te zien of het bedrijf hier wel van op de hoogte is..... Kan gewoon weer een arm personeels lid zijn, die gedaan heeft om goed te doen.... zonder er verder bij na te denken..... iedereen maakt fouten... Dus gewoon informeren kan geen kwaad.
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

Makro doet misschien als bedrijf niets verkeerds, maar de Makro treedt hier blijkbaar ook niet tegen op. Dus in die zin is de Makro weer wel verkeerd bezig als zij het illegaal gebruiken van andermans foto's in welke vorm dan ook toestaat.
                          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                          --------

Comment

Nee, juist niet. Anders had je geen poot om op te staan...
                            Wat een onzin. Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm
                              Bwa, we zitten hier zonder meer te weten, direct op een bedrijf als makro bezig. Maar wie zegt er, dat het bedrijf hiervan op de hoogte is ? Dit kan gewoon een werknemer zijn, die deze slide show erop gezet heeft, zonder eigenlijk verder na te denken.....
                              Natuurlijk, maar stel dat deze medewerker zonder het zogenaamd te beseffen een illegale versie van één of andere software op de pc zet - louter en alleen als demo. Of om zijn hifi-ketens te demonstreren een illegale copie van een cd in de cd speler heeft zitten? Ik veronderstel dat men bij Makto toch niet zo naief is dat men hier geen bedrijfspolicy over heeft.

Wat ik maar wil aangeven is dat men de laatste tijd zoveel heisa maakt rond mp3 downloaden, cd's copiëren, software copiëren dat het auteursrecht van de fotograaf maar als een onbenullig iets bekijkt.
                              DigiCam

Comment

Wat heb je aan bedrijfspolicy als je er niets mee doet? Juist als het bedrijf hierover een beleid heeft (en ik denk dat dat wel het geval is) moet de bedrijfsleider / filiaalleider hiertegen optreden.
                                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                                --------

Comment

Working...
                                X