Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Agreed, de Phantom II blijft een uniek ding. De sluitertijd lager (starten op 1/250 bijvoorbeeld) zou veel meer dynamiek geven. It just asks for a lower shutter speed in my opinion...
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Vind het toch een mooie gevarieerde reeks. Blijft idd een prachtig vliegtuig die Phantom.
Wat betreft het krappe kader. Ik vrees dat als je bv bij de laatste naast vliegtuig en parachute (die toch essentieel is ) nog een ruimer kader neemt je toch met een klein vliegtuigje zal overblijven op deze afstand.
Snelheid erin brengen met enkel lucht op de achtergrond ( foto 1 & 2 ) lijkt mij ook moeilijk. Foto's van jets met enkel lucht op de achtergrond lijken bijna steeds nogal statisch vind ik. En bij de laatste zou ik er niet van verschieten dat het vliegtuig bijna zo goed als stil staat ( parachute blijft lang opgespannen bij het uitbollen ). Maar dat weet de fotograaf beter.
Bij de eerste foto is de belichting goed onder controle, gevaarlijk met die blinkende neus.
Iets dichterbij kunnen staan had wellicht beter geweest IMO, maar dat hebben we niet te kiezen he.
Vind het toch een mooie gevarieerde reeks. Blijft idd een prachtig vliegtuig die Phantom.
Wat betreft het krappe kader. Ik vrees dat als je bv bij de laatste naast vliegtuig en parachute (die toch essentieel is ) nog een ruimer kader neemt je toch met een klein vliegtuigje zal overblijven op deze afstand.
Snelheid erin brengen met enkel lucht op de achtergrond ( foto 1 & 2 ) lijkt mij ook moeilijk. Foto's van jets met enkel lucht op de achtergrond lijken bijna steeds nogal statisch vind ik. En bij de laatste zou ik er niet van verschieten dat het vliegtuig bijna zo goed als stil staat ( parachute blijft lang opgespannen bij het uitbollen ). Maar dat weet de fotograaf beter.
Bij de eerste foto is de belichting goed onder controle, gevaarlijk met die blinkende neus.
Iets dichterbij kunnen staan had wellicht beter geweest IMO, maar dat hebben we niet te kiezen he.
Mvg
Gert
Oke ik zal hier maar even op reageren. Een ruimer kader vind ik persoonlijk niet echt mooi. Ik hou er zelf van het vliegtuig groot in beeld te hebben, maar natuurlijk niet net randje randje. Zoals ik op foto 1 heb weergegeven zit ongeveer ook mijn max. Krapper in het kader dan dat wil ik liever zelf ook niet.
Bij foto 3 was dat inderdaad zoals je al zei het vliegtuig bijna tot stilstand gekomen. Wij stonden aan het eind van de baan en de kist reed vlak bij zijn afslag. Hij reed dus al met ongeveer taxisnelheid. De kist was hier aan het draaien om zijn chute eraf te blazen en verder naar het platform te rijden om de pinnetjes terug in het vliegtuig te plaatsen.
En inderdaad dichter bij staan was mooier geweest maar helaas konden we niet dichter bij komen omdat we hier op het punt stonden waarbij je het dichtst op de vliegtuigen stond.
Comment