Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Dagje vliegtuigspotten op Wittmund
Collapse
X
-
-
Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund
Zo das dan goed voor 3 dagen posten, lees eerst de forumregeltjes eens door.Max 3 foto's per topic en 1 zelfde topic per dagJe kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
www.cromagnonman.be
-
Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund
De eerste mist wat scherpte, heb je ze verscherpt na het verkleinen, is toch wel nodig.
Ook staan ze nogal krap in het kaderJe kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
www.cromagnonman.be
Comment
-
Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund
Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk berichtDe eerste mist wat scherpte, heb je ze verscherpt na het verkleinen, is toch wel nodig.
Ook staan ze nogal krap in het kader
zo´n f4 phantom blijft toch een heel speciaal vliegtuig...
Comment
-
Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund
mooie beelden maar er zit helemaal geen snelheid in.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund
Agreed, de Phantom II blijft een uniek ding. De sluitertijd lager (starten op 1/250 bijvoorbeeld) zou veel meer dynamiek geven. It just asks for a lower shutter speed in my opinion...Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Comment
-
Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund
Vind het toch een mooie gevarieerde reeks. Blijft idd een prachtig vliegtuig die Phantom.
Wat betreft het krappe kader. Ik vrees dat als je bv bij de laatste naast vliegtuig en parachute (die toch essentieel is ) nog een ruimer kader neemt je toch met een klein vliegtuigje zal overblijven op deze afstand.
Snelheid erin brengen met enkel lucht op de achtergrond ( foto 1 & 2 ) lijkt mij ook moeilijk. Foto's van jets met enkel lucht op de achtergrond lijken bijna steeds nogal statisch vind ik. En bij de laatste zou ik er niet van verschieten dat het vliegtuig bijna zo goed als stil staat ( parachute blijft lang opgespannen bij het uitbollen ). Maar dat weet de fotograaf beter.
Bij de eerste foto is de belichting goed onder controle, gevaarlijk met die blinkende neus.
Iets dichterbij kunnen staan had wellicht beter geweest IMO, maar dat hebben we niet te kiezen he.
Mvg
Gert
Comment
-
Re: Dagje vliegtuigspotten op Wittmund
Oorspronkelijk geplaatst door pre Bekijk berichtVind het toch een mooie gevarieerde reeks. Blijft idd een prachtig vliegtuig die Phantom.
Wat betreft het krappe kader. Ik vrees dat als je bv bij de laatste naast vliegtuig en parachute (die toch essentieel is ) nog een ruimer kader neemt je toch met een klein vliegtuigje zal overblijven op deze afstand.
Snelheid erin brengen met enkel lucht op de achtergrond ( foto 1 & 2 ) lijkt mij ook moeilijk. Foto's van jets met enkel lucht op de achtergrond lijken bijna steeds nogal statisch vind ik. En bij de laatste zou ik er niet van verschieten dat het vliegtuig bijna zo goed als stil staat ( parachute blijft lang opgespannen bij het uitbollen ). Maar dat weet de fotograaf beter.
Bij de eerste foto is de belichting goed onder controle, gevaarlijk met die blinkende neus.
Iets dichterbij kunnen staan had wellicht beter geweest IMO, maar dat hebben we niet te kiezen he.
Mvg
Gert
Bij foto 3 was dat inderdaad zoals je al zei het vliegtuig bijna tot stilstand gekomen. Wij stonden aan het eind van de baan en de kist reed vlak bij zijn afslag. Hij reed dus al met ongeveer taxisnelheid. De kist was hier aan het draaien om zijn chute eraf te blazen en verder naar het platform te rijden om de pinnetjes terug in het vliegtuig te plaatsen.
En inderdaad dichter bij staan was mooier geweest maar helaas konden we niet dichter bij komen omdat we hier op het punt stonden waarbij je het dichtst op de vliegtuigen stond.
Comment
Comment