Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Je staat duidelijk niet open voor opbouwende kritiek. Ik vraag me dan wel af tot welk doel je je foto's hier neerpoot.
    Veel plezier nog.
    showcase is toch in de eerste plaats om te SHOWEN. Kritiet mag natuurlijk, maar dwangmatige kritiek zoals jij hem uit kan ik niet meteen apprecieren. Ik had eerder al gezegd dat ik benieuwd was naar jou manier van werken, en toch blijf jij zeggen dat ik niet open sta voor opbouwende kritiek. Lees dan wat beter want ik sta wel degelijk daarvoor open.

    De vele zeer positieve reacties hier in mijn topic bewijzen toch meer dan genoeg dat er mensen zijn die mijn foto's wel degelijk mooi vinden? Kan je er dan niet tegen dat ik positieve reacties krijg terwijl jij het helemaal geen mooie foto's vindt?
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #32
      Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht

      Secundo: De twee belangrijkste elementen in de fotografie: belichting en compositie. Waar je het vandaan haalt dat dat bij dit soort bewerkingen belangrijker is dan bij 'gewone' fotografie (what the hell is dan gewone fotografie?) is mij een raadsel. Ik noem dit trouwens geen foto's meer, al is een foto wel de basis ervan.

      verder zou een cursus fotografie in plaats van een open geest ook kunnen helpen.

      belichting en compositie: niet elke foto leent zich er toe om een over-the-top HDR te maken.
      over-the-top HDR komt bij sommige onderwerpen veel beter uit dan bij andere.
      Als je vertrekt van het idee, ik ga een hdr maken, stel je andere belichting in dan bij een gewone foto. Geef je zelf toe door te proberen je histogram zo veel mogelijk naar rechts te krijgen.
      comp: als je weet wat je van plan bent met je toekomstige HDR, heb ik de indruk dat niet elke compo, die voor een 'gewone' foto ok is, dat automatisch dient te zijn voor een over-the-top HDR

      Verder kan ik de TS bijtreden: ik vind jouw foto's/HDR's knap, zonder meer. Je handleiding heel duidelijk. Maar ook ik kan me niet van de indruk ontdoen dat als het volgens jou niet mooi is, wij dat ook maar moeten vinden. Van open geest gesproken.

      De grootste fotografen hebben nooit een cursus fotografie gevolgd hoor, maar geleerd met vallen en opstaan.


      even goei vrienden, maar respecteer het feit dat niet iedereen dezelfde mening is toegedaan als jij, als het over "mooi" gaat.... De mosselpot van Jan hoet is naar het schijnt ook mooi, terwijl ik er echt het mooie niet in kan zien.....
      Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

      Comment


      • #33
        Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

        Hey juppekes

        Ik heb nu al een paar keer gekeken naar uw boot-reekjes

        Het resultaat vind ik prachtig

        Ik vind dat zoiets moet kunnen
        Bootjes

        Comment


        • #34
          Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

          Ik vind nr 1 heel mooi qua compo. Qua HDR, tja, ikzelf zou hem niet zo overdrijven, maar das ieder zijn keus natuurlijk..

          Heb het gevoel dat het respect voor meningen hier tegenwoordig ver zoek is. Foto's moeten 'op die manier', 'dit is lelijk', 'kan niet mooi zijn' etc...
          Iedereen is hier om te leren, kritiek mag en moet kunnen, maar een beetje opbouwend mag ook.
          Je zou schrik krijgen om nog iets te posten tegenwoordig...

          Comment


          • #35
            Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

            Ik ben ook volledig weg van HDR (en Enfuse). Schitterende software waarmee je knappe dingen kan doen. Maar deze bewerkingen getuigen van foute instellingen. Neem nu die eerste foto. Knappe compositie waarmee je van deze boot een imposant verschijnsel hebt gemaakt. Maar de tonemapping zit fout. Door teveel strenght krijg je fenomenaal veel ruis in de donkere gedeelten. En dan die vreselijke halo's In je vorige posts vond ik bij sommige foto's de overdreven HDR-settings net wel kunnen.
            Homo Sapiens Pentaxiensis

            Comment


            • #36
              Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

              Mij niet verkeerd verstaan hé. Ik zeg niet wat je MOET vinden.
              Iedereen is vrij om het al dan niet mooi te vinden, en soms vind ik dat overdrijving in de settings past bij een bepaalde foto.

              Wat ik duidelijk wil maken, is dat dit soort bewerkingen geen HDR is. Ik weet niet hoe je het dan wél moet noemen, maar het feit dat je Photomatix gebruikt om dit te bereiken, maakt het niet automatisch een HDR.
              HDR is het effectief benutten van het beschikbare dynamisch bereik, en dat vereist een belichting die ervoor zorgt dat je dat hele bereik ook daadwerkelijk vangt. Met Photomatix prop je dat hele bereik in één foto die je dan gaat tonemappen. En net in die stap, gooi jij je dynamisch bereik weer overboord. Dus heb je geen HDR meer. Dat is alles wat ik bedoel.

              Enne... ik zeggen wat jij moet vinden of welke mening jij moet hebben? Nee man, daar ben ik zelf veel te anarchistisch voor.
              Ik heb echter heel duidelijk gelezen dat het Matthias (dacht ik) koud laat wat ik vind. Tja, dan word ik dus wel lastig, want door hier te posten vraag je wel degelijk om de mening van anderen.

              Ik zal nooit iemand zeggen wat ie al dan niet moet doen of laten. Ik bezit niemand, en niemand bezit mij.

              Ieder is zijn eigen baas, en hopelijk heeft iedereen zijn eigen mening, en liefst iedereen een verschillende. Maar feiten zijn feiten, en die moeten wel kloppen, want met teveel foute feiten krijg je verdraaide meningen, als je begrijpt wat ik bedoel. Als iedereen iets anders verstaat als we het over HDR hebben, dan is een discussie daarover bij voorbaat tot mislukken gedoemd.

              Enne... ik meen het hé. Ik vermoed dat de originelen echt wel knappe composities zijn, en ik zou er echt wel eens iets mee willen proberen, al is het maar om je te laten zien wat er nog meer kan... je hebt daar een enorm potentieel aan schitterend fotomateriaal. Om jaloers op te zijn. Ik zie zo al voor me welk soort bewerkingen ijzersterke platen zou opleveren, en als ik de jouwe dus eens onderhanden mag nemen... zou dat wel schitterend zijn. Ik ga die niet posten en stuur ze je door, ze blijven uiteraard van jou. Ik geef alleen mijn impressie ervan.

              Zo, en gaan we nu weer fotograferen?
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #37
                Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                (...)
                Wat ik duidelijk wil maken, is dat dit soort bewerkingen geen HDR is. Ik weet niet hoe je het dan wél moet noemen, maar het feit dat je Photomatix gebruikt om dit te bereiken, maakt het niet automatisch een HDR.
                HDR is het effectief benutten van het beschikbare dynamisch bereik, en dat vereist een belichting die ervoor zorgt dat je dat hele bereik ook daadwerkelijk vangt. Met Photomatix prop je dat hele bereik in één foto die je dan gaat tonemappen. En net in die stap, gooi jij je dynamisch bereik weer overboord. Dus heb je geen HDR meer. Dat is alles wat ik bedoel.
                (...)

                Wat maakt dat nu allemaal uit? De foto van de TS is gebaseerd op verschillende belichtingen, die samen een groter dynamisch bereik bieden en om dat beeld dan op een scherm weer te geven - los van welke instellingen hij toepast en de kwaliteit van de foto achteraf - gebruikt hij bepaalde software en tonemapping.

                Dus hij - en zo vele anderen vertrekken van het principe van HDR.

                Iedereen, op deze site, op andere websites, ... noemt dit effect, techniek of whatever tegenwoordig "HDR". Er is geen weg terug, leg je'r bij neer. Beetje met het vingertje staan zwaaien dat het eigenlijk feitelijk en op papier geen HDR is, is verloren moeite.

                Net zoals een foto van een verweerde muur die bijna omvalt en wat zwerfvuil errond ook snel als "Urban" wordt bestempeld.

                Comment


                • #38
                  Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Zo, en gaan we nu weer fotograferen?
                  akkoord. ik vertrek morgen om 5u30 om wat sfeertjes in de haven te proberen vastleggen (tenzij het aant gieten is). het resultaat zal je komende week wel zien verschijnen. en zonder twijfel zullen er weer 'hdr' foto's tussen zitten die jij niet kan pruimen, maar kga er ook proberen maken met een meer getrouwe weergave...
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment

                  Working...
                  X