Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

    nog een allerlaatste om het af te leren
    zoals altijd, lekker overdreven gelijk ik ze graag heb







    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

    'k blijf het knappe HDR bewerkingen vinden!

    Comment


    • #3
      Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

      Ik ben een van de weinigen die dit niet overdreven vind drie mooie

      mvg duindistel

      Comment


      • #4
        Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

        De eerste is wel...euh...impressive

        Comment


        • #5
          Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

          Dit is kunst met de grote K
          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
          www.cromagnonman.be

          Comment


          • #6
            Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

            lijkt nergens op, sorry maar dat is smaak en smaken verschillen nu eenmaal
            I will harness all available light with super-fast aperture lenses

            Comment


            • #7
              Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

              Eerste vind ik fenomenaal!
              Tweede is de bewerking subliem, maar die had ik liever gezien zonder, of met minder, fish-eye effect.
              Derde vind ik iets te rommelig qua compo. Wat is daar het onderwerp?
              Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

              Comment


              • #8
                Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

                Tweede zegt me niks, derde vind ik nogal belachelijk nl bewerking verdringt het onderwerp totaal. Eerste doet me denken aan "Close encounters of the third kind" en geeft een heel bijzondere sfeer weer. Hier heb je de juiste opname gevonden om deze bewerking op los te laten, prima gedaan.

                Comment


                • #9
                  Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

                  Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                  lijkt nergens op, sorry maar dat is smaak en smaken verschillen nu eenmaal
                  aha, ik had zulk antwoord eigenlijk nog eerder verwacht (tis ondertussen al de derde reeks)
                  maar zoals je zegt, smaken verschillen inderdaad, en zeker met zulke overdreven foto's
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

                    Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                    Eerste vind ik fenomenaal!
                    Tweede is de bewerking subliem, maar die had ik liever gezien zonder, of met minder, fish-eye effect.
                    Derde vind ik iets te rommelig qua compo. Wat is daar het onderwerp?
                    de tweede had ik inderdaad zelf liever ook gezien zonder fisheye, maar helaas had ik niets anders bij dan mijn fisheye... (een programma om te defishen heb ik nog niet staan)

                    bij de derde is het onderwerp een stuk van de voorkant van het boot (schijf waar staalkabel door loopt)
                    wat hier het onderwerp is, dat kan ik zelf ook niet meteen zeggen. Ik wilde zowel dat stuk van de boot erop hebben, als de wolken en het gebouw. De kaai die er rechts op staat kan bij nader inzien eigenlijk beter verdwijnen

                    (eerlijk gezegd wilde ik enkel de eerste foto posten, maar kvond het zo zonde om een post te zetten met maar één fotootje in, dus heb ik er maar twee andere bij gezet)
                    over de eerste foto ben ik zelf wel 100% tevreden. De tweede en de derde foto zijn niet top imho, maar mochten wel getoond worden
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

                      leuk dat je je niet aangevallen voelt.... de dag van vandaag zou je al bang zijn om zo iets te posten

                      hoewel het niet mijn smaak is ben ik wel benieuwd naar je werkwijze eigenlijk
                      I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                      Comment


                      • #12
                        Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

                        Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                        Tweede zegt me niks, derde vind ik nogal belachelijk nl bewerking verdringt het onderwerp totaal. Eerste doet me denken aan "Close encounters of the third kind" en geeft een heel bijzondere sfeer weer. Hier heb je de juiste opname gevonden om deze bewerking op los te laten, prima gedaan.
                        maar wat is dan volgens jou het onderwerp?
                        voor mij staan er 3 onderwerpen op (en de kaai mag weg zoals ik al zei)

                        de bijzondere sfeer of zoals jij zegt 'close encouters of the third kind" is net wat ik wilde bereiken, dus ik ben blij dat ik daarin ben geslaagd
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

                          ter verduidelijking nog, bij de eerste foto wilde ik zo wat het effect bereiken alsof de wolken in de boot werden gezogen als een draaikolk (met behulp van de gloed rond de boot die je door de HDR bewerking krijgt en zware doortekening in de wolken zelf)
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

                            Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                            leuk dat je je niet aangevallen voelt.... de dag van vandaag zou je al bang zijn om zo iets te posten

                            hoewel het niet mijn smaak is ben ik wel benieuwd naar je werkwijze eigenlijk
                            wel, om te beginnen ga ik op zoek naar iets dat spectaculair genoeg lijkt, en een beeld waar oorspronkelijk veel contrast in zit om dat contrast er nog eens extra te laten uitspringen. Dat contrast is heel vaak terug te vinden in onderwerp/wolkenhemel (met als extra contrast de wolken en de hemel zelf)
                            mechanische onderdelen of constructies zijn hiervoor goed geschikt omdat deze door het roest/vuil/oneffen oppervlak/spiegelingen... vaak al een contrastrijk beeld geven.

                            met deze foto's wil ik vooral beelden bereiken die je niet met het gewone oog kan zien, ik wil een foto tonen waarvan je meteen ziet dat eraan geprutst is omdat het niet normaal lijkt, sommigen vinden dat mooi, anderen zien liever iets meer waarheidgetrouw

                            qua bewerking gebruik ik Photomatix pro op 3 RAW files met telkens 2 stops verschil (en de details enhancer ingesteld op mijn persoonlijke smaak), op het uiteindelijke tif bestand doe ik dan nog enkele bewerkingen in Lightroom (extra saturatie, contrast, oplichten, bepaalde kleuren meer/minder satureren en noem maar op). Meestal krijg ik hieruit wel een bevredigend resultaat en dat is dan ook hetgeen je hier kan zien
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: laatste boot HDR (vanzelfsprekend over the top)

                              Voor mij vind ik deze echt het van het kwa contrastfotos, ik heb weinig zo een goeie fotos gezien met zoveel contrast, je hebt duidelijk talent om deze dingen zo te laten terugkomen zoals het is..
                              Mijn lief zei tegen mij wat is dat, waar is dat getrokken en dat vind ik juist prachtig, het geheime in een foto die de mensen doen denken en kijken zo van, amaai..

                              De mensen wie het niet smaakt hebben duidelijk geen smaak
                              Het is eens iets anders en dat moet kunnen!
                              Ik vind je meer een kunstenaar dan een fotograaf, ik zou het zeker in een portfolio zetten!


                              Groeten
                              Last edited by Tjele; 20 september 2008, 13:51. Reden: Wat een foutje zeg
                              Yannick Desmet 2021
                              yannickdesmet.com

                              Comment

                              Working...
                              X