Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Venetië Van Het Noorden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Venetië Van Het Noorden

    Graag doorklikken tot juiste scherpte
    Mijn geboorte stad

    .


    Dank om te kijken

  • #2
    Knappe long exposure

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door areon Bekijk bericht
      Knappe long exposure
      eigenlijk is het niet echt een long exposure ,maar de wolken lijken er wel op ,het is een belichting van een halve seconde ,dank voor je reactie

      Comment


      • #4
        Patrick, waarom heb je "Verdraaien" niet gebruikt om huizenrij recht te zetten?


        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Patrick, waarom heb je "Verdraaien" niet gebruikt om huizenrij recht te zetten?
          Luc staat hij scheef volgens jou?als ik begin te corrigeren komen de huislijnen en torentje scheef te staan , hoewel ik eerlijk gezegd ook een beetje het gevoel heb dat het wat naar rechts afhelt . lijkt mij eerder dat de middelste huizen in het rechtse gedeelte wat scheef staan, lijkt mij een moeilijke

          Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Gebruik eens je hulplijnen om te corrigeren. Ik heb je foto binnen gehaald en bewerkt.
            Kijk ook eens naar de kerktoren links, staat ook scheef. In plaats van mijn commentaar te weerleggen bekijk je foto maar eens goed.


            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Gebruik eens je hulplijnen om te corrigeren. Ik heb je foto binnen gehaald en bewerkt.
              Kijk ook eens naar de kerktoren links, staat ook scheef. In plaats van mijn commentaar te weerleggen bekijk je foto maar eens goed.
              Ik weerleg je commentaar niet hoor, ik neem altijd elke reactie serieus ( je klonk wat hard), zal trachten deze avond eens te kijken, eerst op de kleinkindjes passen vandaag

              Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk


              Comment


              • #8
                interessante dialoog hierboven vooral als je weet dat beiden het goed menen; Begin hier maar eens aan: een bochtige waterloop met op de kade een reeks oude huizen uit diverse periodes, het ene wat voorover gebogen, het andere wat naar rechts hellend ... . En tenslotte een erg breed beeldvlak. Pffff koppijn. Je zou dan iets moeten vinden waar je absoluut zeker van bent dat het waterpas staat of echt vertikaal en dan verder bouwen.
                Ik ga bijna voorbij aan de schoonheid en de rust die uit dat beeld stralen. Prachtig. En die weerspiegeling! Knappe opnamehoek, op een goed moment van een geschikte dag. Hoe krijgt hij dat telkens voor elkaar ?
                mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                Comment


                • #9
                  Voor mij is het een knappe plaat. Ik volg wel de evolutie even, mogelijk is de correctie al uitgevoerd of zien mijn oude ogen de "foutjes" niet.
                  Ultra-groothoek corrigeren is niet altijd eenvoudig. Lenscorrecties in Lightroom geven andere resultaten als DxO Viewpoint bijvoorbeeld en bij manueel bijsturen kan je soms een ding verbeteren en is iets anders plots minder . . .

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                    Voor mij is het een knappe plaat. Ik volg wel de evolutie even, mogelijk is de correctie al uitgevoerd of zien mijn oude ogen de "foutjes" niet.
                    Ultra-groothoek corrigeren is niet altijd eenvoudig. Lenscorrecties in Lightroom geven andere resultaten als DxO Viewpoint bijvoorbeeld en bij manueel bijsturen kan je soms een ding verbeteren en is iets anders plots minder . . .
                    Dank voor je feedback ,Ik heb er nog niet aangewerkt ,deze avond eens grondig bekijken ,bij een zo nodige correctie plaats ik wel een update .
                    CMM het is idd zo dat heel veel huisjes in Brugge (uit de 14de eeuw ) heel schots en scheef staan wat het niet gemakkelijker maakt

                    Comment


                    • #11
                      Of het nu volledig recht staat of niet, ik vind het een zalige foto! (de lensvervorming helpt mijn inziens zelfs om de nadruk te leggen op het middelste huis, samen met de wolkjes)
                      Nikon D3300 - Nikon D7200

                      Comment


                      • #12
                        Mooie spiegeling en lucht, met een kleiner diafragma had je ook nog straaltjes rond de lampen.

                        Comment


                        • #13
                          Schitterend beeld en eerlijk gezegd, voor mij is dat toch wel in orde !
                          Als je hier nog extra correcties wil toepassen dan weet je waarschijnlijk niet waar je eindigt. Ik zou er niet aan beginnen ...
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                            Schitterend beeld en eerlijk gezegd, voor mij is dat toch wel in orde !
                            Als je hier nog extra correcties wil toepassen dan weet je waarschijnlijk niet waar je eindigt. Ik zou er niet aan beginnen ...
                            Zo moeilijk is dat niet frans.
                            De laag dupliceren dan alles selecteren dan vrije transformatie en dan verdraaien.
                            Bij gebruik van de hulplijnen zet je alles zoals het hoort. Done.


                            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                            Comment


                            • #15
                              Een hele fraaie sfeervolle plaat....

                              ps In A'dam staan de meeste grachtenpanden schots en scheef. Als ze recht staan op de foto heb je iets verkeerd gedaan.

                              Rob,

                              Comment

                              Working...
                              X