Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Patrick, waarom heb je "Verdraaien" niet gebruikt om huizenrij recht te zetten?
Luc staat hij scheef volgens jou?als ik begin te corrigeren komen de huislijnen en torentje scheef te staan , hoewel ik eerlijk gezegd ook een beetje het gevoel heb dat het wat naar rechts afhelt . lijkt mij eerder dat de middelste huizen in het rechtse gedeelte wat scheef staan, lijkt mij een moeilijke
Gebruik eens je hulplijnen om te corrigeren. Ik heb je foto binnen gehaald en bewerkt.
Kijk ook eens naar de kerktoren links, staat ook scheef. In plaats van mijn commentaar te weerleggen bekijk je foto maar eens goed.
Gebruik eens je hulplijnen om te corrigeren. Ik heb je foto binnen gehaald en bewerkt.
Kijk ook eens naar de kerktoren links, staat ook scheef. In plaats van mijn commentaar te weerleggen bekijk je foto maar eens goed.
Ik weerleg je commentaar niet hoor, ik neem altijd elke reactie serieus ( je klonk wat hard), zal trachten deze avond eens te kijken, eerst op de kleinkindjes passen vandaag
interessante dialoog hierboven vooral als je weet dat beiden het goed menen; Begin hier maar eens aan: een bochtige waterloop met op de kade een reeks oude huizen uit diverse periodes, het ene wat voorover gebogen, het andere wat naar rechts hellend ... . En tenslotte een erg breed beeldvlak. Pffff koppijn. Je zou dan iets moeten vinden waar je absoluut zeker van bent dat het waterpas staat of echt vertikaal en dan verder bouwen.
Ik ga bijna voorbij aan de schoonheid en de rust die uit dat beeld stralen. Prachtig. En die weerspiegeling! Knappe opnamehoek, op een goed moment van een geschikte dag. Hoe krijgt hij dat telkens voor elkaar ?
Voor mij is het een knappe plaat. Ik volg wel de evolutie even, mogelijk is de correctie al uitgevoerd of zien mijn oude ogen de "foutjes" niet.
Ultra-groothoek corrigeren is niet altijd eenvoudig. Lenscorrecties in Lightroom geven andere resultaten als DxO Viewpoint bijvoorbeeld en bij manueel bijsturen kan je soms een ding verbeteren en is iets anders plots minder . . .
Voor mij is het een knappe plaat. Ik volg wel de evolutie even, mogelijk is de correctie al uitgevoerd of zien mijn oude ogen de "foutjes" niet.
Ultra-groothoek corrigeren is niet altijd eenvoudig. Lenscorrecties in Lightroom geven andere resultaten als DxO Viewpoint bijvoorbeeld en bij manueel bijsturen kan je soms een ding verbeteren en is iets anders plots minder . . .
Dank voor je feedback ,Ik heb er nog niet aangewerkt ,deze avond eens grondig bekijken ,bij een zo nodige correctie plaats ik wel een update . CMM het is idd zo dat heel veel huisjes in Brugge (uit de 14de eeuw ) heel schots en scheef staan wat het niet gemakkelijker maakt
Of het nu volledig recht staat of niet, ik vind het een zalige foto! (de lensvervorming helpt mijn inziens zelfs om de nadruk te leggen op het middelste huis, samen met de wolkjes)
Schitterend beeld en eerlijk gezegd, voor mij is dat toch wel in orde !
Als je hier nog extra correcties wil toepassen dan weet je waarschijnlijk niet waar je eindigt. Ik zou er niet aan beginnen ...
Schitterend beeld en eerlijk gezegd, voor mij is dat toch wel in orde !
Als je hier nog extra correcties wil toepassen dan weet je waarschijnlijk niet waar je eindigt. Ik zou er niet aan beginnen ...
Zo moeilijk is dat niet frans.
De laag dupliceren dan alles selecteren dan vrije transformatie en dan verdraaien.
Bij gebruik van de hulplijnen zet je alles zoals het hoort. Done.
Comment