Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerstdag bij ons.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    De lange sluitertijd maakt het water heerlijk glad. Maar planten die bewegen door wind geven dan meestal een onplezierige onscherpte. Hoewel hier past het effect een beetje.

    Toch zou ik er graag de scherpe versie langs willen zien.
    Last edited by Geyst; 31 december 2023, 15:04.
    Geyst

    Comment


    • #17
      Effen gaan opzoeken: 258sec. f/16 24mm ( en er is geen scherpe versie)

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
        Effen gaan opzoeken: 258sec. f/16 24mm ( en er is geen scherpe versie)
        Ik lees op Flicker 328 sec. f/9,5 24 mm en iso 50. Wat is het nu
        Groeten Andre

        Comment


        • #19
          Flicker liegt nooit, ik heb waarschijnlijk een andere foto van die reeks aangesproken. zo, dat is het nu

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
            info over de windsnelheid: het leek een raar gebeuren, de wolken zaten op volle snelheid en het was echt een pak minder op de werkvloer.
            Sluitertijd van 5 min kan best kloppen met ND10
            Wat niet klopt is het beeld van de wolken in je foto - die zouden helemaal in strepen getrokken moeten zijn - je zegt zelf dat de wolken hard gingen
            Ergens klopt je uitleg toch niet​
            mijn website : klik

            Comment


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht

              Sluitertijd van 5 min kan best kloppen met ND10
              Wat niet klopt is het beeld van de wolken in je foto - die zouden helemaal in strepen getrokken moeten zijn - je zegt zelf dat de wolken hard gingen
              Ergens klopt je uitleg toch niet​
              Ik vrees dat TS die laatste fles wijn beter niet had opengedaan op kerstavond
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
                Flicker liegt nooit, ik heb waarschijnlijk een andere foto van die reeks aangesproken. zo, dat is het nu
                Dus horen de wolken niet bij de foto dan ?
                Sluitertijd van 5 minuten zouden sowieso geen wolken in je beeld geven maar uitgestroken strepen, daarmee mijn vraag


                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #23
                  Lijkt wel op een "Orton" effect
                  Geyst

                  Comment


                  • #24
                    Ik schrik meer en meer van de rare reacties, nee ik drink geen wijn, gebruik geen AI, ... ik moet mij blijkbaar gaan excuseren voor een geposte foto. Enfin, ik begrijp het wel maar einde januari begin ik aan een cursus fotografie, mogelijk worden de resultaten ietsjes beter. Ik laat het jullie alvast wel weten.

                    Comment


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
                      Ik schrik meer en meer van de rare reacties, nee ik drink geen wijn, gebruik geen AI, ... ik moet mij blijkbaar gaan excuseren voor een geposte foto. Enfin, ik begrijp het wel maar einde januari begin ik aan een cursus fotografie, mogelijk worden de resultaten ietsjes beter. Ik laat het jullie alvast wel weten.
                      Het gaat er 'm niet over dat de foto op zich niet goed is want ik vind deze heel geslaagd en zeker het Instagram effect

                      Het gaat er 'm over dat je verteld dat je hier een ND10 gebruikt hebt, dat de opname 5minuten belicht zou zijn en dat is te zien aan het water, maar dat je wolken niet bewogen zijn en dat je hier verteld dat het stevig waaide.
                      Dus daar stellen wij ons als "amateurfotografen" vragen bij hoe je dit behaalt hebt
                      Het is eigenaardig dat je altijd op elke vraag sterk in verdediging gaat, nogthans ben je hier op een forum ook om toch vragen te mogen stellen toch ?
                      Want als je goed kijkt is de donkere lucht niet terug te vinden in het water, wat ook niet juist is

                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 29 december 2023, 21:03.
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #26
                        Ik geniet en leer steeds bij van jullie vragen, maar ik kan alleen bij de feiten blijven en antwoorden die ik gaf. Ik was wel is mis met het aantal seconden van een een testfoto.

                        Alvast een geweldig fotojaar 2024 toegewenst en veel fotoplezier.
                        Jan

                        Comment

                        Working...
                        X