Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerstdag bij ons.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kerstdag bij ons.

    _DSC2000-bewerkt-bewerkt-bewerkt-2-bewerkt-bewerkt by Jan Berckmans, on Flickr

  • #2
    Eigenlijk vind ik het wel mooi ,onscherp maar het heeft een dromerig gevoel ,beetje van de werkelijkheid weg ,voor mij is het eigenlijk een abstract beeld ,mooi

    Comment


    • #3
      ode aan de ND10 filter.

      Comment


      • #4
        Ik vind het een hel mooie. De onscherpte zorgt hier echt voor een zalig sfeerbeeld.

        Comment


        • #5
          ik ben hier niet zo fan van het wazig effect, ondanks de bijkomende info over ND10. Maar zoals steeds: de fotograaf beslist. Men kan nooit goed doen voor iedereen.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Elke foto heeft een persoonlijk verhaal, ik bedoel dat we toch iets proberen te vertellen aan de kijker...
            de sombere kerstdag heeft hier tevens ook haar eigen verhaal wanneer we kijken wat er op dit moment zich wereldwijd afspeelt, dit was een beetje de insteek van de foto.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
              Elke foto heeft een persoonlijk verhaal, ik bedoel dat we toch iets proberen te vertellen aan de kijker...
              de sombere kerstdag heeft hier tevens ook haar eigen verhaal wanneer we kijken wat er op dit moment zich wereldwijd afspeelt, dit was een beetje de insteek van de foto.
              zeer juist. Vandaar: de fotograaf heeft altijd gelijk: we maken een beeld om onze eigen gevoelens te uiten, niet om die van een -onbekende- kijker in te schatten. Gevolg: eenzelfde beeld kan bij verschillende individuen verschillende emoties teweeg brengen; bij eenzelfde kijker zelfs op verschillende ogenblikken verschillende emoties. (daarom ook dat ik vaak verschillende keren passeer doorheen de beelden).
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
                ode aan de ND10 filter.
                Wat heeft deze opname te maken met de ND10 filter ?

                In ieder geval leuk gedaan, je hebt er hier een interessant filmisch effect aan gegeven
                Dit soort beelden doet me onmidellijk denken aan de beginjaren van Instagram en toen overal daarna de fameuze 'instagram' filters verschenen

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Sombere sfeer, mooi in beeld gebracht!
                  BD0681BE -
                  Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                  Comment


                  • #10
                    Eigenlijk zouden we nog een sub forum van doen moeten hebben: "Bewerkte foto's".
                    Deze foto zou daar een mooie plaats behalen.
                    Als natuur foto is dit totaal mijn ding niet, persoonlijk hé.
                    Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Waar licht dan de grens van bewerkte foto...vallen daar ND filters en fuji kleuren ook onder...ik vermoed dat het sub forum goed vol gaat zitten.
                      Je kan toch stellen dat wel elke foto zijn manipulatie krijgt.
                      Zelf zou ik graag een zwart Wit plekje zien toeschuiven. Alvast bedankt voor je eerlijke mening.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
                        Waar licht dan de grens van bewerkte foto...vallen daar ND filters en fuji kleuren ook onder...ik vermoed dat het sub forum goed vol gaat zitten.
                        Je kan toch stellen dat wel elke foto zijn manipulatie krijgt.
                        Zelf zou ik graag een zwart Wit plekje zien toeschuiven. Alvast bedankt voor je eerlijke mening.
                        Klopt, elke iet of wat fotograaf bewerkt zijn beelden, kan ook niet anders als je in raw fotografeert
                        Beetje plaatselijk doordrukken en tegenhouden, en kleine colorcast, enz. ..., dus elk beeld wordt wel bewerkt.

                        betreffende die zw-wt hoek, die hebben we hier ooit gehad maar ze hebben deze afgeschaft spijtig genoeg

                        Trouwens nogmaals mijn vraagje betreffende de ND10 die je vermelde "Ode aan de ND10 filter"
                        Aan de wolken te zien is deze hier toch niet gebruikt ? Of was het echt zo windstil ?

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Ook niet meteen mijn smaak al is het niet slecht gedaan !
                          Het is "Dreaming of a wet Christmas"
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            info over de windsnelheid: het leek een raar gebeuren, de wolken zaten op volle snelheid en het was echt een pak minder op de werkvloer.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
                              info over de windsnelheid: het leek een raar gebeuren, de wolken zaten op volle snelheid en het was echt een pak minder op de werkvloer.
                              Ik denk dat Sieg hier juist het tegenovergestelde bedoeld .als je een ND gebruikt zeker eentje van 10 stops moet je normaal opengetrokken wolken zien ik bedoel de snelheid in de wolken zien als soort strepen ,als jij nu aangeeft dat er heel veel beweging in de wolken zat moet dit zeker in het beeld te zien zijn . dus automatisch is hier mijn vraag wat zijn de exif gegevens van deze foto ,vooral hoe lang was de sluitertijd ?

                              Comment

                              Working...
                              X