Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
PS kleurprofiel staat ingesteld op Pro Photo RGB.dit is mij destijds aangeraden omdat dit het meest uitgebreid kleurpallet heeft ,dus nu weet ik het efkens niet meer ,als browser gebruik ik chrome ,dit is al altijd zo ,en het kleurprofiel gebruik ik ook al heel lang . Mijn vraag nu wat moet ik veranderen en zien de anderen ook niet hetzelfde als ik hier ?Ook mijn scherm is gekalibreerd ,ik heb een laptop en een vaste pc en beide tonen hetzelfde ,ook op mijn smartphone .zou het niet aan jou tablet kunnen liggen Sieg ?
Normaal gezien zet je een opname voor het internet om in sRGB kleurprofiel Patrick
Je gebruikt Prophoto RGB als kleurprofiel om te werken in Photoshop schrijf je, heb je dan een wide gamut monitor waar je de bewerkingen op doet ?
En neen hoor ligt niet aan mijn tablet
Normaal gezien zet je een opname voor het internet om in sRGB kleurprofiel Patrick
Je gebruikt Prophoto RGB als kleurprofiel om te werken in Photoshop schrijf je, heb je dan een wide gamut monitor waar je de bewerkingen op doet ?
En neen hoor ligt niet aan mijn tablet
grts
Sieg
wat je bedoeld met wide gamut weet ik niet .maar ik heb de helderheidsmaskers tutorial van Tony Kuyper ,en ik heb zijn aanwijzingen gevolgd om je foto's het best te bewerken ,daarom dat ik het op deze manier doe ,maar hou het even in het oog ik zal de foto eens omzetten in sRGB deze avond , ik zal geen up of zoiets plaatsen maar de foto vervangen ,kijk eens of het er bij jou beter uitziet
bij deze is het omgezet naar sRGB
wat je bedoeld met wide gamut weet ik niet .maar ik heb de helderheidsmaskers tutorial van Tony Kuyper ,en ik heb zijn aanwijzingen gevolgd om je foto's het best te bewerken ,daarom dat ik het op deze manier doe ,maar hou het even in het oog ik zal de foto eens omzetten in sRGB deze avond , ik zal geen up of zoiets plaatsen maar de foto vervangen ,kijk eens of het er bij jou beter uitziet
bij deze is het omgezet naar sRGB
Als je geen wide gamut monitor hebt Patrick, dan kan je ook die grotere kleurruimte niet zien
Iets waar velen de fout in maken trouwens, een gewone monitor en werken in adobe of profoto kleurprofiel
Ik heb daar ooit eens een interessant stukje over gevonden, zal eens zoeken of ik het ergens heb opgeslagen
Comment