Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ijsjuweel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ijsjuweel

Prachtige opname...

Groeten
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      PS kleurprofiel staat ingesteld op Pro Photo RGB.dit is mij destijds aangeraden omdat dit het meest uitgebreid kleurpallet heeft ,dus nu weet ik het efkens niet meer ,als browser gebruik ik chrome ,dit is al altijd zo ,en het kleurprofiel gebruik ik ook al heel lang . Mijn vraag nu wat moet ik veranderen en zien de anderen ook niet hetzelfde als ik hier ?Ook mijn scherm is gekalibreerd ,ik heb een laptop en een vaste pc en beide tonen hetzelfde ,ook op mijn smartphone .zou het niet aan jou tablet kunnen liggen Sieg ?
      Normaal gezien zet je een opname voor het internet om in sRGB kleurprofiel Patrick
      Je gebruikt Prophoto RGB als kleurprofiel om te werken in Photoshop schrijf je, heb je dan een wide gamut monitor waar je de bewerkingen op doet ?
      En neen hoor ligt niet aan mijn tablet

grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 7 januari 2022, 18:36.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Normaal gezien zet je een opname voor het internet om in sRGB kleurprofiel Patrick
        Je gebruikt Prophoto RGB als kleurprofiel om te werken in Photoshop schrijf je, heb je dan een wide gamut monitor waar je de bewerkingen op doet ?
        En neen hoor ligt niet aan mijn tablet

grts
        Sieg
        wat je bedoeld met wide gamut weet ik niet .maar ik heb de helderheidsmaskers tutorial van Tony Kuyper ,en ik heb zijn aanwijzingen gevolgd om je foto's het best te bewerken ,daarom dat ik het op deze manier doe ,maar hou het even in het oog ik zal de foto eens omzetten in sRGB deze avond , ik zal geen up of zoiets plaatsen maar de foto vervangen ,kijk eens of het er bij jou beter uitziet
        bij deze is het omgezet naar sRGB
        Last edited by bopatje; 7 januari 2022, 19:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          wat je bedoeld met wide gamut weet ik niet .maar ik heb de helderheidsmaskers tutorial van Tony Kuyper ,en ik heb zijn aanwijzingen gevolgd om je foto's het best te bewerken ,daarom dat ik het op deze manier doe ,maar hou het even in het oog ik zal de foto eens omzetten in sRGB deze avond , ik zal geen up of zoiets plaatsen maar de foto vervangen ,kijk eens of het er bij jou beter uitziet
          bij deze is het omgezet naar sRGB
          Als je geen wide gamut monitor hebt Patrick, dan kan je ook die grotere kleurruimte niet zien
          Iets waar velen de fout in maken trouwens, een gewone monitor en werken in adobe of profoto kleurprofiel
          Ik heb daar ooit eens een interessant stukje over gevonden, zal eens zoeken of ik het ergens heb opgeslagen

Trouwens de foto staat nog steeds in Adobe RGB

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Wat kan de natuur mooi zijn... en dan nog een goeie fotograaf om het vast te leggen...
            https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Working...
            X