Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dat stromend water geeft knap veel dynamiek !
Ik zie niet direct iemand met dat juweeltje lopen pronken !
Een gezond 2022 en geniet van je hobby's hoe dan ook
Mooie opname Patrick, deze zou ik dan eerder verwachten in de HOF tegenover die van vorige week
Knap die dynamiek in het water en die ijsblauwe kleuren
Mooie opname Patrick, deze zou ik dan eerder verwachten in de HOF tegenover die van vorige week
Knap die dynamiek in het water en die ijsblauwe kleuren
grts
Sieg
Heel knap en die stroming rond het ijskristal; subliem! Maar ik vond de HOF-foto beter (Degustibus...)
Groeten,
Fabrice,
Vergeet niet te kijken als je fotografeert...
Als we moeten vergelijken vind ik deze beter dan de vorige (de vorige was heel mooi, maar drukker eb met minder dynamiek naar mijn gevoel)! Heel mooi !
Heel mooi met een vraagje....
Alleen bevroren zoet water geeft toch een blauwe gloed..?
grt,bouk.
Zoals opapol zegt is idd zoet water, afkomstig van de bijliggende gletsjer die constant in beweging is en afbrokkeld, dit ijs wordt via het gletsjermeer naar zee gevoerd en brokkelt verder af en spoelt dan vía de golven terug op het strand ��
Klein detail Patrick, als ik de opname open in PS dan toont die nog een pak mooier qua kleuren
De reden is dat je deze hier geplaatst hebt met een Adobe RGB profiel
Op mijn PC in Firefox merk ik geen verschil omdat deze kleurruimtes ondersteund
Maar op de tablet is het een andere zaak, kleuren kloppen dan niet echt
Gewoon ter info ;-)
Ik had dit trouwens al een tijdje gemerkt bij je uploads
Klein detail Patrick, als ik de opname open in PS dan toont die nog een pak mooier qua kleuren
De reden is dat je deze hier geplaatst hebt met een Adobe RGB profiel
Op mijn PC in Firefox merk ik geen verschil omdat deze kleurruimtes ondersteund
Maar op de tablet is het een andere zaak, kleuren kloppen dan niet echt
Gewoon ter info ;-)
Ik had dit trouwens al een tijdje gemerkt bij je uploads
grts
Sieg
PS kleurprofiel staat ingesteld op Pro Photo RGB.dit is mij destijds aangeraden omdat dit het meest uitgebreid kleurpallet heeft ,dus nu weet ik het efkens niet meer ,als browser gebruik ik chrome ,dit is al altijd zo ,en het kleurprofiel gebruik ik ook al heel lang . Mijn vraag nu wat moet ik veranderen en zien de anderen ook niet hetzelfde als ik hier ?Ook mijn scherm is gekalibreerd ,ik heb een laptop en een vaste pc en beide tonen hetzelfde ,ook op mijn smartphone .zou het niet aan jou tablet kunnen liggen Sieg ?
Comment