Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fiskum fossen - noorwegen + UP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] fiskum fossen - noorwegen + UP

nog eentje van het prachtige natuurgeweld in Noorwegen, het houdt maar niet op met de watervallen daar...

UP

alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken
    Last edited by stevwout; 8 januari 2020, 20:37.
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Re: fiskum fossen - noorwegen

Inderdaad, prachtig natuurgeweld. Kon je daar nog langs wandelen, of was dat poortje gesloten?
    Ik vind de compositie wel goed, maar de afwerking vind ik persoonlijk iets te hard. Bijvoorbeeld linksboven lijkt het (op mijn scherm) of er teveel dehaze/clarity is toegepast (wolk lijkt beetje geel/groen). Ook kleine halo's.

Comment

Vermoed ook en kleine manipulatie doch soms levert dat geen opmerkingen maar hier sluit ik me aan bij mijn voorganger.
      Het had er blijkbaar geregend door de rosse kleur van het water alhoewel het niet marmerachtig mag worden, ook je vorige had dat een beetje Compo is heel goed.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Prachtige locatie, mooie opname qua compo
        De afwerking is wel wat apart, maar dat mag uiteraard

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

grts
          Sieg
          Mee eens

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

grts
            Sieg
            Ook mijn mening.

Comment

heb wat aan de schuivertjes gemorreld en een iets zachtere UP geplaatst, benieuwd of die meer in de smaak valt.
              Bedankt voor jullie commentaren in ieder geval, doet een mens altijd effe nadenken ;-)
              Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

De up vind ik beter. De kracht van de natuur heb je mooi overgebracht
                https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

De up kan mij ook beter bekoren.
                  Wat een natuurkracht, knap in beeld gebracht.
                  https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Comment

ik vind kwa kleur de up beter en natuurlijker maar in de up is het water wolliger en dat vind ik dan weer minder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      ik vind kwa kleur de up beter en natuurlijker maar in de up is het water wolliger en dat vind ik dan weer minder
                      Inderdaad, juist verwoord Patrick

grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Inderdaad, juist verwoord Patrick

grts
                        Sieg
                        Mee eens en...leerrijk voor mij !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddyg Bekijk bericht
                          Mee eens en...leerrijk voor mij !!!
                          ... en voor mij dus ook

had wat minder contrast en clarity/texture aangebracht wegens een opmerking van te "marmerachtig" water, maar zo zie je maar, de gustibus et coloribus....
                          het ergste van de zaak is, als je 10 keer je eigen foto bekijkt, zie je elke keer weer anders naar je eigen foto en begin je weer wat meer of minder contrast/kleur/... aan te brengen, en zo is de afwerking eigenlijk nooit echt "af", blijft dus een werk in uitvoering... en de verschillende meningen op het forum maken het ook niet altijd duidelijk welke richting nu de beste is (los van je eigen mening)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
                            ... en voor mij dus ook [emoji14]

had wat minder contrast en clarity/texture aangebracht wegens een opmerking van te "marmerachtig" water, maar zo zie je maar, de gustibus et coloribus....
                            het ergste van de zaak is, als je 10 keer je eigen foto bekijkt, zie je elke keer weer anders naar je eigen foto en begin je weer wat meer of minder contrast/kleur/... aan te brengen, en zo is de afwerking eigenlijk nooit echt "af", blijft dus een werk in uitvoering... en de verschillende meningen op het forum maken het ook niet altijd duidelijk welke richting nu de beste is (los van je eigen mening)
                            Het is en blijft altijd jou eigen foto, wij geven alleen weer hoe wij het zelf aanvoelen, the final touch blijft bij jou [emoji6], soms begin ik gewoon helemaal opnieuw, kom je tot hetzelfde resultaat dan is dit een overtuiging van je eigen smaak. [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Comment

Maar een ding is zeker, de massa en kracht van de waterval heb je goed te pakken.
                              Ik denk dat je nog eens terug moet. En gewoon een legio aan sluitertijden schieten. De mooisten eruit pikken, en eventueel de mooiste stukken water in blenden.
                              En zo'n "dikke" waterval is zeker niet gemakkelijkst om te fotograferen. Een kleintje is veel makkelijker. Kijk maar eens naar het watervalletje aan de linkerkant. Die is prachtig.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Working...
                              X