Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
het paard maakt voor mij niet het essentiële verschil : het eerste beeld met 3 bomen als eye catcher geniet mijn voorkeur omdat het panoramisch effect (en dus de mistige leegte) hier beter tot uiting komt.
het paard maakt voor mij niet het essentiële verschil : het eerste beeld met 3 bomen als eye catcher geniet mijn voorkeur omdat het panoramisch effect (en dus de mistige leegte) hier beter tot uiting komt.
ik volg zelf ook hierin, meer balans door het partijtje met 3 bomen en de vage andere bomen als tegengewicht... maar altijd spannend om zien of anderen er hetzelfde over denken :-)
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Prima vastgelegd, de bovenste komt beter over qua balans
Bij de onderste heb je het hoofdonderwerp, de mooie boom, te ver naar links staan waardoor de opname uit balans is
Het paard draagt eigenlijk niks bij, zeker niet op dit kleine formaat, is amper te zien
Dus ik zou bij de onderste er rechts nog een stuk afsnijden en het paard dan eventueel wegwerken als het te dicht op de rand staat
ik begrijp je opmerking en heb eens geprobeerd om links wat te croppen, maar het paaltje eraf kreeg ik niet over m'n hart, vond dat een te leuk detail om te verwijderen :-)
ik begrijp je opmerking en heb eens geprobeerd om links wat te croppen, maar het paaltje eraf kreeg ik niet over m'n hart, vond dat een te leuk detail om te verwijderen :-)
Met alle respect voor je mening, en het is alleen maar goed om verschillend te denken.
Maar juist dat paaltje is net een onderdeeltje teveel. m.i.
Met alle respect voor je mening, en het is alleen maar goed om verschillend te denken.
Maar juist dat paaltje is net een onderdeeltje teveel. m.i.
Ik was net hetzelfde aan het denken Johan. Het paaltje zorgt ervoor dat je blik als kijker steeds naar de linkerkant gezogen wordt en dat doet een beetje af van een voor de rest prima foto.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Comment