Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mistig met en zonder paard

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] mistig met en zonder paard

nog enkele van de mistige uitstap, met en zonder paardje erbij...

alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken!
    Last edited by stevwout; 10 december 2019, 13:49.
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Re: mistig met en zéonder paard

Mooi dat mistige!
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

het paard maakt voor mij niet het essentiële verschil : het eerste beeld met 3 bomen als eye catcher geniet mijn voorkeur omdat het panoramisch effect (en dus de mistige leegte) hier beter tot uiting komt.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        het paard maakt voor mij niet het essentiële verschil : het eerste beeld met 3 bomen als eye catcher geniet mijn voorkeur omdat het panoramisch effect (en dus de mistige leegte) hier beter tot uiting komt.
        ik volg zelf ook hierin, meer balans door het partijtje met 3 bomen en de vage andere bomen als tegengewicht... maar altijd spannend om zien of anderen er hetzelfde over denken :-)
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
          Niets aan toe te voegen

Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Prima vastgelegd, de bovenste komt beter over qua balans
            Bij de onderste heb je het hoofdonderwerp, de mooie boom, te ver naar links staan waardoor de opname uit balans is
            Het paard draagt eigenlijk niks bij, zeker niet op dit kleine formaat, is amper te zien
            Dus ik zou bij de onderste er rechts nog een stuk afsnijden en het paard dan eventueel wegwerken als het te dicht op de rand staat

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mijn voorkeur gaat ook naar de eerste (zonder paard), ook omdat er minder storende elementen in zitten zoals die draden.

Comment

Ik sluit me aan bij de rest. Doe mij maar 1. Een bijzonder geslaagde opname
                https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Compositorische een veel betere balans in foto 1, prima opname !

Comment

Mooie sfeer in beide, de eerste heeft ook mijn voorkeur.
                    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

Comment

Even een andere gedachte en dus foto 2 alhoewel ik niet graag een keuze maak en liever één foto zie
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                        Even een andere gedachte en dus foto 2 alhoewel ik niet graag een keuze maak en liever één foto zie
                        Denk er ook zo over. Maar vooruit :
                        De eerste, al is de ruimte links mij iets teveel.
                        Bij de tweede zijn de nadelen al genoemd.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                          De eerste, al is de ruimte links mij iets teveel.
                          ik begrijp je opmerking en heb eens geprobeerd om links wat te croppen, maar het paaltje eraf kreeg ik niet over m'n hart, vond dat een te leuk detail om te verwijderen :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
                            ik begrijp je opmerking en heb eens geprobeerd om links wat te croppen, maar het paaltje eraf kreeg ik niet over m'n hart, vond dat een te leuk detail om te verwijderen :-)
                            Met alle respect voor je mening, en het is alleen maar goed om verschillend te denken.
                            Maar juist dat paaltje is net een onderdeeltje teveel. m.i.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                              Met alle respect voor je mening, en het is alleen maar goed om verschillend te denken.
                              Maar juist dat paaltje is net een onderdeeltje teveel. m.i.
                              Ik was net hetzelfde aan het denken Johan. Het paaltje zorgt ervoor dat je blik als kijker steeds naar de linkerkant gezogen wordt en dat doet een beetje af van een voor de rest prima foto.
                              vriendelijke groeten, Kurt
                              Mijn foto's
                              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Working...
                              X