Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfstlicht in Heverleebos + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Herfstlicht in Heverleebos + up


    Op zoek naar paddo's kwam de zon even piepen ...

    rap even een upje gemaakt, alleen de kleine versie, opgewarmd en wat groen nog verminderd (ik zag nu dat ik dat initieel ook al wat gedaan had ) beter ?
    eerst de up :



    origineel :


    Grotere versie
    Last edited by Frakske; 28 oktober 2018, 22:28. Reden: opgewarmd en wat ontgroend
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: Herfstlicht in Heverleebos

    Altijd mooi die stralenbundels !

    Comment


    • #3
      Re: Herfstlicht in Heverleebos

      Mooie zonneharp in het donkere bos!

      Comment


      • #4
        Re: Herfstlicht in Heverleebos

        Mooi hoor, mooi gevangen! En het bos ziet er nog erg groen uit eigenlijk.

        Comment


        • #5
          Re: Herfstlicht in Heverleebos

          Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
          Mooi hoor, mooi gevangen! En het bos ziet er nog erg groen uit eigenlijk.
          Mee eens

          Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • #6
            Re: Herfstlicht in Heverleebos

            Knap, sfeervol beeld.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Herfstlicht in Heverleebos

              Mooi sfeerbeeld met inderdaad zeer weinig herfstkleuren. Spijtig van het uitgebrand stukje rechtsboven.

              Comment


              • #8
                Re: Herfstlicht in Heverleebos

                Mooie sfeer en zonneharp.
                Groeten Andre

                Comment


                • #9
                  Re: Herfstlicht in Heverleebos

                  Mooie prent Frans, mooie sfeer ook.
                  Helaas een beetje teveel groen zweem. De foto kan ook een klein tikje warmte gebruiken.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herfstlicht in Heverleebos

                    Bedankt voor de reacties !
                    Wat groenzweem betreft, dit is gewoon normaal als je in het bos en onder het groene gebladerte fotografeert, dat opheffen zou onnatuurlijk zijn vind ik.
                    Misschien dat ik de kleurentemperatuur wel iets optrek.
                    Herfstlicht, dat klopt eigenlijk wel gezien de tijd van het jaar, dat de bladeren een paar dagen geleden (20 October) nog nagenoeg groen waren dat zal wel met het soort loofbomen, vooral beuken daar, en de huidige klimatologische omstandigheden te maken hebben. Het verandert nu wel van dag tot dag.
                    Hopelijk krijgen we nog een lange mooie herfst, ik kijk er in elk geval naar uit
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herfstlicht in Heverleebos

                      Zeker een mooi moment en foto. De titel wekt inderdaad een andere verwachting. Maar dat terzijde.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herfstlicht in Heverleebos

                        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                        Zeker een mooi moment en foto. De titel wekt inderdaad een andere verwachting. Maar dat terzijde.
                        Omdat de herfstkleuren nog niet aanwezig waren heb ik het beeld dan ook niet in de challenge gebruikt. Door het woord "herfstlicht" te gebruiken gezien de tijd van het jaar heb ik er hier blijkbaar enkele op het verkeerde been zet ... sorry daarvoor

                        Ik heb het niet in 't groot gezet daar ik zelf nog niet zo gelukkig ben met de up,
                        doodmoe nu slaapwel ...
                        Last edited by Frakske; 28 oktober 2018, 22:50.
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Herfstlicht in Heverleebos

                          mooie warmte toegevoegd. doet deugd !
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Herfstlicht in Heverleebos

                            ik vind het een hele verbetering Frans vind het licht veel natuurlijker overkomen ,want in plaats van een groen zweem vond ik het eerder een blauwzweem ,die vooral goed in de stralen te zien was , nu vind ik hem top

                            Comment


                            • #15
                              Re: Herfstlicht in Heverleebos

                              Helemaal mee eens! Het licht oogt veel natuurlijker nu en de kleuren van de bladeren aangenamer. Nu je de 2 boven elkaar ziet, zie je duidelijk een zweem (blauw of groen, laten we zeggen: appelblauwzeegroen ) in de lichtstralen. Was al mooi, maar nog mooier nu!

                              Comment

                              Working...
                              X