Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Compositie en licht geven een mooie sfeerfoto maar die opgeplakte sunstars verknoeien het beeld imo.
Heb nog nooit zo'n diffractie zien weerspiegelen van het water.
Bovendien tel ik 6 diffractiestralen wat zou overeenkomen met een lens met 3 diafragmabladen en bij mijn weten bestaat zo'n lens niet.
Zou het kunnen dat je Knoll Lightfactory hebt gebruikt?
Compositie en licht geven een mooie sfeerfoto maar die opgeplakte sunstars verknoeien het beeld imo.
Heb nog nooit zo'n diffractie zien weerspiegelen van het water.
Bovendien tel ik 6 diffractiestralen wat zou overeenkomen met een lens met 3 diafragmabladen en bij mijn weten bestaat zo'n lens niet.
Zou het kunnen dat je Knoll Lightfactory hebt gebruikt?
de enigste knol waar ik ooit van gehoord heb is een paarden(knol) ... Knoll lightfactory nog nooit van gehoord laat staan gebruikt...
foto is gemaakt van drie beelden samengevoegd en er is dus zeker niets "opgeplakt"... en het is zeker geen lens met 3 diafragmabladen... hieronder ten andere een van de originele beelden (enkel omgezet naar jpeg)...de lens is een samyang 12 mm en die heeft 6 diafragmabladen.
Oorspronkelijk geplaatst door spikkeseniorBekijk bericht
...de lens is een samyang 12 mm en die heeft 6 diafragmabladen.
Ah, ik zag geen exif in je foto dus kon dat ook niet weten. Ga er vanuit dat je de Samyang 12mm voor Fuji bedoelt.
Die blijkt inderdaad een zeer karakteristieke 6 punts sunstar te produceren met 6 bladen. Voor mij wat bevreemdend want normaliter krijg je tweemaal zoveel punten als je bladen hebt (toch bij Nikon en Canon bij mijn weten en ervaring).
Comment