Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Artifacts of time
Collapse
X
-
Last edited by BjornStorme; 4 december 2017, 23:52.Nu Nikon D810, vroeger Canon 600d [backup toestel Nikon D300]
LEE Landscape Polarizer | LEE 100mm filter setLabels: Geen
-
-
Re: Artifacts of time
Mooie locatie en mooi onderwerp maar teveel bewerkt
Teveel contrast, witte en groene randen rond onderwerpen
Zou toch even opnieuw aan de slag gaan want de opname is dat zeker waard
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtMooie locatie en mooi onderwerp maar teveel bewerkt
Teveel contrast, witte en groene randen rond onderwerpen
Zou toch even opnieuw aan de slag gaan want de opname is dat zeker waard
grts
SiegNu Nikon D810, vroeger Canon 600d [backup toestel Nikon D300]
LEE Landscape Polarizer | LEE 100mm filter set
Comment
-
als ik mag eerlijk zijn vind ik de stronk te dominerend in het landschap ,zonder zou althans mijn gedacht mooier zijn ,of hem iets meer op afstand laten (kleiner in beeld ) ,wel mooie scherpe details in de voorgrond ,
lucht vind ik ook iets te zwaar afgewerkt ,maar zoiets is smaak hè
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk berichtIk zou al zeker een serieus stuk van de voorgrond af doen.
Ook zie ik hier en daar wat roze puntjes (bvb net boven de stronk in het water).
Heb deze edit gemaakt in Lightroom op mijn Ipad en om echt te gaan pixel peepen is het toch niet ideaal, misschien wel op een pro maar geef toch nog altijd de voorkeur aan mijn pc.
Zal de edit eens opnieuw maken, rekening houdende met jullie opmerkingen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkNu Nikon D810, vroeger Canon 600d [backup toestel Nikon D300]
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BjornStorme Bekijk berichtYep de Canon was aan vervanging toe, zit met een heel deel dode pixels op de sensor. De nieuwe Nikon is in gebruik sedert vorige week [emoji6]
Met een lange sluitertijd, kan je soms last krijgen van hot pixels, maar deze zijn bij een gewone belichting weer weg.
Dus als je de nieuwe Nikon gebruikt met lange sluitertijd zal je deze hot pixels ook zeker tegenkomen, en hoe langer de sluitertijd hoe meer hot pixels je tegenkomt
Even ter verduidelijking, een dode pixel is zwart !
grts
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtDenk dat je dan een kost voor niks gedaan hebt als dat de enige reden was, want dat zijn geen dode pixels hoor die je hier ziet
Met een lange sluitertijd, kan je soms last krijgen van hot pixels, maar deze zijn bij een gewone belichting weer weg.
Dus als je de nieuwe Nikon gebruikt met lange sluitertijd zal je deze hot pixels ook zeker tegenkomen, en hoe langer de sluitertijd hoe meer hot pixels je tegenkomt
Even ter verduidelijking, een dode pixel is zwart !
grts
Sieg
En was niet enkel die reden waarom ik nieuw toestel heb gekocht, was combinatie van factoren. Zou anders nogal heel kort door de bocht geweest zijn. [emoji848]
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkNu Nikon D810, vroeger Canon 600d [backup toestel Nikon D300]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BjornStorme Bekijk berichtNee heb ze ook bij een gewone foto hoor niet enkel bij lange sluitertijd. Het zijn inderdaad geen dead pixels maar stuck pixels, maar ferm stuck. [emoji6] Het kan dat deze terug weg gaan maar zie ze nu al bijna 3 jaar en altijd op dezelfde plaats.
En was niet enkel die reden waarom ik nieuw toestel heb gekocht, was combinatie van factoren. Zou anders nogal heel kort door de bocht geweest zijn. [emoji848]
Welk toestel had je en hoe oud was het (aantal klicks) ?
grts
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtEigenaardig, in al die jaren heb ik nog nooit geen stuck pixels gehad, maar ik ken het wel natuurlijk, moet inderdaad erg ambetant zijn
Welk toestel had je en hoe oud was het (aantal klicks) ?
grts
Sieg
Voor het filmen gebruik ik nu geen dslr meer maar een mirrorless Sony.
Comment
Comment