Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Artifacts of time

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Artifacts of time

Artifacts of the past by Bjorn Storme, on Flickr

Shot aan Lake Crescent in Olympic National Park
    Last edited by BjornStorme; 4 december 2017, 23:52.
    Nu Nikon D810, vroeger Canon 600d [backup toestel Nikon D300]
    LEE Landscape Polarizer | LEE 100mm filter set

Re: Artifacts of time

Mooie locatie en mooi onderwerp maar teveel bewerkt
    Teveel contrast, witte en groene randen rond onderwerpen
    Zou toch even opnieuw aan de slag gaan want de opname is dat zeker waard

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Mooie locatie en mooi onderwerp maar teveel bewerkt
      Teveel contrast, witte en groene randen rond onderwerpen
      Zou toch even opnieuw aan de slag gaan want de opname is dat zeker waard

grts
      Sieg
      Ok thx ga ermee aan de slag

Comment

als ik mag eerlijk zijn vind ik de stronk te dominerend in het landschap ,zonder zou althans mijn gedacht mooier zijn ,of hem iets meer op afstand laten (kleiner in beeld ) ,wel mooie scherpe details in de voorgrond ,
        lucht vind ik ook iets te zwaar afgewerkt ,maar zoiets is smaak hè

Comment

Ik zou al zeker een serieus stuk van de voorgrond af doen.

Ook zie ik hier en daar wat roze puntjes (bvb net boven de stronk in het water).
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
            Ik zou al zeker een serieus stuk van de voorgrond af doen.

Ook zie ik hier en daar wat roze puntjes (bvb net boven de stronk in het water).
            Yep de Canon was aan vervanging toe, zit met een heel deel dode pixels op de sensor. De nieuwe Nikon is in gebruik sedert vorige week [emoji6]

Heb deze edit gemaakt in Lightroom op mijn Ipad en om echt te gaan pixel peepen is het toch niet ideaal, misschien wel op een pro maar geef toch nog altijd de voorkeur aan mijn pc.

Zal de edit eens opnieuw maken, rekening houdende met jullie opmerkingen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BjornStorme Bekijk bericht
              Yep de Canon was aan vervanging toe, zit met een heel deel dode pixels op de sensor. De nieuwe Nikon is in gebruik sedert vorige week [emoji6]
              Denk dat je dan een kost voor niks gedaan hebt als dat de enige reden was, want dat zijn geen dode pixels hoor die je hier ziet
              Met een lange sluitertijd, kan je soms last krijgen van hot pixels, maar deze zijn bij een gewone belichting weer weg.
              Dus als je de nieuwe Nikon gebruikt met lange sluitertijd zal je deze hot pixels ook zeker tegenkomen, en hoe langer de sluitertijd hoe meer hot pixels je tegenkomt
              Even ter verduidelijking, een dode pixel is zwart !

grts
              Sieg

Comment

Denk dat je dan een kost voor niks gedaan hebt als dat de enige reden was, want dat zijn geen dode pixels hoor die je hier ziet
                Met een lange sluitertijd, kan je soms last krijgen van hot pixels, maar deze zijn bij een gewone belichting weer weg.
                Dus als je de nieuwe Nikon gebruikt met lange sluitertijd zal je deze hot pixels ook zeker tegenkomen, en hoe langer de sluitertijd hoe meer hot pixels je tegenkomt
                Even ter verduidelijking, een dode pixel is zwart !

grts
                Sieg
                Nee heb ze ook bij een gewone foto hoor niet enkel bij lange sluitertijd. Het zijn inderdaad geen dead pixels maar stuck pixels, maar ferm stuck. [emoji6] Het kan dat deze terug weg gaan maar zie ze nu al bijna 3 jaar en altijd op dezelfde plaats.

En was niet enkel die reden waarom ik nieuw toestel heb gekocht, was combinatie van factoren. Zou anders nogal heel kort door de bocht geweest zijn. [emoji848]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BjornStorme Bekijk bericht
                  Nee heb ze ook bij een gewone foto hoor niet enkel bij lange sluitertijd. Het zijn inderdaad geen dead pixels maar stuck pixels, maar ferm stuck. [emoji6] Het kan dat deze terug weg gaan maar zie ze nu al bijna 3 jaar en altijd op dezelfde plaats.
                  En was niet enkel die reden waarom ik nieuw toestel heb gekocht, was combinatie van factoren. Zou anders nogal heel kort door de bocht geweest zijn. [emoji848]
                  Eigenaardig, in al die jaren heb ik nog nooit geen stuck pixels gehad, maar ik ken het wel natuurlijk, moet inderdaad erg ambetant zijn
                  Welk toestel had je en hoe oud was het (aantal klicks) ?

grts
                  Sieg

Comment

Eigenaardig, in al die jaren heb ik nog nooit geen stuck pixels gehad, maar ik ken het wel natuurlijk, moet inderdaad erg ambetant zijn
                    Welk toestel had je en hoe oud was het (aantal klicks) ?

grts
                    Sieg
                    Een Canon 600D en was een kleine 6 jaar oud. Heb er wel veel mee geleerd, was mijn eerste dslr en heeft redelijk wat meegemaakt. [emoji6] clicks heb niet echt een idee van, zou ik eens moeten uitzoeken. Toestel ligt in de archief kast [emoji3] heb er vroeger ook redelijk veel mee gefilmd en ik denk dat het daarmee te maken heeft omdat de toestellen dan automatisch veel warmer worden en de sensors zien er toch echt van af ...

Voor het filmen gebruik ik nu geen dslr meer maar een mirrorless Sony.

Comment

Working...
                    X