Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staring at the sea

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Staring at the sea

Komt eigenlijk pas tot zijn recht in groter formaat (hoe doen jullie dat hier eigenlijk?)

Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

Re: Staring at the sea

Een hele mooie, goed gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
      Komt eigenlijk pas tot zijn recht in groter formaat (hoe doen jullie dat hier eigenlijk?)
      Vraag ik me eigenlijk ook af.

Weidse landschap knap weergegeven in een mooie compo.
      Sporen in het veld breken de eentonigheid.
      Hou hier wel van
      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Heel knap, in het groot afdrukken en aan de muur
        Als je de foto in groter formaat hier post wordt ie kleiner weergegeven, maar als je er dan op klikt krijg je het groter formaat te zien, het gaat dus automatisch.
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

Comment

Goed gezien. Mss zit er nog wel meer in de lucht, al zou dat mss wel ten koste van de sfeer gaan...
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Mijn voorkeur is om een link te plaatsen naar een grotere foto. Iets meer werk omdat je 2 foto's moet verscherpen. Maar iedereen ziet dan 2 scherpe perfecte foto's.
            Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht

[CENTER]
            Een schitterende plaat, vooral door de heerlijke eenvoud. Vooral het spoor, precies naar de laagte in subliem !
            Kleine correctie op de horizon doen ? (bol)
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Heel mooi met dat spoor dat naar de verte leidt
              Mocht voor mij misschien wat meer detail in de wolken zitten, maar op deze manier heeft het ook wel wat
              Het enige spijtige vind ik het donkere spoor onderaan van links naar rechts, opname had sterker geweest zonder dat

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Zeer mooi.zou deze wel eens geprint op groot formaat willen zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                  Goed gezien. Mss zit er nog wel meer in de lucht, al zou dat mss wel ten koste van de sfeer gaan...
                  Bedankt er zit inderdaad meer in de lucht, structuur dan maar de serene sfeer gaat dan verloren, dus het is een bewuste keuze geweest.

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Mijn voorkeur is om een link te plaatsen naar een grotere foto. Iets meer werk omdat je 2 foto's moet verscherpen. Maar iedereen ziet dan 2 scherpe perfecte foto's.

Bedankt johan, Wsl stomme vraag maar die grotere foto waar staat die dan?

Een schitterende plaat, vooral door de heerlijke eenvoud. Vooral het spoor, precies naar de laagte in subliem !
                  Kleine correctie op de horizon doen ? (bol)
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Heel mooi met dat spoor dat naar de verte leidt
                  Mocht voor mij misschien wat meer detail in de wolken zitten, maar op deze manier heeft het ook wel wat
                  Het enige spijtige vind ik het donkere spoor onderaan van links naar rechts, opname had sterker geweest zonder dat

grts
                  Sieg
                  Bedankt Sieg. Ik had al eens een versie geprobeerd zonder het horizontale spoor maar vond het te weinig voorgrond op die manier. Waar ik aan dacht toen ik de foto nam was om in de weide te gaan staan en dan het spoor naar de zee te nemen maar ik vrees dat de boer daar minder blij mee had geweest dus heb dat maar zo gelaten
                  Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                  Groeten
                  Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                    Met een graduaded filter op de lucht (Camera Raw of Lightroom of PS) is het een klein kunstje om het uit te proberen , hier is het eenvoudig omdat de horizon op 1 lijn licht.
                    Groeten Leon
                    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Zelf zou ik niks aan de lucht wijzigen, er zit overal detail in en een contrastrijke lucht past niet in deze opname.
                      groeten, Kristof
                      Canon EOS 5D mkII

Comment

Geheel eens om de lucht zo te laten. Geeft rust.

Mijn werkwijze is als volgt :
                        De foto wordt helemaal klaargemaakt, op verkleinen en verscherpen na dan.
                        Gesteld dat ik die versie landschap on-verscherpt noem, verklein/verscherp/ ik die versie op bijv. 1500 pix. Vervolgens (in mijn geval) plaats ik die bij Picturepush.
                        Daar kies en kopieer ik dan de optie Direct link to full size image. Die link tussen url's plaatsen en het is voor elkaar.
                        Dan terug naar landschap on-verscherpt en verkleinen/verscherpen en plaatsen op de gewone manier.
                        Bij andere photohosts zal het misschien iets anders omschreven staan, maar dat is even uitzoeken.
                        Je photohost moet uiteraard wel de mogelijkheid hebben om groter dan 1024 te kunnen plaatsen. Vroeger was ik ook "klant" bij Photobucket, en toen kon het niet. Dus even uitzoeken of die mogelijkheid er nu wel is. (ik dacht het wel)
                        Succes Kurt.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Ik zou de lucht ook zo laten, past perfect bij de andere tonen in het water en het veld. Een foto die bewijst hoe 'eenvoudig', mooi kan zijn.
                          Toppertje.

Groeten
                          Jelle
                          Flickr

Comment

super plaat knap gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                              Geheel eens om de lucht zo te laten. Geeft rust.

Mijn werkwijze is als volgt :
                              De foto wordt helemaal klaargemaakt, op verkleinen en verscherpen na dan.
                              Gesteld dat ik die versie landschap on-verscherpt noem, verklein/verscherp/ ik die versie op bijv. 1500 pix. Vervolgens (in mijn geval) plaats ik die bij Picturepush.
                              Daar kies en kopieer ik dan de optie Direct link to full size image. Die link tussen url's plaatsen en het is voor elkaar.
                              Dan terug naar landschap on-verscherpt en verkleinen/verscherpen en plaatsen op de gewone manier.
                              Bij andere photohosts zal het misschien iets anders omschreven staan, maar dat is even uitzoeken.
                              Je photohost moet uiteraard wel de mogelijkheid hebben om groter dan 1024 te kunnen plaatsen. Vroeger was ik ook "klant" bij Photobucket, en toen kon het niet. Dus even uitzoeken of die mogelijkheid er nu wel is. (ik dacht het wel)
                              Succes Kurt.
                              Bedankt Johan ga dat volgende jeer is proberen, picturepush kende ik nog niet
                              Groeten
                              Kurt

Comment

Working...
                              X