Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Gil en Pascal,
Vriendelijk bedankt voor jullie prachtige reacties. Dit voelt aan als een warm bad.
Het staat voor mij ook vast, dat het karakter van een fotograaf aan een foto te zien is.
Het is net als muziek maken : Noten maken nog geen muziek. Een kouwe kikker zal dan ook nooit muziek maken, maar blijven hangen in het spelen van noten.
Maar anderzijds om muziek te maken, moet je eerst alle noten beheersen. Zal in dit mooie forumonderdeel zeker nog wat muziek proberen te maken.
Groeten,
Johan
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Z denk ik er ook over.. Dat buik gevoel..
Johan..je bent ook een mens met dat buikgevoel dus je hoeft niet te excuseren.
Het is meer dan kijken reageren op een foto. Eerlijkheid en persoonlijke voorkeuze speelt ook een rol.
Wat ik enorm waardeer is dat mensen hun grenzen kennen en dat is meer waard dan een korte reactie of muggezifterij.
Daarom hou ik zou van dit forum onderdeel waar de meesten onder ons romantici zijn in volle overgave.
Ik blijf het steeds herhalen..
Landschappen mooi weergeven telkens weer zonder saai te worden is gewoon aards moeilijk.. Dat geven zelfs de beste fotografen toe die een heel andere richting verkiezen.
Als je een mooi model hebt is het niet moelijk om iedereen te bekoren maar als je een boom,vijver,boerderij of koe wil weergeven dan komt pas de techniek naar boven...
Dynamisch kunstwerk noem ik het steeds.
Amai, dat heb je prachtig verwoord! Om even stil van te worden,
Gil en Pascal,
Vriendelijk bedankt voor jullie prachtige reacties. Dit voelt aan als een warm bad.
Het staat voor mij ook vast, dat het karakter van een fotograaf aan een foto te zien is.
Het is net als muziek maken : Noten maken nog geen muziek. Een kouwe kikker zal dan ook nooit muziek maken, maar blijven hangen in het spelen van noten.
Maar anderzijds om muziek te maken, moet je eerst alle noten beheersen. Zal in dit mooie forumonderdeel zeker nog wat muziek proberen te maken.
Groeten,
Johan
... een warm bad...
Dat onthoud ik en zeer plastisch uitgedrukt.
'Warme' groet terug.
Gil
Foto heeft een doodsheid. Ze is kil en afstandelijk. En toch raak je erbij
betrokken. Willen of niet. Deze dwang maakt het sterk, maakt het een
beeld dat dieper beroerd dan veel ander werk. Avec respect.
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Z denk ik er ook over.. Dat buik gevoel..
Johan..je bent ook een mens met dat buikgevoel dus je hoeft niet te excuseren.
Het is meer dan kijken reageren op een foto. Eerlijkheid en persoonlijke voorkeuze speelt ook een rol.
Wat ik enorm waardeer is dat mensen hun grenzen kennen en dat is meer waard dan een korte reactie of muggezifterij.
Daarom hou ik zou van dit forum onderdeel waar de meesten onder ons romantici zijn in volle overgave.
Ik blijf het steeds herhalen..
Landschappen mooi weergeven telkens weer zonder saai te worden is gewoon aards moeilijk.. Dat geven zelfs de beste fotografen toe die een heel andere richting verkiezen.
Als je een mooi model hebt is het niet moelijk om iedereen te bekoren maar als je een boom,vijver,boerderij of koe wil weergeven dan komt pas de techniek naar boven...
Dynamisch kunstwerk noem ik het steeds.
Ik geef je hier volkomen gelijk Pascal....soms is het echt niet gemakkelijk om "hetzelfde landschap" iedere keer op een ander manier weer te geven.
Foto heeft een doodsheid. Ze is kil en afstandelijk. En toch raak je erbij
betrokken. Willen of niet. Deze dwang maakt het sterk, maakt het een
beeld dat dieper beroerd dan veel ander werk. Avec respect.
Als ik die foto bekeek voelde ik hetzelfde wat Doudeke hier schrijft...wat een "gevoel" in die foto!
Gr Pascale
Comment