Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snowscape

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• snowscape

De winter laat mij niet los...

Re: snowscape

Een hele mooie! De donkere sfeer staat hier goed bij.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Knappe sfeer.. Voelt koud aan.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

de dreiging, de koude...knap en met veel gevoel in beeld gebracht ...... en slechts 2 reacties???????
        Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

Somber, koud, brrr... knappe plaat van een fenomeen dat ik toch stillekesaan beu wordt nu
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Wat een prachtige compo en schitterend dreigende sfeer. Erg mooi gedaan.
            Maar door al dat moois heen kijkend ,had voor mij de voorste pol scherp mogen zijn, en de foto voor het zicht wat rechter gezet mogen worden.
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Wat een prachtige compo en schitterend dreigende sfeer. Erg mooi gedaan.
              Maar door al dat moois heen kijkend ,had voor mij de voorste pol scherp mogen zijn, en de foto voor het zicht wat rechter gezet mogen worden.
              Groeten,
              Johan
              Bedankt voor de reacties... en appreciatie.
              Deze foto is haarscherp uit de camera gekomen ... maar ik ben geen 'haarscherpe' fotograaf en tracht veel meer aandacht aan 'sfeer' te scheppen en daarom haal ik (zeer) dikwijls de scherpte uit mijn foto's en erg 'bewust' zelfs.
              Mijn volgende foto 'prelude' is daar nog maar eens een voorbeeld van.
              Heel soft gewerkt.
              Groet.
              Gil

Comment

Voor mij een hele mooie.
                Ik kijk wat langer.

groetjes

moniq
                groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Bedankt voor de toelichting, Gil.
                  Dat verduidelijkt veel. En kan niet ontkennen dat sfeer maken een heel sterk punt van u is.
                  Ondanks het smaakverschil, is mijn waardering niet minder hoor !
                  Groeten,
                  Johan
                  Last edited by Johan1956; 24 maart 2013, 13:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
                    Bedankt voor de reacties... en appreciatie.
                    Deze foto is haarscherp uit de camera gekomen ... maar ik ben geen 'haarscherpe' fotograaf en tracht veel meer aandacht aan 'sfeer' te scheppen en daarom haal ik (zeer) dikwijls de scherpte uit mijn foto's en erg 'bewust' zelfs.
                    Mijn volgende foto 'prelude' is daar nog maar eens een voorbeeld van.
                    Heel soft gewerkt.
                    Groet.
                    Gil
                    Ik gebruik het ook regelmatig om wat meer sfeer toe te voegen waar je de sfeer soms dikwijls mee versterkt. Minimaal maar toch onzichtbaar als je achteraf gaat eindverscherpen.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Van het begin had mijn reactie misschien duidelijker beargumenteerd moeten zijn.
                      Waarom ik een afwijkende mening heb, komt omdat ik, bar, kou en dreiging, minder associeer met zachtheid.
                      Heb deze foto ook voor mezelf opgeslagen, en voorste pol verscherpt. Dan komen eerder genoemde omschrijvingen, imho nog intenser over.
                      Maar jullie hebben me wel voer tot nadenken gegeven, want eerlijk gezegd ben ik weleens teveel op scherpte gefixeerd.
                      Je moet dit inderdaad per foto (leren) inschatten.
                      Groeten,
                      JOhan

Comment

typisch jou stijl hè ,heel mooi het koude en toch ook een beetje dramatisch gevoel weergegeven ,knappe foto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                          Van het begin had mijn reactie misschien duidelijker beargumenteerd moeten zijn.
                          Waarom ik een afwijkende mening heb, komt omdat ik, bar, kou en dreiging, minder associeer met zachtheid.
                          Heb deze foto ook voor mezelf opgeslagen, en voorste pol verscherpt. Dan komen eerder genoemde omschrijvingen, imho nog intenser over.
                          Maar jullie hebben me wel voer tot nadenken gegeven, want eerlijk gezegd ben ik weleens teveel op scherpte gefixeerd.
                          Je moet dit inderdaad per foto (leren) inschatten.
                          Groeten,
                          JOhan
                          Je hebt inderdaad een punt en ik kan goed volgen in je redenering Johan.
                          De scherpte versterkt inderdaad het dreigende effect... maar als 'een te gevoelig' type wou ik in feite niet de klemtoon leggen op de dreiging maar op de aftakeling van de natuur... de vergankelijkheid van het leven... de gelatenheid zeker of de aanvaarding van het zijn...
                          Nu word ik te filosofisch. (Denk ik aan doudeke.)
                          Zal aan de leeftijd liggen...
                          Vind het tof dat je er zo over denkt. Was vroeger ook, toen ik nog voorzitter was van een fotoclub, een pietje precies op elk detail 'hoe een foto in feite moest zijn en NIET anders... volgens de regels van de KUNST tot op de millimeter.
                          Heb 'gelukkig' leren relativeren...
                          Een foto 'is' mooi, spreekt aan, bekoort, boeit...
                          ofwel... stoot af, verafschuwt, is lelijk ... of is alledaags ...
                          ... en dat hangt af van de subjectieve benadering van elk individu.... hoe men denkt...zich voelt... kijkt...het beleeft...
                          De leefwereld waarin men zich beweegt, de invloeden die men ondergaat, de opleiding die men volgt of volgde ...
                          Stop Gilbert.
                          Bedankt Johan voor je reacties.
                          Gil

Comment

Heerlijk sfeertje..Knap gedaan.
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
                              Je hebt inderdaad een punt en ik kan goed volgen in je redenering Johan.
                              De scherpte versterkt inderdaad het dreigende effect... maar als 'een te gevoelig' type wou ik in feite niet de klemtoon leggen op de dreiging maar op de aftakeling van de natuur... de vergankelijkheid van het leven... de gelatenheid zeker of de aanvaarding van het zijn...
                              Nu word ik te filosofisch. (Denk ik aan doudeke.)
                              Zal aan de leeftijd liggen...
                              Vind het tof dat je er zo over denkt. Was vroeger ook, toen ik nog voorzitter was van een fotoclub, een pietje precies op elk detail 'hoe een foto in feite moest zijn en NIET anders... volgens de regels van de KUNST tot op de millimeter.
                              Heb 'gelukkig' leren relativeren...
                              Een foto 'is' mooi, spreekt aan, bekoort, boeit...
                              ofwel... stoot af, verafschuwt, is lelijk ... of is alledaags ...
                              ... en dat hangt af van de subjectieve benadering van elk individu.... hoe men denkt...zich voelt... kijkt...het beleeft...
                              De leefwereld waarin men zich beweegt, de invloeden die men ondergaat, de opleiding die men volgt of volgde ...
                              Stop Gilbert.
                              Bedankt Johan voor je reacties.
                              Gil
                              Z denk ik er ook over.. Dat buik gevoel..
                              Johan..je bent ook een mens met dat buikgevoel dus je hoeft niet te excuseren.
                              Het is meer dan kijken reageren op een foto. Eerlijkheid en persoonlijke voorkeuze speelt ook een rol.
                              Wat ik enorm waardeer is dat mensen hun grenzen kennen en dat is meer waard dan een korte reactie of muggezifterij.
                              Daarom hou ik zou van dit forum onderdeel waar de meesten onder ons romantici zijn in volle overgave.
                              Ik blijf het steeds herhalen..
                              Landschappen mooi weergeven telkens weer zonder saai te worden is gewoon aards moeilijk.. Dat geven zelfs de beste fotografen toe die een heel andere richting verkiezen.
                              Als je een mooi model hebt is het niet moelijk om iedereen te bekoren maar als je een boom,vijver,boerderij of koe wil weergeven dan komt pas de techniek naar boven...
                              Dynamisch kunstwerk noem ik het steeds.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                              X