Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

African sunset versus night

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: African sunset versus night

proficiat
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Zondermeer een dikke proficiat.Verdiend.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

proficiat met je HOF

Comment

Ondanks alle proficiats en lofbetuigingen heb ik toch mijn kritische bedenkingen bij deze plaat.

hoe kun je nu tijdens een zonsondergang sterren zien????
          Ik heb vrije goeie ervaring met startrails maar deze combinatie van een zonsondergang en sterren klopt gewoon niet!

De kracht van de foto schuilt in een mooie zonderondergang en is voor mij verprutst met de trails die bovendien niet kloppen want de links als recht hebben ze de neiging om samen te lopen.
          De poolster staat slechts in het noorden maw ook al gebruik je een 10 of 8 mm breedhoek, je sterren in de rechterkant van de foto moeten ook naar links toelopen. Maw dit beeld is in photoshop uitgetrokken.
          Last edited by devid; 2 oktober 2012, 16:14.
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            Ondanks alle proficiats en lofbetuigingen heb ik toch mijn kritische bedenkingen bij deze plaat.

Ik heb vrije goeie ervaring met startrails maar deze combinatie van een zonsondergang en sterren klopt gewoon niet!

De kracht van de foto schuilt in een mooie zonderondergang en is voor mij verprutst met de trails die bovendien niet kloppen want de links als recht hebben ze de neiging om samen te lopen.
            De poolster staat slechts in het noorden maw ook al gebruik je een 10 of 8 mm breedhoek, je sterren in de rechterkant van de foto moeten ook naar links toelopen. Maw dit beeld is in photoshop uitgetrokken.
            In de extreme hoek zijn toch ook HOF platen geselecteerd...waarom nu zo liggen muggenziften? Allez wees eens objectief mensen. Please zeg...
            Je kan toch ook een foto een eerste blik gunnen?...
            Devid trek het je niet aan..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

gewoon statief plaatsen voor het donker is en fotograferen als dan de sterrehemel tevoorschijn komt 350 opnames maken en op elkaar leggen in de modus lichten en klaar is kees .
              je kan zelf startrail fotograferen in een goed verlichte stad dus waarom niet met zonsondergang . zo kun je dus sterren zien met zonsondergang .
              ( statief is ook niet verplaatst ongeveer 4 uur denk ik ) met de sterren sla je de bal mis en niets in photoshop getrokken vollededige exif is te vinden in de foto
              kijk hem gerust na of vraag het aan experts ze zullen u bijtreden .

Comment

Proficiat met uw HOF

Comment

Proficiat met je HOF !
                  Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

Maakt allemaal niet uit, prachtige foto!!

Comment

gewoon statief plaatsen voor het donker is en fotograferen als dan de sterrehemel tevoorschijn komt 350 opnames maken en op elkaar leggen in de modus lichten en klaar is kees .
                      je kan zelf startrail fotograferen in een goed verlichte stad dus waarom niet met zonsondergang . zo kun je dus sterren zien met zonsondergang .
                      ( statief is ook niet verplaatst ongeveer 4 uur denk ik ) met de sterren sla je de bal mis en niets in photoshop getrokken vollededige exif is te vinden in de foto zal daar zeker niet om liegen en waarom ?
                      kijk hem gerust na of vraag het aan experts ze zullen u bijtreden . precies een politie verhoor . maar word niet graag voor leugenaar gewezen met de vinger als dat niet zo is en er zo maar wat uitkraamt

Comment

Ik vroeg me net hetzelfde af toen ik de foto zag : hoe kan je zo goed de sterren zijn bij zo'n "felle" zonsondergang.
                        Normaal gezien moet het al vrij donker zijn vooraleer je de sterren kan vastleggen.
                        Of werden de sterren na de zonsondergang gefotografeerd en werd de foto van de zonsondergang als basisfoto gebruikt waarop de sterren later als layers toegevoegd werden ?

Wat de sterrenbaan betreft : ik had hetzelfde voor bij een shoot in Nieuw Zeeland. Zie dit topic : http://forum.belgiumdigital.com/f40/...er-415773.html

www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                          Ik vroeg me net hetzelfde af toen ik de foto zag : hoe kan je zo goed de sterren zijn bij zo'n "felle" zonsondergang.
                          Normaal gezien moet het al vrij donker zijn vooraleer je de sterren kan vastleggen.
                          Of werden de sterren na de zonsondergang gefotografeerd en werd de foto van de zonsondergang als basisfoto gebruikt waarop de sterren later als layers toegevoegd werden ?

Wat de sterrenbaan betreft : ik had hetzelfde voor bij een shoot in Nieuw Zeeland. Zie dit topic : http://forum.belgiumdigital.com/f40/...er-415773.html
                          opgepast met uwe url of ze beweren ook nog dat je het beeld hebt uitgetrokken in photoshop .
                          maar wat je zegd met de layers en basisfoto dat klopt en staat ook in vorige post beschreven .
                          maar op die manier is er zeker niet gefoefeld zoals devid beweerd .
                          en als ge uw sterren niet in lagen zet heb je ook geen strepen natuurlijk
                          dus snap de verwondering niet goed .

Comment

nogmaals wat de sterrenbanen betreft:
                            Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
                            Proficiat met je HoF, had deze niet eerder gezien.
                            Ivm met post #9: dat komt door de wide angle. Van poolster tot loodrecht erop draaien de sterren rond de noordelijke punt van de aardas, zodra je meer in beeld hebt beginnen de sterren aan de andere kant van het beeld rond de zuidelijke punt van de aardas te draaien.
                            of maw als de kijkrichting/beeld van de foto het denkbeeldige vlak van de evenaar snijdt zie je de sterren aan weerszijden van dat denkbeeldige vlak naar de andere richting afbuigen.
                            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                            500px FaceBook

Comment

bedankt voor de natuurkundige verklaring

Comment

Working...
                              X