Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Knap, al heb ik het meer voor een mooie statische sterrenlucht.
'k Vind die sporen nogal snel te druk.
'k Zou deze dus wel eens willen zien met puntjes ipv strepen
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
ik vind dit weeral super ,zeker als ik lees hoe je tot dit resultaat bent gekomen
maar zelf vind ik ook die zonder strepen rustiger overkomen ,beide zijn prachtig op hun eigen manier
Het ging mij uiteraard om de startrails, vandaar ook dat de voorgrond heel bescheiden gehouden is, de startrails zijn uiteindelijk het onderwerp.
2 grote verschillen met de startrails op het noordelijk halfrond : het is (denk ik) onmogelijk om de sterren rond 1 punt als echte cirkelbogen te laten lopen, omdat je er de poolster niet ziet. De sterren draaien als het ware in 2 bewegingen rond 2 verschillende centerpunten.
Het 2e verschil is dat er enorm veel sterren te zien zijn, waardoor ik ook vind dat dit niet echt optimaal is voor startrails, omwille van te druk.
Ik vond het hier toch de moeite waard om eens te proberen, omwille van het licht en het kader.
Bruno,
je hebt gelijk hoor. Het zijn al kleine streepjes. Het is een enkel shot van 1min die gebruikt werd voor de trails.
Voor gewone sterrenfotografie is 30sec het max.
Er komen later nog posts met gewone sterrenluchten, maar ik probeer chronologisch te posten... Komt er aan binnen een weekje of 2
Bruno,
je hebt gelijk hoor. Het zijn al kleine streepjes. Het is een enkel shot van 1min die gebruikt werd voor de trails.
Voor gewone sterrenfotografie is 30sec het max.
Comment