Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strokkur + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strokkur + update




    update


    Last edited by Helen; 13 juli 2012, 20:03.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

  • #2
    Re: Strokkur

    Verdorie, goed zeg ....
    Alleen die twee mannekes wegklonen.

    Ideaal weer en weinig toeristen, ben jaloers. Ik heb het maar één keer zo gehad en ik ben daar toch al ettelijke keren geweest.
    Heb je er ook van de "blauwe bol". Bij dit soort weer moet dat prachtig zijn (van verleden jaar heb ik alleen een grijze bol )

    Comment


    • #3
      Re: Strokkur

      De twee mannetjes had ik bewust voor de schaal gelaten. Mocht meerdere mensen die irritant vinden zal ik ze wegklonen. De blaauwe bol was helaas niet gelukt. Wel eentje van een fraktie van een seconden later.
      vriendelijke groeten, Helen
      Updated WWW.HELENICA.NL
      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

      Comment


      • #4
        Re: Strokkur

        Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
        De twee mannetjes had ik bewust voor de schaal gelaten. Mocht meerdere mensen die irritant vinden zal ik ze wegklonen. De blaauwe bol was helaas niet gelukt. Wel eentje van een fraktie van een seconden later.
        Ik dacht er pas later aan (van die mannetjes).
        Met een motordrive moet die blauwe bol toch goed te doen zijn ?
        Ik heb hem nog analoog geknipt zonder motor (en gedurende één van die keren het kokende spul in mijn gezicht gekregen )
        Het was wel "laagconjuctuur" de dagen erop

        Nee, echt een hele mooie.
        Wist je dat Geysir zich ook occasioneel nog roert na de aardbeving van een paar jaar terug ? Ik heb het ooit meegemaakt, het soort eruptie is niet te vergelijken met Strokkur.

        Comment


        • #5
          Re: Strokkur

          das een mooie, al mocht er wat ruimte aan het bovenkader.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Strokkur

            Dat is heel mooi, zeer knap detail in het water vooral, toppertje .
            Volg Bouk wel betreft de ruimte bovenin, weet niet of je nog ruimte hebt, anders misschien wat lucht bijshoppen.
            Twijfel nog een beetje over de 2 personen.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Strokkur

              Ik begin te twijfelen over de mannekes ...
              Betreft de ruimte bovenin, er is iets van...maar ik weet als geen ander hoe moeilijk het is daar, het verandert in tienden van seconden. Daarom stoor ik me ook niet aan die ruimte bovenin.
              Wel zit ik me al de hele tijd vragen te stellen bij de plaats die je hebt gekozen voor deze opname.

              Wist je dat er een webcam (Vefmyndavél) staat gericht op Strokkur ?
              Last edited by Guest2; 10 juli 2012, 17:42. Reden: accent vergeten (voor de kommaneukers)

              Comment


              • #8
                Re: Strokkur

                Heel sterk en spectaculair beeld.
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: Strokkur

                  Ik sluit mij aan bij de opmerkingen over meer ruimte aan de bovenkant. Ook zou ik proberen de vignettering daar te verwijderen. Verder prima shot. Mannetjes zou ik in dit geval wegklonen, maar dat komt alleen door de plek - erg dicht bij het kader. Als ze rechts in de achtergrond hadden gestaan, dan had ik ze laten staan. Verder prima shot.
                  Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                  Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                  Comment


                  • #10
                    Re: Strokkur

                    Misschien iets te krap in het kader...
                    maar een heel aantrekkelijke foto met het wit heel mooi in bedwang gehouden !
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Strokkur

                      Mooi Helen. Ik weet dat het daar niet evident is de compo goed te hebben gezien de snelheid waarmee het gaat. Ik moet de mijne ook nog eens verwerken
                      D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                      500px FaceBook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Strokkur

                        knap het spektakel geplaat
                        volg wel meer ruimte en vignettering
                        eos 600 d
                        lens 18-135 canon 10-22canon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Strokkur

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                          Misschien iets te krap in het kader...
                          maar een heel aantrekkelijke foto met het wit heel mooi in bedwang gehouden !
                          Greetz, Kariboe
                          Misschien wel een beetje krap...maar je moet het maar doen hé!
                          Mooi hoor!
                          Gr Pascale
                          Eerlijkheid duurt het langst!!
                          Mijn website: http://www.degrafon.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Strokkur

                            Heel erg knap! Het is inderdaad niet eenvoudig om daar deftige foto's te nemen. Vind de twee mannetjes absoluut niet storen.
                            Ik zal dan maar even wachteb om mijn versie te posten
                            facebook

                            500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Strokkur

                              echt een hele knappe ,die ruimte bovenin kan ik inkomen maar lees ook hoe groot de moeilijkheidsgraad wel is , die mannekes storen mij niet daar mijn eerste blik niet naar daar afgeleid wordt ,pas met het erop te wijzen vielen ze mij wat meer op ,heel knap

                              Comment

                              Working...
                              X