Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strokkur + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Strokkur

Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
    Heel erg knap! Het is inderdaad niet eenvoudig om daar deftige foto's te nemen. Vind de twee mannetjes absoluut niet storen.
    Ik zal dan maar even wachteb om mijn versie te posten
    Komaan Matthias, vooruit met de geit.

Comment

Heel mooi in beeld gebracht, en ervan uitgaande dat dit geen stadsfontein is, moet het inderdaad niet gemakkelijk zijn om de belichting én de compo en het volk errond onder controle te houden.

Vignettering is op te lossen, en is vermoedelijk te wijten aan een te groot diafragma (exif please ???) ?

Ik volg ook wat de ruimte bovenin betreft, en ook wat die mensen betreft - die voegen hier geen waarde aan de foto toe, dus weg ermee

Vraagje aan al die IJslandkenners hier... hoe lang "spuit" zo'n geiser ? Is dit een uitspatting, en dan meteen gedaan, of duurt dit meerdere seconden, en wat is de frequentie van uitbarsting ?
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

Comment

Strokkur barst uit zowat elke 5 minuten. Een grote gigantische splash en gedaan.
        Het kondigt zich aan doordat er een grote blauwe bubbel in het water komt maar voor de rest is het vrij onvoorspelbaar.
        Hoe langer het interval hoe heviger de eruptie. Soms komen er 2 vlak na elkaar.
        Het is niet aan te raden om na een eruptie over het draadje te kruipen om de put die zich dan vult te knippen.

Dichtbij komen is niet aan te raden want de eruptie is niet altijd recht naar boven (ik spreek uit ondervinding).
        Iemand schreef ooit dat het water 180 ° C was . Klopt niet, maar het is nog altijd heet genoeg (>100°C).

Strokkur is het best bij helder weer en voldoende wind, de stoomdampen moet eraf.
        Ik heb verleden jaar de motor aangezet en was blij dat de camera heel snel is

Geysir is een ander verhaal : veel zeldzamer en heel anders van gedrag.
        Ik heb ooit het geluk gehad om hem bezig te zien : beginnen koken en dan blazen, een kwartier lang

Op Strokkur staat een webcam, even zoeken en je hebt een waarheidsgetrouw beeld.

Het licht verandert idd razendsnel bij de eruptie. Niet makkelijk (zoals ik al zei)
        Last edited by Guest2; 11 juli 2012, 21:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Komaan Matthias, vooruit met de geit.
          Geduld paul, heb nog veel liggen hoor

Strokkur barst idd vrij frequent uit, om de 5min zowat, soms duurt het langer. De uitbarsting zelf duurt maar een paar seconden, maar doordat ie frequent uitbarst kun je wel een paar pogingen ondernemen. De uitbarsting is ook niet altijd even groot. Soms een sisser, soms een meter of 10 schat ik...
          facebook

500px

Comment

Iets minder voorgrond en dat extra tikkeltje ruimte bovenin ware nog beter geweest
            maar je kan die hoogte niet zomaar inschatten hé .. elke keer anders ...
            toch mooi en adembenemend ... dat laatste ook door de geur
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
              Geduld paul, heb nog veel liggen hoor

Strokkur barst idd vrij frequent uit, om de 5min zowat, soms duurt het langer. De uitbarsting zelf duurt maar een paar seconden, maar doordat ie frequent uitbarst kun je wel een paar pogingen ondernemen. De uitbarsting is ook niet altijd even groot. Soms een sisser, soms een meter of 10 schat ik...
              Het vreemdste en voor mij het meest fascinerende aan Strokkur is die blauwe bol net voor hij openbarst. Ik heb er mijn snelle motordrive echt goed kunnen gebruiken.
              Zonder reflex heb je geen schijn van kans.

Comment

Ik heb een update geplaastd met iets meer lucht boven en de mensen weg.
                vriendelijke groeten, Helen
                Updated WWW.HELENICA.NL
                ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

de update
                  groetjes Ingrid

Comment

Yeps, de update is af
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

Comment

Working...
                    X