Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Da vraag ik me toch waf waarom je zo verstokt bent op die ND filter???
Snap er niks van..omdat het hier toch volledig overbodig is...of ben ik mis daarin?
Een polarisatie filter daarintegen...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Da vraag ik me toch waf waarom je zo verstokt bent op die ND filter???
Snap er niks van..omdat het hier toch volledig overbodig is...of ben ik mis daarin?
Een polarisatie filter daarintegen...
Weet gelijk niet hoe je het water zo vlak zou krijgen met een pola.. (pal op de middag) Maar ik leer graag bij!
Hmm, dank voor de info. Ik had me al meermaals afgevraagd waarom men een 10-stops filter gebruikt, dat is toch zeer veel dacht ik (zeker in combinate met f/20). Met jouw info & de exif-info uit deze opname ben ik even beginnen rekenen en zonder de filter zou je deze op ongeveer 1/40 genomen hebben, nu dus op 25 sec.
Ik denk dat ik mij ook maar eens een 10-stops filter ga aanschaffen
Terloops : en heb je er dan best ook nog eentje met minder stops in je tas zitten ?
Ik denk dat ik mij ook maar eens een 10-stops filter ga aanschaffen
Terloops : en heb je er dan best ook nog eentje met minder stops in je tas zitten ?
Bedankt Dominiek,
best wel, tijdens zonsopgang en -ondergang worden de sluitertijden anders iets te lang en heb je voldoende met een minder sterk filter.
misschien goed van dit topic eens te lezen: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...er-369207.html
Comment