Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
Heel mooi. En heel erg het Leut dat ik me herinner uit mijn jeugd, toen er daar nog een
kasteeltje was dat als ziekenhuis was ingericht en waar ik terecht was gekomen omdat
sommige mensen vonden dat dit een ideale plaats is voor bastaards en mensen die niet
het geluk hebben te weten van wie ze rondlopen.
Bedankt voor de foto.
Heel mooi. En heel erg het Leut dat ik me herinner uit mijn jeugd, toen er daar nog een
kasteeltje was dat als ziekenhuis was ingericht en waar ik terecht was gekomen omdat
sommige mensen vonden dat dit een ideale plaats is voor bastaards en mensen die niet
het geluk hebben te weten van wie ze rondlopen.
Bedankt voor de foto.
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Doudeke is het dit gebouw misschien?
Toevallig Paasmaandag daar een kop koffie gedronken met de vrouw, het Chateau Vilain XIIII met een pracht van een park er omheen, toen ik de woorden van Doudeke las moest ik denken aan wat er op de infoborden stond over het verleden van dat gebouw.
Over de foto: Gezien de mindere omstandigheden heb je er een mooie plaat van weten te maken met een mooie lichtinval.
Maaruh, ND-filter ? Zie de toegevoegde waarde er niet van in, tenzij je een gradueel ND bedoelt ?
En dan lijkt mij dit niet echt geschikt met die boom links die zo hoog boven de horizon komt.
Maaruh, ND-filter ? Zie de toegevoegde waarde er niet van in, tenzij je een gradueel ND bedoelt ?
En dan lijkt mij dit niet echt geschikt met die boom links die zo hoog boven de horizon komt.
Help me dit eens te begrijpen, Pascal...
Danny ik gebruik dikwijls de nd filter bij dit grijs weer. Ik merk dan dat het allemaal wat ninder koel aanvoelt. thats all eigenlijk. Daarbij komt dan ook nog eens dat de cotrasten in de dokere delen iets voller worden. Met een iso 50 en een sluitertijd van 1/125 loop ik dan ook wat minder risico op wolken die er als vegen gaan uitzien zoals bij een nd 8 of 10. Deze is met een 4 gemaakt en ik heb er nog een klein soft effect opgezet.
Tja ik ben er toch wel mee bezig geweest moet ik toegeven.
Bedankt voor de reactie.
Soms is een Schoonspikke foto zonder veel franjes maar ikstap wel eens af en toe buiten mijn cirkel des gewoontes.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Als ik het goed begrijp, doe je het enkel om de kleurzweem, om de foto iets warmer te maken ?
Als je hem dan toch vrij veel bewerkt, waarom dan niet de kleurtemp in lightroom wat opvoeren ?
Tenzij ik de clou hier mis he...
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Danny ik gebruik dikwijls de nd filter bij dit grijs weer. Ik merk dan dat het allemaal wat ninder koel aanvoelt. thats all eigenlijk. Daarbij komt dan ook nog eens dat de cotrasten in de dokere delen iets voller worden. Met een iso 50 en een sluitertijd van 1/125 loop ik dan ook wat minder risico op wolken die er als vegen gaan uitzien zoals bij een nd 8 of 10. Deze is met een 4 gemaakt en ik heb er nog een klein soft effect opgezet.
Tja ik ben er toch wel mee bezig geweest moet ik toegeven.
Bedankt voor de reactie.
Soms is een Schoonspikke foto zonder veel franjes maar ikstap wel eens af en toe buiten mijn cirkel des gewoontes.
Dank u wel, Pascal. Ik denk het wel. Het is al lang geleden. Maar je hebt die precies in het
juiste kleurenbad gedompeld voor mij. Zo'n beetje als een sprookje met mooie prentjes en
de spanning die je daarbij voelt. ik had er ongelooflijk angst voor en toch wist ik heel goed
dat ze daar heel vriendelijk tegen me zouden zijn. Lief bijna, maar dat was een luxe die
ik me niet kon veroorloven.
Comment