Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
vind ik ook vreselijk moeilijk om mooi in beeld te brengen. Je slaagt er alvast veel beter in dan ikzelf
Vogel en voorgrond zijn imho niet sterkste punten in dit beeld
Onscherpte in achtergrond is imho wel OK evenals de krachtige kleuren
The quickest way to make money at photography is to sell your camera
De onscherpte in de achtergrond vind ik hier opmerkelijk genoeg geen probleem - meestal vind ik dat namelijk wel in landschapsfotografie. De lucht is hier oninteressant, dus ik zou hier zelf waarschijnlijk hebben geprobeerd een compositie te maken zonder lucht. De vogel is op zich prima, maar omdat ie nu onscherp is voelt het eerder als een foutje dan als een bewuste beslissing. De onscherpte in de voorgrond vind ik ook geen succes.
Als je een flinke rand van de onscherpe voorgrond afcropt en de helft van de lucht, dan hou je een sterker beeld over. Bovendien beginnen de donkere vormen in de voorgrond dan allemaal op dezelfde plek, namelijk aan de rand. Die vogel zou ik er vervolgens uitclonen.
maar de onscherpte naar achteren toe vind ik niet zo mooi.
Vond ik juist wel mooi...ieder zijn smaak hé! Geef toch wat meer diepte in de foto...allé...vind ik.
Dat de onscherpte op de voorgrond niet mooi is begrijp ik.
ja, de update is beter, maar voor mij is het nog niet dát...
De onscherpte achteraan is niet mis, maar dan wel in combinatie met de voorste "heuvel" die volledig scherp zou moeten zijn.
Nu gaat de voorste heuvel al over in onscherpte, waardoor het diepte-effect verloren gaat met de onscherpte van de achterliggende heuvel. Het loopt nu te veel in elkaar over.
Comment