Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegen Beter Weten in + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tegen Beter Weten in.....+ update

Jeannot.
    Ik moet zeggen dat ik de lichtspelingen in de foto geweldig mooi vind maar langs de andere kant is he update voor mij niet beter omdat je nu te veel licht op de voorgrond hebt in verhouding met de achtergrond.
    Toch moet ik zeggen dat je die bewerkingen zeer goed onder de knie aan het krijgen bent en binnekort loop je hier te pronken als een super soeper waar geen houden meer aan is.
    Rupsel heeft een punt en das aan te nemen van hem vind ik.
    Zoals ik al eerder zei..Je bent goed bezig om hier een begrip te worden op BD kwa bewerking en dat pas na een paar maand..Chapau zenne...Maar je hebt uiteraard een goed leermeester gehad.
    Doe zo verder kerel want het komt zeker goed zo te zien aan de reacties...
    En 1 goede tip..Doe eens een workshop op BD hoe je deze resultaten behaald...Als het geen beroepsgeheim is tenminste..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Je update vind ik veel beter Jeannot. Je behoudt mooi die magische sfeer maar het oogt toch een stuk natuurlijker.
      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Jeannot.
        Ik moet zeggen dat ik de lichtspelingen in de foto geweldig mooi vind maar langs de andere kant is he update voor mij niet beter omdat je nu te veel licht op de voorgrond hebt in verhouding met de achtergrond.
        Toch moet ik zeggen dat je die bewerkingen zeer goed onder de knie aan het krijgen bent en binnekort loop je hier te pronken als een super soeper waar geen houden meer aan is.
        Rupsel heeft een punt en das aan te nemen van hem vind ik.
        Zoals ik al eerder zei..Je bent goed bezig om hier een begrip te worden op BD kwa bewerking en dat pas na een paar maand..Chapau zenne...Maar je hebt uiteraard een goed leermeester gehad.
        Doe zo verder kerel want het komt zeker goed zo te zien aan de reacties...
        En 1 goede tip..Doe eens een workshop op BD hoe je deze resultaten behaald...Als het geen beroepsgeheim is tenminste..

Hey Pascal,ik heb voor het moment weinig tijd om gekende redenen,die workshop laat ik liever over aan de "groten" van BD.ik ben maar een meelopertje die af en toe ontspoort , en rare kleuren mengt ik noem het daarom ook meestal "God's & Monsters" de update was gewoon om te laten zien net zoals er een linkje staat van het origineel dat ik met 1 foto gewerkt heb,en niet met 3 of 4 of 5,gewoon normaal : +2 en -2 zo dus die wolken waren zo,toch straf dat je hier altijd zo'n uitleg moet geven ,en u eigen moet verantwoorden,en dat men altijd dat origineel wil zien
        een foto is al niet meer origineel van op het moment je hem van je camera naar je PC brengt,en als we (ik) in Raw schiet zoals zovelen,zetten we deze om naar jpeg,ook al niet meer origineel naar mijn bescheiden mening.
        maar vanaf nu,enkel platte platen,geen tralala eraan,simpel en gewoon,wat in feite toch het mooiste is,

grtjs,

jeannot

btw, standaard is kampioen
        Last edited by gNo; 28 mei 2009, 21:22.

Comment

nog en beetje en we zitten in modellen,na een aanpassing of 65

grtjs,

jeannot

Comment

Jeannot, laat je niet oml...., blijf creatief doen, dan zul je altijd voor en tegenstanders hebben en dat maakt het juist zo interessant.
            (ik ben overigens een voorstander)
            ik vind overigens wel dat een hdr van 1 opname bijna altijd gedoemd is te mislukken als je het puur technisch bekijkt.
            in dit geval is volgens mij de creativiteit belangrijker dan de technische (on)volmaaktheden.
            Tjonge tjonge, wat ene zever maar ja ik vond dat ik mijn steentje moest bijdragen.

Ga zo door Jeannot. ik kijk er graag naar.

Groeten,

Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
              Jeannot, laat je niet oml...., blijf creatief doen, dan zul je altijd voor en tegenstanders hebben en dat maakt het juist zo interessant.
              (ik ben overigens een voorstander)
              ik vind overigens wel dat een hdr van 1 opname bijna altijd gedoemd is te mislukken als je het puur technisch bekijkt.
              in dit geval is volgens mij de creativiteit belangrijker dan de technische (on)volmaaktheden.
              Tjonge tjonge, wat ene zever maar ja ik vond dat ik mijn steentje moest bijdragen.

Ga zo door Jeannot. ik kijk er graag naar.

Groeten,

Bert
              bedankt Bert,maar ik laat me niet om de tuin leiden,ieder heeft het recht zijn mening te geven,maar als ze dan ook een mening geven,dat ze deze dan laten staan,en niet gaan vervangen nadat het draadje van de "professor" al in een draadje opgenomen is

Comment

Re: Tegen Beter Weten in.....

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                Beste Peter, kritiek is er om gegeven te worden,bij deze het origineel,daar ziet men de wolken zoals ze waren. geen opnames na mekaar,enkel de drie verschillen in "1" foto wat wil zeggen: midden, +2 -2

dat de kleuren erover zijn hoor je mij zeker niet zeggen, hoop dat je hier iets aan hebt

grtjs,

jeannot
                Je bent dus begonnen van één enkel RAW(nef voor nikon)bestand bij de eerste foto? Ergens had je deze dan toch foutief op elkaar gelegd(in je eerst geplaatste foto)....je ziet bij je originele foto(achter de link) slechts 1 enkele lijn(jetlijn o.i.d) die vanaf de boomtoppen omhoog loopt.....in de foto die je eerst plaatste zie ik er twee naast elkaar. Tevens zie je ook in deze eerste foto de wolken dubbel ....bij de updatefoto zie ik het dubbel niet meer.
                Je hebt feitelijk wel een heksentoer kunnen uithalen hier Jeannot. De originele foto is al erg donker(eerder goed belicht voor de lucht denk ik)....en toch zie je in het uiteindelijke resultaat nog veel detail in de voorgrond.Ook de kleuren zijn nog redelijk goed teruggehaald. Heb je met zoveel terug te halen niet erg veel noise in deze voorgrond gehaald....of valt het wel mee.
                De update lijkt me nu toch natuurlijker nu Je hebt zelfs de blekere stukken boven de horizon en in de boomtoppen beter onder controle.
                Last edited by RUPSELKOPKE; 28 mei 2009, 21:58.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

ow die update
                  zalig gewoon
                  top hoor
                  nikon stuff

Comment

De tweede voor mij
                    Groetjes Hendrika

Comment

Re: Tegen Beter Weten in.....

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      Je bent dus begonnen van één enkel RAW(nef voor nikon)bestand bij de eerste foto? Ergens had je deze dan toch foutief op elkaar gelegd(in je eerst geplaatste foto)....je ziet bij je originele foto(achter de link) slechts 1 enkele lijn(jetlijn o.i.d) die vanaf de boomtoppen omhoog loopt.....in de foto die je eerst plaatste zie ik er twee naast elkaar. Tevens zie je ook in deze eerste foto de wolken dubbel ....bij de updatefoto zie ik het dubbel niet meer.
                      Je hebt feitelijk wel een heksentoer kunnen uithalen hier Jeannot. De originele foto is al erg donker(eerder goed belicht voor de lucht denk ik)....en toch zie je in het uiteindelijke resultaat nog veel detail in de voorgrond.Ook de kleuren zijn nog redelijk goed teruggehaald. Heb je met zoveel terug te halen niet erg veel noise in deze voorgrond gehaald....of valt het wel mee.
                      De update lijkt me nu toch natuurlijker nu Je hebt zelfs de blekere stukken boven de horizon en in de boomtoppen beter onder controle.
                      Peter, ik denk dat er idd iets versprongen is,waar ik over gezien heb,dit ga ik zeker niet tegen spreken,deze onoplettendheid heeft dan ook wel een verklaring.
                      wat de ruis betreft,daar bestaan middelen voor hé

grtjs,

en thanks voor de opbouwende kritiek

Comment

Ik ga het hebben over de eerste foto.
                        Ik lees hier "Suptiel"
                        Die gaat er zwaar, heel zwaar over. Nog eventjes en de HDR loopt er af. Ik dacht dat de Foto de begingeneriek was van de serie Bonanza, die begint met het opbranden van een kaart.
                        Zwaar, heel zwaar.
                        Maar je hoort mij al komen zeker.
                        Dat is nu het plezante aan HDR. Dat je eens kunt overdrijven en dat je dan toch een mooi en spektakulair effekt hebt. Als je overdrijft moet je er wel voor gaan en dat heb je in deze dan ook gedaan. Dit is mijn persoonlijke mening en ik begrijp ook zeer goed dat dit voor sommige mensen niet kan.
                        Dus voor mij de eerste
                        Robby
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                          .....
                          maar vanaf nu,enkel platte platen,geen tralala eraan,simpel en gewoon,wat in feite toch het mooiste is,

grtjs,

jeannot

btw, standaard is kampioen

Zedde gij zot....
                          Das mooi om naar te kijken dus doe maar verder op dat elan maar gewoon eens een foto bewerken en dan een avondje laten liggen. De dag erop verder naar kijken..En als hij dan nog mooi is dan posten nondepie..Laat U nie ontkrachten door negatieve comments want die krijg je niet echt..Allez van mij toch nie
                          Gewoon is ook netjes maar die gNo style moet je blijven uitbuiten...Komt allemaal goed zenne..
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Om nog eens een andere mening te laten horen : in je allereerste is het gras zondermeer prachtig,geeft een magisch realistische sfeer.
                            Ook de hemel is prachtig op zich.Wat er lelijk aan is , is dat harde lijntje tegen de horizonlijn,en de bomenrij,die is vreselijk geworden door de contrastverhoging.
                            Ik zou dus in verschillende maskerlagen een zachtere horizonlijn en een veel minder contrastrijke bomenrij aanbrengen,en dan krijg je pas het beste van twee werelden.
                            Ophouden met bewerkte foto's te posten zou ik niet doen,de geborneerde kleinzieligheid die achter dit fundamentalistische streven schuilgaat kan ik niet vatten.Reeds medio jaren zestig integreerde Pol Mara foto's in zijn schilderijen op zo'n manier dat je onmogelijk nog kon uitmaken waar het schilderij begon en de foto ophield.
                            In een tijd van getatoeëerde varkens,hespen aan gerechtsgebouwen en ******machines je druk maken over het feit of iemand al dan niet Photoshop heeft losgelaten op zijn/haar foto's:is BD het culturele Afghanistan van Vlaanderen of wat is dat hier??

Walter
                            D850

Comment

Hoe je die kleuren uit dat origineel hebt weten te halen, is mij een raadsel, maar het resultaat mag er zijn!
                              De update vind ik iets beter omdat de eerste net was of er een bosbrand woedde.
                              Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Re: Tegen Beter Weten in

iedereen bedankt voor de reacties

gtjs,

jeannot

Comment

Working...
                                X