Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegen Beter Weten in + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tegen Beter Weten in.....

    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    subtiel
    Mooie composities , maar ik ben nu eenmaal geen liefhebber van zware nabewerkingen aan foto's.
    Zou deze waarschijnlijk mooier vinden met de natuurlijke lichtomstandigheden.
    geheel mijn gedacht.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Tegen Beter Weten in.....

      De ene keer vind ik je foto's prachtig, de andere keer er over.
      Deze behoren (voor mij) tot de 2e categorie.
      Maar zoals je ziet, heb je toch alweer wat mensen gelukkig gemaakt
      Mij ook hoor, want ik blijf het fijn vinden om naar je foto's te kijken.

      Comment


      • #18
        Re: Tegen Beter Weten in.....

        hmm die eerste trekt volgens mij op nie veel.
        vooral dan het geel licht rond en door de bomen naar't midden toe.


        de tweede is dan weer stukken beter
        nikon stuff

        Comment


        • #19
          Re: Tegen Beter Weten in.....

          Ik doe het je niet na. Knap hoor!
          groetjes,
          Martine.
          Canon 50D, EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS -- EF 85mm f/1.8 USM
          http://www.fotogeniekmalle.be/onbegrensd.html/

          Comment


          • #20
            Re: Tegen Beter Weten in.....

            In je eerste foto zitten er flink wat dingen die niet ten goede komen aan het geheel.Er zit een echo in de lucht....alle wolkjes en details zijn dubbel zichtbaar. Vermoedelijk het gevolg van meerdere lagen met teveel tijdsverschil zodat je ze niet naadloos op elkaar kunt krijgen. Boven de horizon(sterke witte lijn) en in de boomkruinen zitten blekere sterk afgelijnde plekken. Deze zijn(als mijn vermoeden juist is) overblijfselen van een blekere onderliggende laag. Je tweede foto is heel wat beter ...maar ook daar zie je weerom de blekere stukken lucht in de boomtoppen. Je gebruikt een manier van selecteren die te sterk afgelijnd is. Dit zijn kleine foto's.....ik durf wedden dat in de fullsize afbeeldingen deze niet zo propere afwerking nog duidelijker zichtbaar zal zijn.
            Probeer nog eens opnieuw.....met een wat minder sterke bewerking en je foto's zullen vast en zeker geloofwaardiger overkomen.
            Ik geef vandaag wel heel erg strenge kritiek Mijn kritiek is niet bedoeld om te kwetsen of af te breken
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #21
              Re: Tegen Beter Weten in.....

              ik ga toch voor je 2e hoor! het geel in F1 is m.i. wat te geel...(iets teveel bewerkt dus..)

              Comment


              • #22
                Re: Tegen Beter Weten in.....

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                In je eerste foto zitten er flink wat dingen die niet ten goede komen aan het geheel.Er zit een echo in de lucht....alle wolkjes en details zijn dubbel zichtbaar. Vermoedelijk het gevolg van meerdere lagen met teveel tijdsverschil zodat je ze niet naadloos op elkaar kunt krijgen. Boven de horizon(sterke witte lijn) en in de boomkruinen zitten blekere sterk afgelijnde plekken. Deze zijn(als mijn vermoeden juist is) overblijfselen van een blekere onderliggende laag. Je tweede foto is heel wat beter ...maar ook daar zie je weerom de blekere stukken lucht in de boomtoppen. Je gebruikt een manier van selecteren die te sterk afgelijnd is. Dit zijn kleine foto's.....ik durf wedden dat in de fullsize afbeeldingen deze niet zo propere afwerking nog duidelijker zichtbaar zal zijn.
                Probeer nog eens opnieuw.....met een wat minder sterke bewerking en je foto's zullen vast en zeker geloofwaardiger overkomen.
                Ik geef vandaag wel heel erg strenge kritiek Mijn kritiek is niet bedoeld om te kwetsen of af te breken
                Beste Peter, kritiek is er om gegeven te worden,bij deze het origineel,daar ziet men de wolken zoals ze waren. geen opnames na mekaar,enkel de drie verschillen in "1" foto wat wil zeggen: midden, +2 -2



                dat de kleuren erover zijn hoor je mij zeker niet zeggen, hoop dat je hier iets aan hebt

                grtjs,

                jeannot
                Last edited by gNo; 28 mei 2009, 15:01.

                Comment


                • #23
                  Re: Tegen Beter Weten in.....

                  2 knappe platen Ik vind het een speciale en toepasselijke bewerking, geeft een magische sfeer in de foto's. Ik hou van graanvelden, en daar nog eens die roodgele lucht bij Bij je eerste zou ik het zonlicht toch wat minder laten domineren, het lijd de aandacht wat af. En de tweede zou ik wat rechtzetten. Maar je bent goed bezig hoor!
                  Jochenvde Photography
                  Flickr

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tegen Beter Weten in.....

                    hier een andere "updeeeete"




                    grtjs,

                    jeannot

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tegen Beter Weten in.....+ update

                      Da's beter
                      Jochenvde Photography
                      Flickr

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tegen Beter Weten in.....

                        Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                        hier een andere "updeeeete"




                        grtjs,

                        jeannot
                        Jeannot,

                        Eerlijk gezegd, kan ik perfekt met dit shot leven...
                        ...naar mijn mening, kwestie van voorkeuren, smaak en gevoel...

                        Eerlijk gezegd kan ik ook perfekt leven met je HDR 's...maar dit is natuurlijk een totaal ander gegeven...

                        Alleszins goed bezig, zoals ik al eerder meegaf.

                        mvg,

                        Roland

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tegen Beter Weten in.....+ update

                          heeeeeel mooi , hoe doe je dat toch , ik zal dat nooit kunnen , bewerken is niet mijn beste ding

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tegen Beter Weten in.....+ update

                            Geweldig mooie foto's, schitterende bewerkingen, HOF HOF HOF !!!!
                            Last edited by Willem.; 28 mei 2009, 19:42.
                            Ik ben er klaar mee.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tegen Beter Weten in.....+ update

                              Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
                              Voor mij zijn ze zwaar over de top en ik vind ze niet mooi. De update is een hele verbetering maar nee, niet echt een hele mooie.
                              ik had dan ook niet anders verwacht willem

                              grtjs

                              gno
                              Last edited by gNo; 28 mei 2009, 20:44.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Tegen Beter Weten in.....+ update

                                OT : Ik maak mij plots de bedenking dat ik hier nogal werk zou hebben op BD moest ik bij alle foto's die ik NIET mooi vind een reactie moeten schrijven
                                Last edited by hvr_oosterzele; 28 mei 2009, 19:27.

                                Comment

                                Working...
                                X